Bilen har stått väldigt länge den med & elsystemet såg slutet av sina bästa dagar före -80 talet...
Jag har en flång ny DYR 140amp generator som jag hade tänkt sätta dit senare, men hade tänkt starta upp med denna gamla orginal generator för att kolla så att allt fungerade först osv. (För att undvika sådant här).
Nu undrar jag om det var fel på den gamla generatorn eller om det kan vara så att det är felkopplat till den, eller att kablaget är boven,
Vill ju INTE steka den nya generatorn åxå...
Överst på generatorns baksida har jag en jordkabel,
Till vänster på sidan 2st flatstift,
Nedre Polen märkt "Bat",
Är intresserad av allt gällande inkopplingen, vart det skall vara ström & när osv, vart kablarna/funktionen går etc, (Vet det mesta TROR/TRODDE jag men tar gärna en koll på det, så att jag ev, inte fått nåt om bakfoten).
& i synnerhet om de där 2 flatstiften på sidan, vad är de till & skall det ligga ström på båda med tändningen påslagen osv.
Nån som har lite bättre koll på detta ?.
MVH,



