Motorstativ

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Kermit
Rookie
Rookie

Motorstativ

Inlägg av Kermit »

Skulle behöva ett motorstativ att sätta en 454 i. Hur mycket väger en sådan motor komplett? De motorstativ jag sett verkar så förbaskat klena, och det är ju en redig klump.. Var hittar man ett redigt stativ som håller?

De flesta håller väl säkert, men det känns lite dumt att köpa ett som har en maxvikt som ligger på samma vikt som motorn :?
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Var i samma sits som du och beställde ett via AD i Helsingborg (finns på fler ställen) Det var ganska dyrt tror runt 2000:- men man behöver inte vara rädd att få 454:an på foten i alla fall.

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Har ingen sådan butik i närheten (bor rätt långt norrut), men man får väl kolla runt på lokala alternativ efter en värre modell.

Vad är din specad till för vikt?

Som sagt, vet nån vikt på en komplett 454 utan alu-delar osv så får ni gärna säga till, hittar så olika siffror på nätet att det är svårt att veta vad man ska tro.
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

800 kg tror jag det va....hehe

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Köpte mitt från HotRod Heaven (Biltema) och det pallade med en bb med järntoppar. E du osaäker kan man ju svetsa dit lite förstärkningar..
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jag köpte ett på biltema jag med och det behövde jag ju aldrig använda så det ligger här i garaget om du vill ha det hehe om du nu bor i närheten ... ska ha klarat min LS6:a men jag fick ju inte prövat det som sagt
Skriv svar