Problem men Ecklers
- DeffeDefect
- Corvettefantast
- Inlägg: 181
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 22:45
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Problem men Ecklers
Hej,
Jag och några andra gjorde en gemensam stor beställning till Ecklers i mitten på Januari och ganska snart återkom Ecklers med att hälften av produkterna var restade och att de skulle inkomma i April.
Vi svarade med att det var oacceptabelt att så många produkter var restade när de på websidan var "in stock".
Vi fick då besked om att det endast var en produkt som var restad och att den skulle komma inom ett par dagar...
Det gick drygt en månad och efter några mail så bemöda sig Eckler att svara med att produkten inte hade kommit och att orden inte skeppats...!
Nu tvinga jag dem att skeppa det de har och förväntar mig inte att behöva betala när de restade produkterna väl kommer...
Detta är andra ordern från Ecklers som strula med förseningar och dålig kommunikation... Har fungerat smärtfritt alla andra gånger...
Fler som har problem..? Bättre alternativ till Ecklers?
Mvh
Detlef "Deffe Defect" Andersson
Jag och några andra gjorde en gemensam stor beställning till Ecklers i mitten på Januari och ganska snart återkom Ecklers med att hälften av produkterna var restade och att de skulle inkomma i April.
Vi svarade med att det var oacceptabelt att så många produkter var restade när de på websidan var "in stock".
Vi fick då besked om att det endast var en produkt som var restad och att den skulle komma inom ett par dagar...
Det gick drygt en månad och efter några mail så bemöda sig Eckler att svara med att produkten inte hade kommit och att orden inte skeppats...!
Nu tvinga jag dem att skeppa det de har och förväntar mig inte att behöva betala när de restade produkterna väl kommer...
Detta är andra ordern från Ecklers som strula med förseningar och dålig kommunikation... Har fungerat smärtfritt alla andra gånger...
Fler som har problem..? Bättre alternativ till Ecklers?
Mvh
Detlef "Deffe Defect" Andersson
Re: Problem men Ecklers
Hej.Vi hade samma problem då vi beställde en hel del delar till min grabbs C3a.Mycket dåliga på att svara på mail,order som ej skeppades,problem vid betalning(de förstod inte vad ett E-konto var för något).Allmänt strul mycket på grund av att det restades delar med påföljd att datum ej gick att fast slå för lev.Slutade med att vi strök den sista detalj som var kvar på deras rest lista så vi till slut fick hem delarna(efter 2,5 månaders väntan)Tyvärr så är det Ecklers som har det mesta delar för C3an då det gällde vad vi behövde då men kommer inte att beställa där mer om vi hittar på annat ställe.Gjorde senare en mindre beställning från Corvette Centralen fungerade bättre men dock ej helt smärtfritt.De lovade att återkomma med "shipping fee"men det kom aldrig så jag skrev ett tufft men korrekt mail till dem och nu har jag beställt en del nya delar till min egen bil och då har jag fått en kostnad för frakt innan den skickas.Har även beställt delar från en mindre firma i San Fransisco som har avgas delar till de flesta märke och till mycket bra priser,där det även funkade att förhandla både om pris och frakt kostnad,köpte sidepipes till grabbens C3a och headers till min C5a och det tog 7 dagar så kom det hem till min hem adress helt kanon,det är så man vill det skall fungera,kanske lättare med mindre företag som är mer noga att ta hand om sina kunder,men kanske enstörre risk att skicka pengar men för vår del har det funkat kanon iallafall.
Mats o Martin
Mats o Martin
Re: Problem men Ecklers
Det har gått ordentligt utför med Ecklers, tyvärr är det ofta strul med deras leveranser och ständiga fördröjningar.
Alla de stora, Ecklers, Corvette Central, Zip, Mid-America har sen krisen började i USA försämrats och Ecklers då som det svarta fåret. Alla har dragit ner ordentligt på lagerhållningen, delar som sägs vara i lager finns egentligen i lager hos nån tillverkare som de skeppar ifrån 1 gång per månad .... Corvette Central och Mid-America hör till de bättre men inte heller där är det smärtfritt, lägger man en beställning på 10 delar så är det alltid 2-3 delar som inte finns i lager vilket göra att leveransen drar ut på tiden. Vi då som återförsäljare blir drabbade eftersom kunder självklart blir missnöjda när de inte får sina delar i tid eller får del-leveranser.
