jag har en kompis från Holland som ska flytta till Sverige. med sig i bagaget har han (ev) en 1973 Corvette Stingray. Bilen är till salu och han funderar på om han ska sälja den i Sverige eller försöka sälja den i Holland. Tanken är väl att det kommer att finnas fler intressenter i Sverige.
Jag klistrar in lite fakta från hans text:
1973 Corvette Stingray Red
Owned it for 17 years, convertible with soft and hard top.
stingray, 350, manual 4-shift transmission(unique), power steering, power windows, special breakes
(stainless steel calipers on all 4 wheels (fabric option only 8 sold in 1973)), holley carb and edelbrock manifold, condition very good only 79000 miles so 120000 km, side pipes, sper diff. 2nd owner, all papers etc etc.
All hjälp mottages tacksamt.
Behöver hjälp med värdering
Behöver hjälp med värdering
95 Impala SS 4DRVET
- CoolvetteC3
- Corvettefantast

- Kontakt:
Det går alltid att sälja en bil, problemet är väl att hitta någon som tycker att bilen är värd lika mycket som man själva tycker...
Kolla usabil.nu eller blocket.se, det finns gott om alla bilar i alla prislägen, Corvetter är inte unika och verkar inte särskilt lätta att sälja heller, om man inte går ner rejält i pris.
Jag har haft min 73´a cab till salu sedan Midsommar och fått ett dåligt bud från Finland samt två erbjudande att byta den mot utställnings-Harleys vilket inte varit ett dugg intressant från min sida.
Nu kommer hösten och då vaknar dom som vill göra klipp...
Oavsett skick och utrustning så är det trögt att sälja, hur marknaden är i Holland vet jag inte men det finns inte så många spekulanter här, i allafall inte om man vill ha anständigt betalt.
Säg att han skall försöka sälja i Holland innan han flyttar, om han inte får sålt bilen måste han ju ändå ta med den hit.
Kolla usabil.nu eller blocket.se, det finns gott om alla bilar i alla prislägen, Corvetter är inte unika och verkar inte särskilt lätta att sälja heller, om man inte går ner rejält i pris.
Jag har haft min 73´a cab till salu sedan Midsommar och fått ett dåligt bud från Finland samt två erbjudande att byta den mot utställnings-Harleys vilket inte varit ett dugg intressant från min sida.
Nu kommer hösten och då vaknar dom som vill göra klipp...
Oavsett skick och utrustning så är det trögt att sälja, hur marknaden är i Holland vet jag inte men det finns inte så många spekulanter här, i allafall inte om man vill ha anständigt betalt.
Säg att han skall försöka sälja i Holland innan han flyttar, om han inte får sålt bilen måste han ju ändå ta med den hit.