Corvette Central

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
Användarens profilbild
Vrrooom
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 33
Blev medlem: sön maj 29, 2011 20:18

Corvette Central

Inlägg av Vrrooom »

Hej!

Jag kollade först med Ecklers, men deras svarsfrekvens på e-post är i princip obefintlig. Corvette Central är betydligt snabbare. Gemensamt för flera företag i staterna verkar vara att man först ska göra en beställning för att få reda på transport-/fraktkostnaden. Bara att e-posta och fråga om transport-/fraktkostnaden fungerar mindre bra enligt min erfarenhet.

Totalt sett har jag betalat 9 968,86 kr för mitt B&B Bullet till min C6:a från 2007.
Importavgift på 2.993 kr verkar ha glömts bort... kanske kommer senare på något vis.
Frakt med UPS är spännade - se bild nedan - värre än julafton... kommer inte avgassystemet snart?... vad gör det i Tyskland?...

Bild


Bild
Förpackningen är det inget fel på. Rejäl kartong med "dämpningsmaterial" i den för att skydda det värdefulla godset.

Bild
Vackert, så man blir rörd till tårar. :D
http://www.t121spica.se/ <---3 st Bristol-Siddeley gasturbiner á 4.250 hk/st :)
Jonas Rohwer
Rookie
Rookie
Inlägg: 84
Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
Ort: Fjollträsk

Re: Corvette Central

Inlägg av Jonas Rohwer »

Mina erfarenheter av Corvette Central är skitbra!

Snabba puckar och raka besked, samt att man direkt blir upplyst om någon produkt är tillfälligt slut. Bild

Jag har tydligen också hamnat i någon slags rabattklass som ger 12% om jag handlar för mer än $500, vilket naturligtvis inte känns så tokigt.. Bild
jyrgil
Rookie
Rookie
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 06, 2004 18:39
Ort: jyrgil

Re: Corvette Central

Inlägg av jyrgil »

håller med att corvette central är bra(om man ringer och frågar om dom har det i lager)så går leveransen snabbt beställer oftast därifrån det roliga är att deras katalog brukar komma efter(ca 3 dagar) då blir man ju sugen på mer he he
VettePartsSweden
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: sön mar 09, 2008 10:57
Ort: Kolsva (Köping)

Re: Corvette Central

Inlägg av VettePartsSweden »

Vrrooom skrev:Hej!

Jag kollade först med Ecklers, men deras svarsfrekvens på e-post är i princip obefintlig. Corvette Central är betydligt snabbare. Gemensamt för flera företag i staterna verkar vara att man först ska göra en beställning för att få reda på transport-/fraktkostnaden. Bara att e-posta och fråga om transport-/fraktkostnaden fungerar mindre bra enligt min erfarenhet.

Totalt sett har jag betalat 9 968,86 kr för mitt B&B Bullet till min C6:a från 2007.
Importavgift på 2.993 kr verkar ha glömts bort... kanske kommer senare på något vis.
Frakt med UPS är spännade - se bild nedan - värre än julafton... kommer inte avgassystemet snart?... vad gör det i Tyskland?...
....
Vrooom!

Vi är en av väldens största återförsäljare för Corvette Central med veckoleveranser för mellan 50-100.000:-. En mycket bra leverantör, som du också konstaterat.

Och så till priser!

Vi säljer B&B Bullet till C6 för 11.938:- fritt Kolsva ink. alla importkostnader tack vare stora rabatter på delar och frakter från Corvette Central. Frakt i Sverige tillkommer med 300:-.

Du kommer nog snart att få en faktura på förtullningskostnaderna d.v.s. din slutnota blir troligen 9.968:86 + 2.993:- = 12.961:86.

Alltså inte alltid billigare med egenimport!

Robert
Bild
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Corvette Central

Inlägg av Tersan »

Nu har jag gjort mitt första prylinköp till Corvetten, och efter lite googlande och prisjämförelser så blev det en order hos Corvette Central. Funkade klockrent, skickades snabbt, bra tracking med UPS (som dock trasslade lite med att inte vilja hitta mitt postnummer... försenade leveransen med en dag.), och allt i paketet var som beställt och enligt förväntan.

Dessutom skickade de med en tjock katalog, så nu är de regniga höstkvällarna räddade! :D
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Skriv svar