Jag har mer erfarenhet med äldre smallblocks med förgasare och vet inte vad som enskilt bäst att göra. Visst - skicka i en 383:a färdig för action funkar men det känns lite som större projekt än vad jag vill kosta på bilen. Ni som har boostat upp era C4:or vad har ni gjort? Jag vill inte ha så mycket effekt att drivlinan blir lidande. Tror att 100 - 150 hp till vore precis lagom.
lite mer klös i en 91:a
-
Kattrackarn
- Rookie

- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis maj 02, 2006 15:38
- Ort: Roslagen
lite mer klös i en 91:a
Min 91:a med 6vxl- manuel går som en dröm (förutom batterikrånglet se annan tråd). Jag tycker ändå att det skulle vara lite mer knuff samt gärna lite mer morrande i avgasrören, det är iallafall en äkta sportbil.....
Jag har mer erfarenhet med äldre smallblocks med förgasare och vet inte vad som enskilt bäst att göra. Visst - skicka i en 383:a färdig för action funkar men det känns lite som större projekt än vad jag vill kosta på bilen. Ni som har boostat upp era C4:or vad har ni gjort? Jag vill inte ha så mycket effekt att drivlinan blir lidande. Tror att 100 - 150 hp till vore precis lagom.
Jag har mer erfarenhet med äldre smallblocks med förgasare och vet inte vad som enskilt bäst att göra. Visst - skicka i en 383:a färdig för action funkar men det känns lite som större projekt än vad jag vill kosta på bilen. Ni som har boostat upp era C4:or vad har ni gjort? Jag vill inte ha så mycket effekt att drivlinan blir lidande. Tror att 100 - 150 hp till vore precis lagom.
absolutley certified Gearhead
Re: lite mer klös i en 91:a
LT4a kitta den
, men då vart det en 383a och kompressor också...
Du behöver inte oroa dig för att drivlinan inte håller för en 383 dem håller betydligt mer än så. Tänk även på att ditt block har reverse cooling så toppar och insug är lite speciellt. dock så är rotating assyst one peace rear main.
Du behöver inte oroa dig för att drivlinan inte håller för en 383 dem håller betydligt mer än så. Tänk även på att ditt block har reverse cooling så toppar och insug är lite speciellt. dock så är rotating assyst one peace rear main.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
kungricky
- Corvetteälskare

- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: lite mer klös i en 91:a
nja 91 är det fortfarande en tpi.
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
Re: lite mer klös i en 91:a
insug+toppar+kam 
-
Kattrackarn
- Rookie

- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis maj 02, 2006 15:38
- Ort: Roslagen
Re: lite mer klös i en 91:a
Insug mm. låter ju som en ok operation....
Vem vet vilka prylar som ger bästa kombinationen och vad kan man räkna med för ökning av hp samt vrid? Jag vill ha en pålitlig och driftsäker kombination så max 150 - 200 hp är ok.
Vem vet vilka prylar som ger bästa kombinationen och vad kan man räkna med för ökning av hp samt vrid? Jag vill ha en pålitlig och driftsäker kombination så max 150 - 200 hp är ok.
absolutley certified Gearhead
Re: lite mer klös i en 91:a
Hsr insug ( se scanias projekt tråd)
AFR 195cc toppar
kam XFI 260/268/280 ... mild till vild
rullvippor/spridare/fjädrar/spridare/tuning osv......
AFR 195cc toppar
kam XFI 260/268/280 ... mild till vild
rullvippor/spridare/fjädrar/spridare/tuning osv......
Re: lite mer klös i en 91:a
TPI motorn är tyvärr extremt väl avstämd så att bara göra en sak ger inga kusar. Det betyder att du behöver göra om GTA säger byta hela rasket.
AHA det var en TPI. Ett gammalt trick för att få klös i de här motorerna är just att sätta en 383 botten porta insug och toppar samt en lagom cam. Motorn blir gatvänlig med massor av vrid. har ett recept hemma.
AHA det var en TPI. Ett gammalt trick för att få klös i de här motorerna är just att sätta en 383 botten porta insug och toppar samt en lagom cam. Motorn blir gatvänlig med massor av vrid. har ett recept hemma.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
Kattrackarn
- Rookie

- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis maj 02, 2006 15:38
- Ort: Roslagen
Re: lite mer klös i en 91:a
Hmm....tittar gärna på det receptet
Jag har en nästan ny 383 som jag ska lyfta ur min båt ( och eventuellt byta till BB ) isåfall så kan jag ju använda den i Vetten. Jag har "tyvärr" ganska många projekt så jag försöker få användning för det jag har i första hand.
Jag har en nästan ny 383 som jag ska lyfta ur min båt ( och eventuellt byta till BB ) isåfall så kan jag ju använda den i Vetten. Jag har "tyvärr" ganska många projekt så jag försöker få användning för det jag har i första hand.
absolutley certified Gearhead
Re: lite mer klös i en 91:a
PMa din mail så skall jag skicka.. går inte att lägga upp dokument här på forumet.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: lite mer klös i en 91:a
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 35&t=12692
länk till min tråd, kan varmt rekomendera det , det rör på sig rejält utan att jag utnyttjar lustgasen
länk till min tråd, kan varmt rekomendera det , det rör på sig rejält utan att jag utnyttjar lustgasen
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar

