Samma generator som Cheva Van -86?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Knet
Nykomling
Nykomling

Samma generator som Cheva Van -86?

Inlägg av Knet »

Hej!

Generatorn på min '87:ans cab har rasat och jag har fått tag i en nyrenoverad som suttit på en 86:ans Cheva van med 350-motor...

Borde denna generator passa på Vetten, eller är det nåt som skiljer?
Har testat med en generator från en Blazer, den passade utan problem.

Svar emotses snarast, eftersom jag måste fixa den tills på torsdag (29/4) pga besiktning (och vårkänslor... :wink: )

MvH - Tomas C, Eskilstuna
Användarens profilbild
bergman
Nykomling
Nykomling

generator

Inlägg av bergman »

tjenare jag har monterat en generator från en van på min corvette -87 men jag va tvungen att byta främre gaveln "fästena passar inte" annars så e de samma generator
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Generator

Inlägg av Ingo »

Det verkar vara en liten djungel det där med generatorer,för gavlarna kan skilja och så har jag för mig att dom kan gå olika väg så kyltrumman bak remskivan kan skilja.sedan så finns det olika plusingångar bak generatorn,men det är ju bara att bygga om,men lägger du generatorerna bredvid varann syns det ju direkt.Det brukar ju inte vara någon hemmansaffär att renovera generatorn i och för sig men då är den ju borta ett tag.(tyst så ingen hör men chevageneratorer är skrot som blir överhettade när man åker med ac och en massa annat el under heta sommardagar)
Knet
Nykomling
Nykomling

Funkar!

Inlägg av Knet »

Kan meddela att generatorn från en 86:ans Cheva van med 350-motor passar på 87:ans Corvette.
Byter man gaveln är allt frid och fröjd.
(För övrigt suveränt med en mutterdragare (tryckluft) för att lossa muttern till remskivan, slet som ett djur förra gången jag bytte...)

Däremot insåg jag att främre lagret sitter i gaveln, känns lite dumt att behålla gamla lagret när man köper en fabriksrenoverad generator...men än så länge funkar det.

Jag betalade 500:- för generatorn, helt OK!

MvH - Tomas
Skriv svar