Hej.
Har fått igång torkarna, men luckan går varken upp eller ner. Har hört talas om någon "switch". Vad har den för funktion och var sitter den? Är det inte det ena så är det det andra, testade lyset idag inför besiktning måndag. De har funkat ypperligt, fram till nu, då endast ett lyse behagade visa sig, och detta med stor möda och stort besvär.
Mvh/kenneth
Luckan
Re: Luckan
Har du kollat (eller bytt ut) alla slangarna?
Sitter en vacum switch (override valve)under rattenstången.
Switchen är tänkt att "tvinga" upp lyktorna om de inte går upp när du slagit på lyset!

Hur fick du till torkarmotorn?
Sitter en vacum switch (override valve)under rattenstången.
Switchen är tänkt att "tvinga" upp lyktorna om de inte går upp när du slagit på lyset!

Hur fick du till torkarmotorn?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Re: Luckan
Det fanns ingen jord i kontakten med tre stift i, så jag drog jordkabeln från torkarmotorn direkt till chassit..och vips.
tacksam för tips ang. torkarluckan....
//Kenneth
tacksam för tips ang. torkarluckan....
//Kenneth
Corvette convertible C6.

