Fast när jag väl vaknade i morse så sken ju solen så det blev att såga bort min frigolit extension på garaget så att bilen kunde baxas ut.
Förvånande nog så tände motorn nästan direkt efter 6 månaders stillastående.
Problemen började efter ca 1m.
Då jag sänkt hela bilen ca 1" så fastnade avgasröret på garage tröskeln så det var bara att köra in igen och bygga upp med plankor.
Väl ute så lyckades jag köra in i vår megablock stenmur med främre kofångaren.
Jag blir alltid lika förvånad över hur lång fram kofångaren är!
(Nu gjorde inte så mycket eftersom tidigare ägaren också gjort det, så kromet har redan en liten spricka där).
Efter mycket om och men så var jag äntligen på väg till Enköping och skulle precis kunna komma fram till andra lunch sittningen.
Tankade i Kungens Kurva och drog iväg.
Ahhh............................................
..................helt underbart att höra motorn mullra, allt var perfekt, javisst ja, borde nog kolla lufttrycket i däcken också.
Svängde av vid Shell i Fittja och fyllde i luft, det var bara 1 kg i däcken så det var nog tur att jag gjorde det.
Hmmm.....????
Luktar det inte lite bränt?
Speciellt vid höger bromsskiva!
Ajajaj......!
Min silver lackade bromsskiva är alldeles brun och färgen har knorvlat sig.
Skit också, parkeringsbromsen är för hårt sträckt.
Bara att vända hem igen alltså och slaka lite på stjärnhjulet.
Hur det gick:
Jo, jag han precis fram innan personalen hann duka av lunchen ca 14:00.
Tyvärr så hade ju nästan alla åkt hem innan jag äntligen kom fram.
Ensam kvar framför Haga slott, jag och min bil:





