Hejsan ärade Corvetteägare!
Installation av larm stundar och i och med detta funderar jag på att installera centrallåsmotorer som skall fungera tillsammans med larmet.
Nu är min fundering:
Är det någon av er som har gjort detta?
Och om ja, var köpte du/ni i så fall centrallåsmotorerna?
Någon som har installerat centrallås på en C3'a?
Någon som har installerat centrallås på en C3'a?
Med Vänliga Hälsningar
Micael Nylander
Micael Nylander
Larmet i sig (T70c) klarar att hantera en motor men har du två behövs en relämodul som kan hantera dom lite högre strömmarna. Men det e ju beroende på vilket larm du väljer.
Ang "problematiken" att montera så ere inte så rackarns svårt,men tidsödande. Att få länkage osv att lira utan att det hänger sig e pyssligt.
Vill nog säga att det e en klar 7,5a på skalan.
Ang "problematiken" att montera så ere inte så rackarns svårt,men tidsödande. Att få länkage osv att lira utan att det hänger sig e pyssligt.
Vill nog säga att det e en klar 7,5a på skalan.
Kasta inte bäver i trähus.
-
janbanan24
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Jag gjorde det när jag hade en 75:a för kanske 10 år sedan.
Larmet hette SweGuard eller nått liknande.
Larmet hade matning/styrsignal för låsmotorer till dörrarna.
Låsmotorer fanns att köpa-till för någon hundring och rymdes mellan dörrsida och den "inre dörrplåten".
...följde även med stänger och nått som liknade en "sockerbit" för att skruva fast på "stången" som går till låsreglaget i "dörrsidan".
Funkade utan problem den första tiden. (Medan jag hade bilen!) ...fick höra av andra ägaren att larmet krånglat senare för att jag använt "klämkopplingar" för att "koppla in" larmet i kabelmattorna.
Löda och krympslang är nog bättre!
Larmet hette SweGuard eller nått liknande.
Larmet hade matning/styrsignal för låsmotorer till dörrarna.
Låsmotorer fanns att köpa-till för någon hundring och rymdes mellan dörrsida och den "inre dörrplåten".
...följde även med stänger och nått som liknade en "sockerbit" för att skruva fast på "stången" som går till låsreglaget i "dörrsidan".
Funkade utan problem den första tiden. (Medan jag hade bilen!) ...fick höra av andra ägaren att larmet krånglat senare för att jag använt "klämkopplingar" för att "koppla in" larmet i kabelmattorna.
Löda och krympslang är nog bättre!
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79