ecklers.com

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
corvettetobbe
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:29

ecklers.com

Inlägg av corvettetobbe »

Hej jag tänkte köpa en del grejer från ecklers och undrar om man kan få någon rabatt genom klubben och i så fall hur?
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Re: ecklers.com

Inlägg av gbak »

Du ringer till Ecklers och anger ditt medlemsnr så får du ca 25% rabatt.
Det är dock inte självklart att det blir billigare för Eckler's är generellt ganska dyra.
Jämför med andra leverantörer innan du beställer.

Vad som däremot är självklart är att Eckler's har dålig koll på leveranser mm, och det strular ofta.
Generellt är kvaliteten rätt så kass anser iallafall jag.

Köpte t.ex ett nytt tanklock i vintras då packningen gett upp på mitt gamla.
Efter att ha tankat två ggr i år så lossnade packningen från det nya tanklocket, det är säkert nåt billigt skit från fjärran östern som de säljer dyrt!

Gummilister köps med fördel på annat håll, för de som Eckler's har är av undermålig kvalitet.
Senast redigerad av gbak den tis maj 10, 2011 17:41, redigerad totalt 1 gånger.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: ecklers.com

Inlägg av velasoraptor »

Jag håller med föregående talare.Ecklers är struliga.Dom gör glasfiber delarna till våra Corvetter själva.Kvalite är ojämn och kan ifråga sättas.Beställ delar ifrån Corvette central i stället.Eller Mid Amerika.Dom är bättre att ha att göra med och passformen på glasfiber detaljer är mycket bättre en Ecklers grejer.Billigare är det desutom.Jag vet att vi har rabatt hos Corvette central.Men hur mycket vet jag inte. Men jag tror det är 10%.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
corvettetobbe
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:29

Re: ecklers.com

Inlägg av corvettetobbe »

Jag tänkte köpa "Baer DecelaRotor"broms skivor runt om och har inte hittat billigare någonannan stans,får nog prova
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: ecklers.com

Inlägg av velasoraptor »

OBS gäller glasfiber delar inget sagt om bromsar.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: ecklers.com

Inlägg av Ricky »

Var noga med att kolla upp priserna hos andra leverantörer.

Det händer att tex VBP har driver med lågt pris och Eckler hänger kvar vid sitt höga pris.

Rabatterna vet man aldrig i förväg hur store de verkligen blir och de specificeras inte heller utan man får räkna ut den själv.

Har själv tröttnat lite på Ecklers senaste tiden och beställt av andra leverantörer som har bättre system och kundkontakt.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Re: ecklers.com

Inlägg av Målarn59 »

Hahaha själv ejag portad på Eckler´s efter att dom dubbel dragit och jag krävde tillbaka pengarna
Så när jag skulle beställa förra året så vart det nej, inte förens du betalt din skuld till oss
Så nu om jag ska handla där så får det bli bulvaner :wink:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Inlägg: 82
Blev medlem: tor feb 17, 2005 22:00
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: ecklers.com

Inlägg av sunel »

Nyligen köpt en massa grejor från http://www.rpidesigns.com/shop/
Kanonbra service och toppenprylar!
Jag mailade till dem och sa att jag tillhör CCS och undrade om jag kunde få rabatt. Fick 15% direkt och skötte beställningen via mail istället för deras webshop.
Betalningen genom att jag mailade honom mitt visanr, inga problem!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: ecklers.com

Inlägg av Ingo »

Jag var ju in på Ecklers härom veckan,och måste erkänna att jag är lite kluven..
Ok det finns ett rätt så stort Shovroom där man visar upp prylar man säljer,men eftersom vettarna överspänner över 50 år blir det inte så mycket prylar till varje modell man får se.
att man dessutom satsar rätt hårt på Cheva 55-57 tar ju bort ännu mer corvette prylar.
Sitter alltså en gubbe bak en disk med en dator som du får beställa av,han kollar om det finns i lager,sedan får du betala och gå över parkeringen till lagret där dom antagligen redan börjat packa när du kommer..
Så du har inte mer koll på kvaliteten på det du köpt än om du handlat postorder..
Huset med showroomet och gubben är ju rätt stort så vad som finns bakom kan man undra ,men är väl postorderförsäljningen.
Men tyckte mig se någon port där bak så man kanske monterar vissa delar också?
men rabatt fick jag i varje fall..
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: ecklers.com

Inlägg av Ricky »

Beställde i natt ett "Dual mount rear spring kit" från VBP.

Kittet kostade hos VBP usd 419.99.
Ordinarie pris hos VBP var usd 569.99.

Ecklers begär usd 619.99 för samma kitt..

De säjer "Ships direct from manufacturer. Allow additional time for delivery" för produkten.

De tar alltså usd 50 för att maila en beställning hos VBP för samma produkt och naturligtvis har de en sjysst rabatt på katalogpriset där också..

Visst, vi får rabatter genom CCS men Ecklers uppger ALDRIG hur mycket rabatt du får på en vara INNAN köpet redan är gjort..

Har även en annan order som nu ligger hos Ecklers sedan ungefär en vecka och inget har skickats iväg och de har ännu inte dragit pengarna för denna order, de har heller inte återkommit med info som tex anledningen till att varorna inte skickats osv.

Jag vet att jag kan jaga den infon själv hos dom för det har jag fått göra förut men nu känns det som måttet är rågat och jag kommer att cancellera ordern och helt enkelt köpa från andra leverantörer i fortsättningen.

Tycker de sköter sina kundkontakter rent av amatörmässigt.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
corvettetobbe
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:29

Re: ecklers.com

Inlägg av corvettetobbe »

De blev att ja köpte skivor på corvette central,ska bli intressant å se vad frakt å moms landar på....hm
Skriv svar