Stroker frågor?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

64cc 195cc runners
Körbar på låga varv, fullt ös vid 2500-5500.
TH400, 2100 stallspeed.
3,39:1

Hittade en artikel i "popular hodrodding" på nätet om en std 327:a från -66 där man kastade in just likadana Trick Flow toppar som jag har, en Speed Demon och en hydraulisk rullkam, headers och fick ut mer än 400 hkr.
Javisst, de har sin dyno och kan krama ur varenda liten extra hkr men uppsättningen stämmer ganska bra med vad jag har. Så någonstans i närheten borde jag också kunna hamna.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Andra förslag......???
_________________
/gbak
Behöver jag säga nått?? 8)
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Nää! Men det är alltid kul att höra vad andra tycker och tänker!

Jag hade fel tidigare, artikeln kom från http://rodandcustommagazine.com/techarticles/74620/
De lyckades klämma ur 327:an 426 hkr! :D
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Nu hängde jag inte med riktigt!
Nää! Men det är alltid kul att höra vad andra tycker och tänker!
Så hur va det nu då? hehe... Vill du ha mer kräm! Skaffa lustgas och kör tills nått går sönder och byt då. Corv1-micke kan hjälpa dig med om nått behövs göras innan. Vill du ha ännu mer power, köp en ny maskin som e anpassad till det du vill ha. Beg. eller ny. Vill du va med oss grabbar med stora komplex !? Köp BB!!!! :D :lol:
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 689
Blev medlem: mån maj 24, 2004 12:29
Ort: Mammas mage...

Inlägg av M Nordin »

BB = SW (Small Wallet)?

Jag skulle med C3 fundera på dessa alt som kan vara hyfast billiga - hrmmm, mer prisvärda - om man håller sig under 6000 rpm

Sugis: Bra 350 botten. Skit i 4-bult och annat krafs. Vill du promt ha rullkam så bygg på nyare block. Lagom vass kam (det var ju det där med max 6000 rpm...) Bra insug och fugge. Bra tändning.

Överladd: "Samma" som ovan men smidda kolvar, bättre stakar miniblower eller varför inte centrifugal (sämre bottendrag men överlägsen när den börja ladda)?

MVH

MN
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Har begränsad budget så nån BB blir det inte.
Vi får se vartåt det bär när jag börjar riva isär motorn.
Det blir dock inte förän till hösten/vintern.

Jag köpte mig en strob lampa och justerade in kamvinkel och tändning så just nu går motorn faktiskt ganska bra, så det är inte så akut att trimma just nu.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Skriv svar