Vilka däck har ni?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast

Vilka däck har ni?

Inlägg av Torch Red »

Hej,

Jag har en Grand Sport med GoodYear RunFlats på. Inga vidare däck har jag förstått efter att ha läst kommentarer på US sidor. Väldigt bullriga och framdäcken slits fort. Nu är det snart dags att byta och jag har fastnat för några av Michelins däck. Då finns Pilot Sport (inte runflats) och PS2 (Zero Pressure, samma som C7). Eftersom min vardagsbil, en Volvo C70, inte har reservhjul utan en kompressor och en flaska med gucca (som däckkillarna inte gillar) så tänkte jag att det borde väl gå lika bra i Corvetten att göra på samma sätt. Eftersom det inte går att köra hur långt som helst med runflats så sitter man illa till med en punka om man inte har en lösning med sig. I Europa så är det ju inte lätt att hitta däck i passande dimension till våra bilar på vilken däckfirma som helst. Jag tänker att åka till Italienmötet i maj så man vill ju inte bli stående i nån håla med ett trasigt däck. Alltså startar jag en tråd där jag hoppas på synpunkter.
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Vilka däck har ni?

Inlägg av malte »

https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 19&t=15953

Här är min tråd om däck, finns lite åsikter där om du inte läst den !
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torch Red »

Bra info. Jag tänkte också om någon har synpunkter på det här med Runflat eller Zero Pressure däck jämfört med däck med "normala" skuldror.
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Torch Red skrev:Bra info. Jag tänkte också om någon har synpunkter på det här med Runflat eller Zero Pressure däck jämfört med däck med "normala" skuldror.
Jag har kört vanliga gatdäck (Dunlop Sportmaxx GT) och ZP R-däck (Michelin Pilot Sport Cup ZP).. har även testat original runflat gatdäck och dom är sämst.. men ZP R-däck är det inget fel på.. säljs ju som standard på Z06/Z07/ZR1 i Track Package.
Skriv svar