Kampanjer

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Martin
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 20
Blev medlem: tis okt 21, 2003 12:49
Ort: Vänersborg

Kampanjer

Inlägg av Martin »

Jag tänkte slänga in ett litet tips som många inte känner till. Det kan finnas kampanjer som inte är åtgärdade på din corvette. På min -89 var det t.ex säkerhetsbälten, "tie rod" och någon slang till AC:en. Du kan kontrollera om det finns något på din bil som ska åtgärdas på denna adressen: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/problems/recalls/ Där hittar du "safety recalls".
Om du vill veta samtliga kampanjer på din bil, kan du maila chevrolet.support@se.saabopel.com . Du kan eventuellt kolla med din lokala återförsäljare, men det är inget jag rekommenderar, eftersom det var precis vad jag gjorde, och efter två veckor så sa dom att alla kampanjer var avslutade pga ålder :shock: . Det verkade lite knepigt tyckte jag, eftersom det står i kampanjbreven från USA att kampanjen är öppen så länge som bilen rullar, oavsett vem som äger den eller var den hamnar.
Så jag kontaktade supporten på chevrolet för en förklaring, men dom sa omedelbart att det inte stängs några kampanjer. Så jag mailade dom mitt och kompisens VIN-nummer, och dom mailade tillbaka vad som inte vad gjort på våra bilar.
Sen var det bara att gå tillbaka till återförsäljaren och knäppa honom på näsan. Men räkna med att det tar tid, för mig har det tagit 6-7månader från första kontakten till det att dom börjat med bilen. Dom har bytt "tie-roden" men inget annat än, så det tar väl ett halvår till :cry: .
Men det är värt att vänta lite.. det är ju gratis :P

Ps:Det kanske funkar på samma sätt med C1, C2, C3 och C5 oxå, jag vet inte, men det är ju värt att kolla upp.
-- Medlem 900 --
- Svart -89 Cab -