Banracing Corvetter

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
team green
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: mån nov 10, 2003 16:28

Banracing Corvetter

Inlägg av team green »

Är det någon som känner till någon Banracing C4 som kan vara till salu? De kördes ju med relativt stor framgång av t.ex Ingvar Sand och Hans Vesterggard i GTR-klassen under sent nittiotal och tidigt 2000-tal. Var finns dessa bilar?

Det vore väldigt kul att få bryta dominansen av Porsche, BMW, DKW och Volvo S40 ute på banorna.

Tacksam för hjälp!

/Michael K
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 173
Blev medlem: mån nov 24, 2003 16:12
Kontakt:

c4

Inlägg av Doktor-T »

Tjena!

C4 för bana, det finns säkert men den Grus (Ingvar Sand) har är inte någon Corvette utan det är ett rörchassi med en plastkaross. Jag känner honom så jag vet. Riktigt brutal är den iaf :P

Det är väl bara att slakta något autobanlik och bygga racebil av det, jag gjorde det själv fast med en Camaro som jag plocka hem för 2 år sedan och den håller på att bli klar, sakta men säkert. Det är ju kul att spöa upp europeerna på banan då de flesta verkar tro att det inte går att svänga med usa-bilarna. Faktum är att jag och en polare kört en del med Sportvagnsklubben i Göteborg några år och då kört bankörningar, visserligen på lekmannanivå men ändå, Porschar, Lotus och japsbilar klår vi ju så det är kul.

Mvh: Tobbe 8)
MB 560 SEC
BMW 525
Skriv svar