Trim chip?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Christoffer
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: fre okt 31, 2003 20:33
Ort: Tumba

Trim chip?

Inlägg av Christoffer »

Hej, Jag undrade om fördelar med 160F termostat och fick ett väldigt bra svar av Martin, Tack.

Jag undrar bara du sa att många sätter in ett trim chip som bla sätter på fläkten tidigare... Jag tror att jag har ett sådant chip i min bil utan att veta om det, jag har ju hört att fläkten ska sätta på vid lite över 100 grader C men min fläkt sätter på redan vid ca 75 grader C.

Kan du eller någon annan berätta lite mer om detta chip så vore jag väldigt tacksam...

MVH

Christoffer
Martin
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 20
Blev medlem: tis okt 21, 2003 12:49
Ort: Vänersborg

Inlägg av Martin »

Oj.. det var ingen lätt fråga du ställde. Det är omöjligt att säga något om ditt chip utan att veta vilket märke det är. Det finns chip som stort sett är ett orginalchip som bara sätter på fläkten tidigare till chip som är specialgjort till bilen och dom modifikationer som är gjorda. Dom flesta chiptillverkarna menar att dom förbättrar tändning, luft/bränsleblandning och lite annat. Jag har ett chip i min bil som heter "ADS Super Chip", Jag märkte ingen förbättring på accet 0-100 men runt 100 och uppåt tyckte jag att den gick bättre. men det kan ju vara önsketänkande också :)
-- Medlem 900 --
- Svart -89 Cab -
Magnus Sjunnesson
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: fre nov 14, 2003 19:33

Re: Trim chip?

Inlägg av Magnus Sjunnesson »

Hallå , jag trimma min C4 Lt 1 med ett Unichip som justeras just efter din bils förutsättningar och "trimmgrad" .

På min bil höjde Unichipet effekten från 355 Hk till 370 Hk och vridet från 515Nm till 535 Nm.

En ganska moderat höjning , jag tror inte att man kan uppnå mycket större effektökningar på elektronisk väg , sattsa på att trimma mekaniskt istället !!!
Det ger mer Hk per Kr !!!!!!!!

Mvh Magnus Sjunnesson
Skriv svar