Mantorp

Här kan ni skriva in olika evenemang som ni känner till, söka andra som ska till samma träff osv.
Bilder som är tagna på CCS-träffar bör finnas under resp. distriktssida. Tag kontakt med någon av distrikets kontaktpersoner som hjälper till med publiceringen.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Mantorp

Inlägg av ornet »

Kommer det några till Mantorp :?:
Värsta racehelgen
Iår kommer hela familjen verkar det som + föstmö
Sjögerstdmotorhotell :D

Ska bli kul att träffa er igen.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Klart vi kommer du skall ju inte behöva sitta där alldeles ensam! :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
bogo
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bogo »

Fick sista lådan från Summit idag med bla stötstängerna-svårt att vara utan på Mantorp:) En hel del mek kvar-såhär ser motorn ut idag:

Bild

Finns en liten chans att jag får ihop den, funderar dock på hur stor sannolikhet det är att allt fungerar direkt när det enda som är kvar av originalmotorn är blocket. Sen ska den mappas och besiktigas, inkörningen av motorn och nya kopplingen får väl bli resan till Mantorp...
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder :)
Användarens profilbild
Corv1-Micke
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Mantorp

Inlägg av Corv1-Micke »

ornet skrev:Kommer det några till Mantorp :?:
Värsta racehelgen
Iår kommer hela familjen verkar det som + föstmö
Sjögerstdmotorhotell :D

Ska bli kul att träffa er igen.
Tyvärr kommer vi inte dit i år. Krockar med andra planer.
(vi var på Mantorp förra helgen å körde. Grymt fäste! 8) )

/ Micke
C3 -72, Original Matching Number
C4 -91, Z07, 434cui, 6-speed
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Jag och min fru kommer. Första gången för oss båda då vi köpte vetten i oktober förra året... vi bor ju inte heller såååå långt ifrån.. typ 5 minuter :)

Men det ska bli kul att se vad det hela går ut på, om det är mycket folk och om det är ngt kul....

Bogo. Jäklar va snygg motorn blev. Hittade du något mer som skulle in i det där hålet ? :)
Ska bli kul att jämföra bränmärken och dyl... (jag har dock fått mina att läka bra och sluppit några nya på sista tiden - fegmekar kanske) :D
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
MickeW
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av MickeW »

Jag kommer ner och kikar på Lördagen 8)
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
bogo
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bogo »

NoTiNg skrev:Bogo. Jäklar va snygg motorn blev. Hittade du något mer som skulle in i det där hålet ? :)
Ska bli kul att jämföra bränmärken och dyl... (jag har dock fått mina att läka bra och sluppit några nya på sista tiden - fegmekar kanske) :D
Tack för berömmet, det är sådant som behövs när man studerar senaste utdraget från sparkontot :cry: Kan inte låta bli att lägga ut ett foto på mitt polerade Superraminsug som nu är monterat-inte mycket som slår detta (utseendemässigt ivarjefall).
Bild

Tyvärr får jag nog fota ärren och lägga upp på nätet, det blir inget besök på Mantorp i år. Bilen inte färdig (föga förvånande) samt dessutom svårt att komma loss nu när man är nybliven far till en 4 ½ månaders liten flicka.
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder :)
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Grattis, kul med barn.
Mycket snyggt, synd att inte få se det live. Nu ialla fall
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

bogo skrev:
NoTiNg skrev:Bogo. Jäklar va snygg motorn blev. Hittade du något mer som skulle in i det där hålet ? :)
Tack för berömmet, det är sådant som behövs när man studerar senaste utdraget från sparkontot :cry: Kan inte låta bli att lägga ut ett foto på mitt polerade Superraminsug som nu är monterat-inte mycket som slår detta (utseendemässigt ivarjefall).
Bild

Tyvärr får jag nog fota ärren och lägga upp på nätet, det blir inget besök på Mantorp i år. Bilen inte färdig (föga förvånande) samt dessutom svårt att komma loss nu när man är nybliven far till en 4 ½ månaders liten flicka.
Synd att du inte kommer upp. Hade varit kul att se bilen i verkligheten... men, men... det är väl bara att vänta till nästa tillfälle...

Får gratulera så mycket till den nyblivna farsan!!! Nu är det bara att börja dressera dottern... Jag har en 5-årig tjej som tjatar på att hon vill se pappa "köra ifrån alla på mantorp"... som min mormor brukar säga "Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli"
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Kommer vid bra väder :)
Meningslöst att köra dragrace vi hällregn :D
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Kommer ev oxå om det blir bra väder (på söndagen).

Har fått vattensanera alla mattorna 3 ggr i sommar och det räcker mer än väl.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Här kan ni se vad det är för väder och hur prognosen ser ut:
http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv ... 0010105086

Annars kan ni höra av er till mig så kan jag gå ut och kolla - bor 5 minuter från mantorp :D

Skriv svar