Är det ingen som har ett verktyg för att pressa på svängdämparen att låna ut?
Eller är det så att alla antingen bankar på den med hammare eller drar den med centrumbulten?
Många varnar för att använda bulten då man kan dra sönder gängorna.
Vad som behövs är typ en centrum bult, fast längre...
dvs man skruvar in bulten och sedan drar en mutter/bricka mot svängdämparen och på så sätt pressar på den.
Verktyg
Jahapp, börjar närma sig för att lyfta i och så småningom starta upp...
Då kommer nästa problem, att ställa tändning mm, vill ju inte att fördelaren hamnar 180 grader fel
Så finns den någon vänlig själ som kan tänka sig att hjälpa med detta?
Problem nummer 2:
Motorn bör ju köras in... runt 3000 varv i ca 20 minuter utan belastning, enligt vad jag läst.
Detta i kombination med mina afterburner ljuddämpare, är ju något som kommer att få mina grannar att lyncha mig.
Bilen står nere under ett flervåningshus utan möjlighet att att komma ut utan att backa upp för en brant back med inbyggd 90 graders sväng mitt i.
Så det lutar väl åt att jag måste bygga något slags system med avgasslang och ev, extra ljuddämpning eller liknande.
Någonsom har erfarenhet av inkörning av en ny motor som vet vad man ska tänka på?
Då kommer nästa problem, att ställa tändning mm, vill ju inte att fördelaren hamnar 180 grader fel
Så finns den någon vänlig själ som kan tänka sig att hjälpa med detta?
Problem nummer 2:
Motorn bör ju köras in... runt 3000 varv i ca 20 minuter utan belastning, enligt vad jag läst.
Detta i kombination med mina afterburner ljuddämpare, är ju något som kommer att få mina grannar att lyncha mig.
Bilen står nere under ett flervåningshus utan möjlighet att att komma ut utan att backa upp för en brant back med inbyggd 90 graders sväng mitt i.
Så det lutar väl åt att jag måste bygga något slags system med avgasslang och ev, extra ljuddämpning eller liknande.
Någonsom har erfarenhet av inkörning av en ny motor som vet vad man ska tänka på?