avggassystem
avggassystem
hur har ni gjort med era avgassytem med headers, har ni hela system svetsat allt eller så man kan dela på de för att få igenom tvärbalken? har ju en manuell låda så den är ju inte delbar.
Öl är ingen bra partydryck. Framför all inte om du är hos främmande och inte vet var toaletten är.
- Don Tomaso
- Corvetteälskare

- Inlägg: 477
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
- Ort: Torsås By utanför Växjö
Re: avggassystem
Jag har delat framför växellådsbalken och hittills har jag fått isär det några gånger.
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: avggassystem
Hej,
Har skarv vid headersen samt strax framför tvärbalken. Den korta biten har även "H-pipe", eller vad det heter på svenska...
Förbindningen under växellådan (i H-ett), är ett ovalt rör för att vinna frigång. Resten är runda 3".
Har nog plockat ner det vartannat år i snitt, för växellåds-, diff-renovering et.c. så det har varit bra att det är någorlunda enkelt att få isär och ihop det igen.
//Lasse
Har skarv vid headersen samt strax framför tvärbalken. Den korta biten har även "H-pipe", eller vad det heter på svenska...
Förbindningen under växellådan (i H-ett), är ett ovalt rör för att vinna frigång. Resten är runda 3".
Har nog plockat ner det vartannat år i snitt, för växellåds-, diff-renovering et.c. så det har varit bra att det är någorlunda enkelt att få isär och ihop det igen.
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: avggassystem
Har du någon bild på h-pipan?StingrayRacing skrev:Hej,
Har skarv vid headersen samt strax framför tvärbalken. Den korta biten har även "H-pipe", eller vad det heter på svenska...//Lasse
Jag har länge funderat på att göra något liknande.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: avggassystem
Inte lätt att få en vettig bild.. det är ju så trångt. Men här kommer ett försök. Röret sitter i framkant av växellådan.
//Lasse

//Lasse

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'

