Uppdatera!!
Uppdatera!!
Skulle va roligt om, ni som håller på med era corvar och byter motorer och lagar å fixar, kunde berätta hur det går för er!? Lite porr tack!! 
Har ingen motor att visa men du kan få se hur Corvetten ser ut just nu. Om man vill kalla det för Corvette-porr, nja...




388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Har gjort en flash på hur mitt motorrenoveringsobjekt blev fint igen. Den såg ju inge vidare ut när jag fick den men den var sprickfri och aldrig renoverad innan så det visade sig vara ett just objekt.
Filen är stor så ha tålamod och modemare kan nog avstå...
http://www.carandit.se/vetten/bigblock.exe
Håll i er
/Terner
Filen är stor så ha tålamod och modemare kan nog avstå...
http://www.carandit.se/vetten/bigblock.exe
Håll i er
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Bra jobbat Terner, motorn var bra messig i början....
Snyggt resultat!
Snyggt resultat!
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Oj!
Där ligger jag nog i lä med mina målade bromsok.
För man fråga hur mycket du plöjt ner i motorn?
Där ligger jag nog i lä med mina målade bromsok.
För man fråga hur mycket du plöjt ner i motorn?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Jag håller på med lådan för fullt. Funderar bara på hur jag ska få upp pjäsen igen, med den ryggvärk som jag har fått...


Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Jo fråga kan du väl men det svaret lämpar sig inte heller i tryck hehe.gbak skrev:Oj!
Där ligger jag nog i lä med mina målade bromsok.
För man fråga hur mycket du plöjt ner i motorn?
Alldeles för #"£$**+´#$ mycket....
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Ett tips är att skaffa en liten domkraft för motorcyklar. En sådan som man kan lyfta en glidare på under ramen. Då kan du placera lådan på plattan och bekvämt lyfta den och baxa in den på plats.StingrayRacing skrev:Jag håller på med lådan för fullt. Funderar bara på hur jag ska få upp pjäsen igen, med den ryggvärk som jag har fått...![]()
Detta om du har det som jag att du är hänvisad till att jobba med bilen på pallbockar. Annars finns det ju enklare sätt
kolla www.louis.de
Är återförsäljare i sverige för dom så jag kan ge dig ett bra pris om du är intresserad. Dom har mycket annat skoj med.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Would you believe in a love at first sight
Yes I'm certain that it happen all the time
What do you see when you turn out the light
I can't tell you but I know it's mine,
Oh, I get by with a little help from my friends
Mm, I get high with a little help from my friends
Mm, gonna try with a little help from my friends
Låter perverst hehe
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hittade inte domkrafterna på Loius hemsida (kan inte tyska så värst bra), men jag tror att jag kan låna en. Tack för erbjudandet! Det ska nog funka annars med hjälp av någon polare eller ett par.Terner skrev:Ouhhh I get it by with a little help from my friends..
/Terner
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Mycket snyggt arbete Terner!!
Blir riktigt nyfiken på några frågor
1 Hur länge hade den motor legat oanvänd ?
2 Vad kom den ifrån och hur gammal är den ?
3 oljan man ser när du tagit bort oljetråget var den eller är det du som oljat? Ser ut på ena toppen som där var snus tort när du öppna.
Ser ut på dom första bilderna som den legat i många många år oanvänd.
Till och med olje filtret ser ju urgammalt ut!
Gratulerar till snyggt arbete, såna jobb är riktigt kul att göra!
Mvh
MrV8
Blir riktigt nyfiken på några frågor
1 Hur länge hade den motor legat oanvänd ?
2 Vad kom den ifrån och hur gammal är den ?
3 oljan man ser när du tagit bort oljetråget var den eller är det du som oljat? Ser ut på ena toppen som där var snus tort när du öppna.
Ser ut på dom första bilderna som den legat i många många år oanvänd.
Till och med olje filtret ser ju urgammalt ut!
Gratulerar till snyggt arbete, såna jobb är riktigt kul att göra!
Mvh
MrV8
Jo de va kul,
Motorn har legar på en skrotgård i Arizona många år innan den kom till sverige.
