Äger idag en elak Camaro 1988 iroc-z , har byggt ny motor . Nyborrat block slipad vev nya kolvar trimm kam arizona speed and marine large tube runners portat insug , portat plenum mm. Kan inte gå så mycket längre utan att överladda. Funderar på att sälja och börja om med corvette.
Obs Camaron är i riktigt fint skick vad är oddsen att ngn skulle vilja byta mot en c4 Skicket är inte så jättenoga då jag i god ordning lär bygga om en hel del. Måste ju finnas ngn som vill ha 4 säten istället för 2,
Känns som en snabbare väg än att sälja Camaron coh sen köpe en vette.
Vad ska man se upp med när man letar C4:a ? Nån option som är extra bra ?
Köpa C4
Köpa C4
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
c4
Tänk på att du vet vad du har,men inte på vad du får...
En c4 är 10 år eller mer,och då kan mycket ha hänt. Att byta då blir det nog ett vrak någon vill bli av med.
Men på en bilfirma kan det ju komma in en pärla.
Ska du byta upp dig tycker jag att du ska satsa på en C5,a eller kanske till och med en c6,för att få en bil där historiken är överskådlig, och mindre sliten.
En c4 är 10 år eller mer,och då kan mycket ha hänt. Att byta då blir det nog ett vrak någon vill bli av med.
Men på en bilfirma kan det ju komma in en pärla.
Ska du byta upp dig tycker jag att du ska satsa på en C5,a eller kanske till och med en c6,för att få en bil där historiken är överskådlig, och mindre sliten.
Det är sant men det känns tungt att punga ut med stålarna plus att man har blivit duktig på tpi motorer och lådor med åren. Känns som att ls motorer är lite över mitt huvud.
Kanske man ska ta och prka sälja bilen först och sen köpa en c4:a. Får se hur det artar sig.
Måste ju ha ngt nytt projekt att sätta tänderna i snart.
Kanske man ska ta och prka sälja bilen först och sen köpa en c4:a. Får se hur det artar sig.
Måste ju ha ngt nytt projekt att sätta tänderna i snart.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Vore kul att veta också vad folk får ut för sina C4:or , finns ju ibland på blocket typ en 85 för nästan 150 papp det verkar ju lite knas . Ok om det är en org bil i mint condition .
Man vet ju inte om folk verkligen får ut dom pengarna, isåfall köper jag nog tusan en kompressor och gör processen kort med den C4:an.
Man vet ju inte om folk verkligen får ut dom pengarna, isåfall köper jag nog tusan en kompressor och gör processen kort med den C4:an.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
värde
Jo man upplever att det är ett för litet spann mellan vrak och pärlor,men det går ju bra att begära,var priset slutar är en annan sak.

