Söker del

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
clre
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: sön sep 29, 2013 22:32
Ort: Stockholm

Söker del

Inlägg av clre »

Hej, jag har inte direkt en teknisk fråga men jag söker efter "stänkskydd" bak på skärmkanten (osäker vad det kallas) till min C5:a.
Jag såg en C5:a på AK racing härom veckan som hade en diskret och välsittande modell som jag skulle vilja ha till min bil.

Bifogar en bild med pil så ni vet vad jag menar, dock är bilen på bilden en C6:a

Bild

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning, Claes
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Söker del

Inlägg av Ubbe »

clre skrev:Hej, jag har inte direkt en teknisk fråga men jag söker efter "stänkskydd" bak på skärmkanten (osäker vad det kallas) till min C5:a. Jag såg en C5:a på AK racing härom veckan som hade en diskret och välsittande modell som jag skulle vilja ha till min bil. Bifogar en bild med pil så ni vet vad jag menar, dock är bilen på bilden en C6:a "http://s1331.photobucket.com/user/RejvA ... 7.jpg.html" Tacksam för svar. Med vänlig hälsning, Claes
Hej! Jag har satt c6 stänkskydd på min C5, fungera klockrent ;) kolla i min garage tråd.(finns bilder där) Ring till Anders AK racing så kan han ta hem eller så tar du hem själv. Lycka till Med vänlig hälsning, Ubbe
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: Söker del

Inlägg av Bengt »

Man köper till Z06 , sen får man skära till dem själv. Så gjorde jag iaf !
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
clre
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: sön sep 29, 2013 22:32
Ort: Stockholm

Re: Söker del

Inlägg av clre »

Ok som jag förstår så passar C6 (vanliga modellen) ganska bra till C5 och jag hittade en på C.Central som ser ut som den jag såg.
Jag ska ju snart till USA så passar på att köpa på mig en del prylar och tar hem själv.

Så här såg den ut som jag hittade på CC. Splash Guard :-)

Bild
Göran Drysander
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: mån okt 22, 2018 17:30

Re: Söker del

Inlägg av Göran Drysander »

Nu har jag också beställt stänkskydd till min C5 a som är original till C6, riktigt snygga stänkskydd!
Användarens profilbild
oelarse
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 47
Blev medlem: tor jun 02, 2016 14:58

Re: Söker del

Inlägg av oelarse »

Når du mottar disse så bør du kanskje vurdere denne modifikasjonen for at de skal passe :D

https://www.corvetteforum.com/forums/c5 ... uards.html
Skriv svar