Jag ska till staterna rätt snart och tänkte försöka få med mig ett brytarlöst tändssystem hem, men när jag tittar på Summits hemsida så är det en djungel att försöka välja rätt. Den engelska terminologin gör det inte lättare.
Jag försökte kolla på MSD-system och hittar tre olika typer tror jag det är, HEI, Pro Billet och Pro Billet Ready-To-Run. Om jag fattat saken rätt så behövs det en extra tändbox som man monterar separat till Pro Billet-systemet men inte till de två andra.
Vad är skillnaden och vad ska man välja?
P.S. Jo jag vet att brytarlösa system har diskuterats tidigare, men kunde inte hitta något ordentligt svar där. Har även pratat med Summits support med halvdant resultat.
Brytarlöst tändssytem
Brytarlöst tändssytem
Senast redigerad av Erik den sön aug 13, 2006 20:44, redigerad totalt 1 gånger.
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Det första valet: Kör du med mekanisk varvräknare? Isf måste du han en med vajeruttag.
Är du intresserad av övervarvningsskydd, så finns det i deras 6AL box. Vet inte om de har byggt in det i någon av fördelarna ännu? Tror att andra märken har det.
//Lasse
Är du intresserad av övervarvningsskydd, så finns det i deras 6AL box. Vet inte om de har byggt in det i någon av fördelarna ännu? Tror att andra märken har det.
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Ja, varvräknaruttag krävs.
Övervarvningsskydd - det behövs bara om man övervarvar va? :) Jag vet ju vad hela kittet skall tåla (6500 rpm) så det borde inte vara ett problem. Men om det inte är mycket dyrare så är det väl lika bra.
Problemet är det att jag inte vet vilken av fördelarna på länken som jag skickade jag skall välja eftersom jag inte behärskar den tekniska engelskan inom fördelarområdet.
Övervarvningsskydd - det behövs bara om man övervarvar va? :) Jag vet ju vad hela kittet skall tåla (6500 rpm) så det borde inte vara ett problem. Men om det inte är mycket dyrare så är det väl lika bra.
Problemet är det att jag inte vet vilken av fördelarna på länken som jag skickade jag skall välja eftersom jag inte behärskar den tekniska engelskan inom fördelarområdet.
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Okey, då är det enkelt 
Tryck på Corvette länken från sidan, så kommer MSD-8572 upp.
Har varvräknar uttag och vakumport för bättre ekonomi... Motorn går lite kallare också.
Du behöver dock en 6AL box eller liknande till denna.
Fördelaren är $30 billigare på SDPC och de levererar lika bra som Summit: http://www.sdpc2000.com/catalog/1486/pr ... nce-V8.htm
//Lasse
Tryck på Corvette länken från sidan, så kommer MSD-8572 upp.
Har varvräknar uttag och vakumport för bättre ekonomi... Motorn går lite kallare också.
Du behöver dock en 6AL box eller liknande till denna.
Fördelaren är $30 billigare på SDPC och de levererar lika bra som Summit: http://www.sdpc2000.com/catalog/1486/pr ... nce-V8.htm
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'

