Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
På min bil sitter det bak en skylt som hänger ner o ser FUL ut - detsamma gäller fram - det måste finnas bättre alternativ - som är "godkända" - har ni några tips på fiXare?
ja vill inte klippa o klistra - och vägverket har inga som passar - men ja vet att de finns folk som gör riktigt fina passande skyltar nånstans - men ja vet inte var
Annars kan man ju vara lite rebellisk och ha en trevlig skylt med
palmmotiv i samma färg som bilen... sen är det bara att ta på Hawaiiskjortan och köra på...
Jag vet inte vad Haffa säger om detta, det kanske blir att böta...
det torde väl visa sig....
lagliga ?? - dom ser bra ut - o uppfyller väll alla krav man kan inom EU hoppas jag - annars fåman väll göra som man brukar me motorcykeln - man får sätta dit besiktningssystemet vid besiktningen - men ja ska kolla - ja ska ti besiktningen på torsdag - ska passa på o fråga då
Jag har små fina skyltar, både på Vetten och Jeepen - besiktnigen har aldrig klagat på dem - det enda de gnällde på var när jag satte framskylten på spoilern fram - dvs VÄLDIGT långt in (C4)
Hålet frö skylten i fronten har en fin täck-lucka
Hos vissa firmor kan man köra och få skyltar tryckta i valfri storlek! ser exakt ut som vägverkets förutom när man kollar på dom på nära håll för de står inte vägverket överallt på dom i den vita reflexen!! hade en på min ombyggda Golf ja hade innan inga problem! men de är enligt lag ej godkänt! När ja special besiktigade vetten för ett par månader sen tejpade ja över skylten som satt under bilen och tejpade dit en annan i nosen dom sa ej ett ljud iochförsig så glömde gubben kolla typ allt för han va i extas så ja hade nog försäkerhets skull tejpat dit en skylt till besikning och sedan kastat av den igen....
haha - beställde skyltar från http://www.regskyltar.com/ den 12:e - så ringer dom ida o ska kolla om jag vill ha skylt därifrån trots att vägverkets skylt kostar 60 kronor styck - hmm tänkte jag - och ringde vägverket på 0243 - 750 00 och dom hade lagliga små skyltar som mycket riktigt kostar 60 kronor - visserligen säger dom då att EU-symbol går inte att få på den lilla skylten - men whattahell - så jag har beställt från vägverket i stället - tur de e semester på såna där ställen så dom ringer o kollar - va säkert nån som inte va riktigt van - fan ja tjäna nästan 600 på att dom ringde o tipsa mig - o så fåja va laglig
När man beställer såna här små skyltar "USA SKYLTAR"
Så ringer man 077 - 114 15 16 och när telefonsvararen börjar babbla trycker man 9 - då får man manuell service direkt
Jag blev kopplad dit därav det andra numret - Sorry
Corvetter har dispans för små skyltar från vägverket a 60:- / st
Ville bara visa att det blev mycket snyggare med dom nya små skyltarna
men jag skulle nog behöva en passande skylthållare till bak - för att slippa se dom där otäcka hålen - corvetteklubbens hållare "Liten/kort skylthållare: yttermått 13,5 x 30,6 cm" - är det någon som har den (måtten jag har o passa in den i är 15 x 34 så den går iaf in)