Jag har idag installerat den nya TPS'en. Jag blir inte riktigt klok på hur den ska kalibreras dock.
Enligt instruktion - vid endast tändning ska värdet vara mellan 0,1 -0,9 V, medel 0,6. Vid full gas oftast runt 5V.
Jag kan ställa in från 0,1 -1,0 / 4,1 - 5,0. Altså 0,1 och 4,1, till max 1,0 och 5,0. Det låga värdet är utan gas, och det högre är vid fullgas.
Vad ska jag välja? Är det bättre att ha 5V vid fullgas och ett högt värde vid ingen gas, eller ska jag gå på 0,5 vid ingen gas och runt 4,6 vid full?
TPS Kallibrering
TPS Kallibrering
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
Re: TPS Kallibrering
Elektricitetens mysterier.... Det sitter en colectoringång i boxen som behöver en pullup på 0.63V för att börja registrera nåt över huvud taget. Vad det sedan blir på fullgas är inte så noga allt över en viss % trottelvinkel (olika för olika årmod) räkas som fullt spjäll. dv/dt dvs hur hur snabbt du ökar trottelvinkeln bestämmer accelerationsanrikningen.
Dvs det är inte så jävvla noga ändlägena används ju ändå inte
Dvs det är inte så jävvla noga ändlägena används ju ändå inte
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: TPS Kallibrering
Tack för svaret,
Borde inte det lägre värdet vara avgörande?
Jag tänkte att det var det värdet som aktiverar IAC...?
Borde inte det lägre värdet vara avgörande?
Jag tänkte att det var det värdet som aktiverar IAC...?
C4 -96'a Coupé - CCS #2981

