Hej! Kul och bra forum.
Kan man få komma med ett inlägg?
Jag har glapp i styrningen på min -75a och gjorde valet att inhandla en ny styrväxel från flaming river.
På min bil är styrstången platt på ovansidan och axeln från styrväxeln lika dan, dessa ytor var inpassade mot varandra och när ratten är centrerad är de platta ytorna rakt uppåt.
Jag drog försiktigt runt den nya styrväxeln och noterade att den hade ca:4,5 varv mellan ändlägena, men den platta sidan hamnar inte centrerad utan det blir ca: 2 varv åt ett håll och 2,5 åt det andra?
När jag kollade den gamla var det färre rattvarv men den blir inte heller centrerad utan förhållandet är ungefär detsamma.
Är det jag som inte fattar någonting? Är det fler varv åt det ena hållet?
I instruktionerna pratar man mest om att vrida hjulen fram och tillbaka för att centrera styrväxeln med de kraftigare spåren i splinsen.
Hur har ni som mekat med det här gjort?
Pär
Centrering av styrväxel
Hej!
Jag kan besvara min egen fråga.
Jag köpte en ny komplett coupler hos tidblom i en kartong från GM.
Skillnaden mellan den och ett kit från kina är att allt är bultat och klart och av någon anledning är en bult av koppar dessutom finns det ett metallgallerpå ena sidan precis som i oríginal.
Styrväxeln skall alltid vara centrerad och är dessutom trögare på mitten.
Pär
Jag kan besvara min egen fråga.
Jag köpte en ny komplett coupler hos tidblom i en kartong från GM.
Skillnaden mellan den och ett kit från kina är att allt är bultat och klart och av någon anledning är en bult av koppar dessutom finns det ett metallgallerpå ena sidan precis som i oríginal.
Styrväxeln skall alltid vara centrerad och är dessutom trögare på mitten.
Pär
