bryter vid gaspådrag

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Manne
Nykomling
Nykomling

bryter vid gaspådrag

Inlägg av Manne »

Hej!
Har ett problem med min corre, Vid fullt gaspådrag går bilen klockrent tills man kommer upp i 100-120km/h och precis lagt i overdriven- Då är det något som bryter, bilen tvärdör i ett par sek tills man släpper gasen, då kommer den igen! varvtalen är inte speciellt höga när det inträffar, och bränslefilteret har jag bytt. Detta fel bara uppstod, har gått klockrent innan! Är nybliven corvetteägare och har inte så mycket erfarenhet! Hoppas på lite hjälp från er!
Mvh Jimmy
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

tvärdöd

Inlägg av Ingo »

Om du gasar försiktigt kan du då fortsätta accelerationen upp mot högre hatigheter?.Min hade något liknande för sig första säsongen,men det var vid ,hmm 180,den plötsligt tvärdog och kom tillbaks.Folk jag talade med då misstänkte att det var mitt trimchip som spökade (hypertech steg2).på vintern bytte jag insugspackning eftersom det fuktade både olja och glykol runt insuget. I samband med det härjade jag en del med slipstiftet också och rensade ut lite galler och kylflänsar.Men poängen är att det har aldrig hänt senare.kör fortfarande med sammma trimchip efter 12 säsonger så i mitt fall måste det ha varit tjuvluft runt insuget.
Skriv svar