Verklig effekt o vrid

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
johanlu
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 200
Blev medlem: tor feb 14, 2008 12:14
Ort: uddevalla

Verklig effekt o vrid

Inlägg av johanlu »

Hej har nu bromsat min 540 (807hk 6200v 753ft 5300v på 103oct som det stod på bromspapprena i från usa)
Blev 740.3hk6300v samt 656.5 ft 5300v på 103 oct och 725hk 6300v samt 644.4ft5300v på Vpower som jag kör på nu.ska
SE UPP FÖR HOKUSPOKUSHÄSTKRAFTER SOM UTLOVAS I FRÅN USA och tillochmed styrks på bromspapper.
11000kr kostade den nya motorbromsnigen och först nu anser jag motorn dynad.
Fick som förklaring av den svenska återförsäljaren som jag inte tänker uppge att en dynokörnig i USA är endast till för att se att grejerna håller och klarar belastning.
????????? jaha tänkte jag då?????????.
Hursom hällst motorn sitter i vetten och jag klagar inte på effekten (Den är brutal med tanke på hydralrulle som sitter i)
Men ändå!
SE UPP FÖR TVIVELAKTIGA MOTORBROMSNIGAR OCH DYNOPAPPER I FRÅN USA

11000kr fattigare.
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
johanlu
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 200
Blev medlem: tor feb 14, 2008 12:14
Ort: uddevalla

Re: Verklig effekt o vrid

Inlägg av johanlu »

Finns en dåligt filmad filmsnutt på youtube med sidepipes o raka rör. Det ekade mellan husväggarna vill jag lova
(corvette 540)
Bilar är kul
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

Re: Verklig effekt o vrid

Inlägg av KrilleN »

Ja, vad ska man säga.....är ju rätt dåligt från motorbyggaren i usa....iofs så har man ju hört att olika bänkar ger olika svar, men det skiljde ju rätt mycket.
Men visst, hästkrafterna duger väl rätt bra ändå....frågan är bara vad du betalade för?

Men som jag såg på videon så hade du rätt mycket problem med fästet med 725 hk också :)

MVH Krille
Skriv svar