Jake skrev:Ere bara jag som inte tycker att fronten är förskräcklig.... Nu sitter ni och basunerar om orginalskick och bevara bilkultur osv... Men värdet i att bevara gammla custombyggen snackas det inte så mycket om...
Personligen så tycker jag att den är rätt cool, och skulle väl råda dig till attt börja i någon annan ända det såg ju ut att vara en del jobb kvar.. (jösses vad jag kommer att få på pälsen

)
Men det är ju din bil och du som skall köra den!!
Så, ang en ny front, jag har en polare som tog hem en från jänkeland med flyg, slutade på 14000.. men det var nån stylingfront som kostade typ 1000 innan så det blev ganska ok ändå, även om man räknar in att han fick hämta den på arlanda... och anledningen till att den blev så dyr var att förpackningen var så stor så det hade gått ner 3 fronter i den.... Skickades med BAX global.. ring och hör med typ ecklers vad frakten skulle bli, och får du prata med debbie så lägg på eller begär nånannan, hon har NOLLKOLL....
Hehe, jo, har haft funderingar på att låta den sitta på också, men jag älskar orginal chromebumpers och bilen ska snart lackas, så ska det bytas front är det ju nu eller aldrig

Ångrar man sig efter lack tar det säkert emot att sätta kapen i en nylackad bil..

Har sett många custombyggen som ser _nästan_ likadana ut och som är helt ok, däremot gillar jag inte delen längst fram..
HÄR är en annan bild på samma bil rakt framifrån, där ser man vad jag menar.
Hehe, visst är det en del jobb kvar men faktiskt mindre än vad det ser ut att vara.. Lack, nya lister, hiva i motor, sätta dit inredning igen sen är det mest småpill som lampor och diverse småsaker

I teorin bör det gå rätt snabbt, men man vet ju hur det brukar bli i praktiken.. Jag har ju GT:n som ska bli sommarens glidarbil var tanken, så corvetten får ta den tid det tar.
Ok, tack för tipset, ska kolla med ecklers. Kollade frakten hos en annan igår, det skulle bli $1200 i frakt. Lite saftigt
STINGRAY454: Ok, tack för tipset, ska kolla upp det!