Caster & Camber

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Caster & Camber

Inlägg av johced1974 »

Hej på er,

Har nu kört 3 track Monday's på Mantorp och 4 dagar på ringen. Det har gått bra och jag är supernöjd med bilen, stock C7 Z51 8 växlad automat. Det enda jag gjort är byt däck till Cup 2, bromsvätska och belägg för bandagar.

Tyvärr så körde jag slut på alla 4 däck samma dag på Mantorp - så pass att gummit lossnade från däcken. :D Jag kollade efter varje pass så jag hade koll på läget. Dock, så var det så att det var utsidan på alla 4 däck som var slut. Insidan hade säkert 1-1,5 bandagar kvar.

Jag kör på 2,1 bar varm.

Jag har nu sökt en del och hittade lite värden för Caster/camber och blev rekommenderade att eventuellt ha något högre lufttryck. Nu är 4 cup 2 på väg och jag har inte råd att köra slut på dem i år (de andra var nya för i år).

Har någon av er erfarenheter av vilka värden som fungerar bra? Bilens körs en hel del till vardag också så det ska inte se ut som en drifting bil. :D Jag förstår att dessa inställningar behövs och grovt vad de gör, har dock ingen egen erfarenhet av att testa olika inställningar.

Lite kul var att klarade av ett personligt mål på Mantorp - under 1:30. Ett gäng varv under 1:30 blev det med bäst tid på 1:29:13. :lol:

Tacksam för lite input.

//Johan
Bilagor
scan0147.pdf
Camber och caster protokoll
(493.37 KiB) Nerladdad 159 gånger
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad