Var försiktig,var kritisk när du handlar på nätet.

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
Användarens profilbild
conpers
Rookie
Rookie
Inlägg: 67
Blev medlem: mån jul 13, 2009 12:40
Ort: karlstad

Var försiktig,var kritisk när du handlar på nätet.

Inlägg av conpers »

En liten tanke om handel på nätet när det gäller garantier frakter osv.Idag är nätet världens största brottsplats ett eldorado för bedragare tjuvar banditer av alla de slag, därför är det alltid viktigt att kolla upp så gott det går företag ...personer genom forum eller helt enkelt goggla runt och sedan chansa och hoppas att man har tur.
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: Var försiktig,var kritisk när du handlar på nätet.

Inlägg av Bengt »

Jag betalar med Eurocard med förlängd betalningstid, nästan alltid via PAYPAL, d.v.s. jag hinner gott o väl få hem allt innan det är dags att betala. Har säljaren konto via PAYPAL vill de sedan säkert inte bli av med den möjligheten.. Köper man sedan via EBAY så har de en garanti att man får vad man beställt. Det man inte skall göra är väl att köpa via kort som är kopplade tills ens bankknonto !
Jag har fått en faktura på mitt Eurocard EN GÅNG på något som jag inte köpt, ringde Eurocard o sa att jag inte köpt något; "Vi skickar ett nytt kort o du behöver inte betala" var svaret :D
Använder man t.ex. Mastercard/Eurocard svarar DOM för att deras kort är säker att använda. Fast det skyddar ju inte mot att man beställer grejor på "fel" ställe, o sen får hem nåt skit som inte passar :(
Enklast är ju att snacka med nån av våra sponsorer, så får de ta risken(som inte är så stor om man handlar på rätt sätt hävdar jag). Ebay/Paypal har fungerat klockrent för mig iaf, samt även de "kända" firmorna där jag ibland t.o.m. uppgett kortdata per telefon..
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Skriv svar