Ny Medlem

Tekniska frågor och diskussioner om Corvette C7
Användarens profilbild
Jan Hakala
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: fre maj 08, 2020 21:51

Ny Medlem

Inlägg av Jan Hakala »

Hej! Jag är ny här på Forumet samt en lycklig Corvette C 7 2016 ägare. Jag har dammsugit runt här på forumet. Min undran är helt enkelt.
1. Om det är något särskilt jag bör veta om bilen.
T.e.x du bör byta luftfilter pga....
2. Finns det något jag bör ha mer eller mindre koll på.

Tack på förhand!
Mvh:
Jan.H
Senast redigerad av Jan Hakala den tis maj 12, 2020 20:06, redigerad totalt 2 gång.
Lennart.Larsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 76
Blev medlem: fre nov 05, 2010 14:43

Re: Ny Medlem

Inlägg av Lennart.Larsson »

Hej!om du har automatlåda så är det viktigt att du aktiverar handbromsen innan du lägger i P läget framför allt om det lutar åt något håll,
bilen blir "hängande"på växelspärren,och den kan tydligen gå sönder ,enl,amerikanskt forum.
Hälsningar Lennart (654)
Användarens profilbild
Jan Hakala
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: fre maj 08, 2020 21:51

Re: Ny Medlem

Inlägg av Jan Hakala »

Hej Lennart!
Tack för tipset. Jag kör nämligen automat.
Mvh:
Jan.H
MickeLina
Rookie
Rookie
Inlägg: 95
Blev medlem: sön jan 13, 2008 0:56
Ort: Sthlm

Re: Ny Medlem

Inlägg av MickeLina »

AK-Racing har en tråd här om filter "Vi har uppgraderat några stycken Z06or och många vanliga C7or med ett bättre luftintag än original. Oftast har vi installerat headers samtidigt.
Jämför man ett original luftintag med tex AFE Momentum som vi använder mycket så ser man direkt att det finns mycket att hämta."

Jag har själv köpt GM tillbehörs luftfilter till min C7 GrandSport men körde ingen bänkning så vet inte om det gav någon effekt.
Användarens profilbild
Jan Hakala
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: fre maj 08, 2020 21:51

Re: Ny Medlem

Inlägg av Jan Hakala »

Ok. Läste lite om optimering av C7. Du kan få ut lite mer hästar även om du inte har gjort något mer med motorn. Vet inte om det stämmer ska fiska vidare.
Skriv svar