Att själva lackera sin egen Corvette?
Jag vet vad det kostar här ca 5-6000€ och ta det x10 så hamnar vi på priset i riksdaler, men det allra j-vligaste är att ingen ens åtar sig att lacka en Corvette här dom vill ju ha små jobb som framskärmar o sånt smått sk-t som ger pengar i börsen och en hobby kille som mig galen.
Då blir ju frågeställningen sån som: släpa bilen till utlandet, Estland;Polen eller Sverige och åka hem igen och hopas att man får tillbaka bilen igen, förmodligen går det bra men gör det inte det då står man där med byxorna nere och kan inte mycket göra.
Sista och det mest spännande alternativet vore då att lackera sin bil själv, glasfibern gör bilen fruktansvärt statisk så lackbox blir ett måste att hyra in sig på, men kan en glad positiv amatör klara av att lacka en Corvette eller är det absolut ett fall för en yrkeskunnig lackerare vad tror ni?
Jag har redan tagit bilen ren från all gammal färg och plastat upp nya hjulhus det var ett riktigt drygt arbetet tog säkert mig närmare 300h att få det gjort och jag räknar med att ytterligare måste sätta 50h på finspackling av karossen.
Om nån orkar vet vill eller har en åsikt,welcome
-Micke-