Tänkte ta å höja försäkringsvärdet på Corvetten, men nu till den svåra frågan; Vad är kärran värd? Köpte den för fem år sedan och har haft beloppet på 145.000:- hela tiden, men det är ju kanske lite lågt. Har kostat på diverse grejor men de största är väl motor och låda.
Liten summering:
Original manuel BB från -72. Helsvetsad varmgalvad ram samt breddning från 70-talet. Bronsbussningar överallt. Polygrejor fanns inte riktigt då.... Lackad -86, väldigt bra gjort, men det är ju några år sen. Helrenoverad 468 motor 2002-2003, som innehåller: Smidd vev, stakar å smidda SRP kolvar. Crane rullhydralkam + alla möjliga cranegrejor, rullvippor+stödgördlar. Holley 850DP med Edelbrock Air-Gap. aluminium-ljusbågssprutade headers med 3" system.
Jag såg din bil 1993 på powermeet och gillade verkligen bilen. Vill man ha en bil som din med all ombyggnad helrätt motor lack osv får man ju verkligen leta.
Du har säkert lagt ner över 300000kr med inköp o delar motorrenovering osv. Så med rätt köpare som jag om jag inte hade haft min hade jag nog slantat 250-300000kr eller letat än idag.
helt klart över 300.000kr iaf. Skulle aldrig sälja min under det nu men jag ska ju inte sälja min heller så jag kan ju säga inte under 1 mille hehe. Men för 1,5 årsen innan jag hittade min så va det 2-3 st som skulle ha 220.000-230.000kr för sina smallblocks och om man en gång har letat BB så vet man hur svårt det e. Läste som jag skrivet förut att det fanns en annons i nån utav classic-fyndbörs-sälj-din-bil-eller-vad-den-nu-hette-tidningarna att nån ville ha 410.000kr för sin. årsm.-71 bb. Och jag tror nog att både din och min och flera andras här e i bättre skick men det va la och ta i. har dock inte sätt annons mer på den så den kanske gick för det!
300.000 hade jag aldrig trott! Men det är ju positivt om det är så, då kan jag handla mycket mer prylar utan att gå back.
De affärer som jag vet om på krom C3:or har legat runt 180.000-210.000, men i och för sig, de har ju varit i bruksskick och en bra bit kvar till riktigt skoj skick i mitt tycke. Och BB är ju som sagt mycket svårare att hitta
Stingray skrev:SR, Om du har en 8-10 bilder i minst 640x480 så kan du väl skicka dom så tar jag med din som Månadens Corvette, är det ok ?
/Tommy
Jo Tommy, det kan jag göra. Ska bara se om jag har någon bra bildserie på så pass många bilder eller om jag ska ut å ta lite nytt.
Vilken storlek vill du helst ha, 800x600 eller ? Så kan jag photoshoppa ned till det formatet.