Den är tillverkad -73 och både blocket och topparna har rätt gjutnummer för att matcha min bil dvs samma som original 454:an.
Jag har inte inte pljat något utan det såg ut sådär när den plockades isär. En tjock geggig oljemassa i hela motorn.
Dessutom hade insuget tjänat som bostad för en familj möss eller jordekorrar hehe.
Det va originallagren som satt i den och anledningen till att den plockats ur var nog att på en av kolvarna hade både kompressionsringar och oljering bränt fast så den rök nog friskt.
Anledningen att topparna ser torra ut ovanpå är att dom legat i solen utan ventilkåpor så oljan har torkat bort.
/Terner
Motorn har legar på en skrotgård i Arizona många år innan den kom till sverige.
Den är tillverkad -73 och både blocket och topparna har rätt gjutnummer för att matcha min bil dvs samma som original 454:an.
Jag har inte inte pljat något utan det såg ut sådär när den plockades isär. En tjock geggig oljemassa i hela motorn.
Dessutom hade insuget tjänat som bostad för en familj möss eller jordekorrar hehe.
Det va originallagren som satt i den och anledningen till att den plockats ur var nog att på en av kolvarna hade både kompressionsringar och oljering bränt fast så den rök nog friskt.
Anledningen att topparna ser torra ut ovanpå är att dom legat i solen utan ventilkåpor så oljan har torkat bort.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Finns/fanns på Klintberg Stockholm, stod å dömde över den i decbig block skrev:HAR DU KÖPT EN SMALL BLOCK ? NÄR MAN KAN KÖPA EN RIKTIG BIG BLOCK ! 572 CUI FINNS ATT KÖPA NU HOS GM NR 12498793 BARA ATT RINGA OCH BESTÄLLA! MVH RUTGER OCH SVARVARN!
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Äntligen klar med chassiet, se bild.
Kommer precis från garaget och har hängt upp karossen i taket för att kunna gör a dom sista jobben på karossens undersida. Snart är det dags att para ihop karossen med ramen!!
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
http://www.garaget.org/?car=2242
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
http://www.garaget.org/?car=2242
Var det nån mer än jag som blev bländad av diffklumpen?
Jag kanske har fel inställningar på min bildskärm.
Det är ju nästan så man blir sugen att komma och mecka när det ser så där fint ut!
Bäst jag köper några sprayburkar till..........
Jag kanske har fel inställningar på min bildskärm.
Det är ju nästan så man blir sugen att komma och mecka när det ser så där fint ut!
Bäst jag köper några sprayburkar till..........
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Tack alla för era positiva omdömen. Dom sporrar till fortsatt arbete.
Jag skall försöka svara på era frågor.
Karossen är i princip klar för lack (den har varit det sedan hösten 2001 så nu har nog spacklet sjunkit klart
) så det som skall göras är att montera dit alla delar såsom kofångare, kromet i fronten och emblemen för att se att allt passar, sedan skall den mattas ner innan lack. När den skall lackas, ja det vet jag inte ännu men hoppas att det blir i år.
När den beräknas vara färdig? Ett mål som jag har är att till POWER big meet vara klar med den, men jag tror inte att jag orkar hålla det tempot som krävs för det.
Självklart skall jag köra med den.
Eftersom min bil är en matching number bil har jag valt att göra renoveringen i orginalstil. För att få reda på hur bilen såg ut i orginalskick har jag skaffat en del litteratur, men sedan har internet varit till stor hjälp för att finna information om detaljer.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Jag skall försöka svara på era frågor.
Karossen är i princip klar för lack (den har varit det sedan hösten 2001 så nu har nog spacklet sjunkit klart
När den beräknas vara färdig? Ett mål som jag har är att till POWER big meet vara klar med den, men jag tror inte att jag orkar hålla det tempot som krävs för det.
Självklart skall jag köra med den.
Eftersom min bil är en matching number bil har jag valt att göra renoveringen i orginalstil. För att få reda på hur bilen såg ut i orginalskick har jag skaffat en del litteratur, men sedan har internet varit till stor hjälp för att finna information om detaljer.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@