Vi får hoppas att det vänder uppåt i USA snart så vi förhoppningsvis kan komma tillbaks till hur det var förut.
Alla de stora, Ecklers, Corvette Central, Zip, Mid-America har sen krisen började i USA försämrats och Ecklers då som det svarta fåret. Alla har dragit ner ordentligt på lagerhållningen, delar som sägs vara i lager finns egentligen i lager hos nån tillverkare som de skeppar ifrån 1 gång per månad .... Corvette Central och Mid-America hör till de bättre men inte heller där är det smärtfritt, lägger man en beställning på 10 delar så är det alltid 2-3 delar som inte finns i lager vilket göra att leveransen drar ut på tiden. Vi då som återförsäljare blir drabbade eftersom kunder självklart blir missnöjda när de inte får sina delar i tid eller får del-leveranser.
Vi får hoppas att det vänder uppåt i USA snart så vi förhoppningsvis kan komma tillbaks till hur det var förut.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 134
- Blev medlem: sön mar 09, 2008 10:57
- Ort: Kolsva (Köping)
Re: Problem men Ecklers
Vi ratade Ecklers redan från början - det visar sig att vi tog rätt beslut då. Har man dessutom sett deras gummilister till C4 - "så dåliga att jag inte vill montera dem" - sa en av våra kunder och köpte från oss istället av Corvette Centrals sortiment.
Mid America fick problem med sina kinatillverkade delar - för dålig kvalitetskontroll, så vi avvvecklade dem.
Vi är mycket nöjda med Corvette Central, ZIP-Products och Summit Racing. Veckoleveranser, full garanti och pengarna tillbaks om du inte är nöjd! Varför försöka själv - upplärningskostnaden kan bli hög!
Robert
Mid America fick problem med sina kinatillverkade delar - för dålig kvalitetskontroll, så vi avvvecklade dem.
Vi är mycket nöjda med Corvette Central, ZIP-Products och Summit Racing. Veckoleveranser, full garanti och pengarna tillbaks om du inte är nöjd! Varför försöka själv - upplärningskostnaden kan bli hög!
Robert
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
- DeffeDefect
- Corvettefantast
- Inlägg: 181
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 22:45
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Problem men Ecklers
Vi får glädja oss åt en lägre dollarkurs så länge...vette.se skrev: Vi får hoppas att det vänder uppåt i USA snart så vi förhoppningsvis kan komma tillbaks till hur det var förut.
//Deffe
Re: Problem men Ecklers
Jag har köpt mycket av Ecklers,och de är värdelösa på att svara på mail. Och när man vill att de ska dra pengarna från kontot så kan de inte göra det heller,man vill ju köpa då $ är som lägst. Och som ni alla säger,alltid är det massor som är restat. De ljuger om att delarna är hemma på några dagar. Men i stället så kommer sakerna efter någon månad. Omöjligt att få ett tracking nummer av dom,så det är omöjligt att spåra vart sakerna är. Kollar man på Summit så fungerar allt smärtfritt. Man ser status på ordern,som tex vad är restat,vilket är väldigt ovanligt. Nä Ecklers är inte det bästa stället att handla av. +att deras frakter är horibelt dyra. Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 673
- Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
- Ort: Eskilstuna
Re: Problem men Ecklers
Bara en sån sak som att strax efter att jag köpte vetten på sommaren -09 så beställde jag en katalog som naturligtvis ej kom. Efter drygt ett halvår till så beställde jag en katalog till och se....efter ytterliggare nästan ett år dök den upp i brevlådan (mars -11). Första katalogen beställdes september eller oktober -09. Ja, inte är dom snabba direkt.
/Benny
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Re: Problem men Ecklers
Fråga till Hånta,hur har summit med inrednings delar till C3or?någon erfarenhet?Vi har köpt en hel del innan av Ecklers men det blir inte fler gånger där.Vi behöver en del till men något som får vänta till senare.
Mats
Mats
Re: Problem men Ecklers
Mpe
Summit har inte inrednings delar till Corvette.Det jag menar är att Summit har mycket bättre upplägg och ordning på handlandet.Som tex du ser direkt hur statusen är på ordern,och du ser direkt på hemsidan då delarna är redo att sheppas ut från dom.Du får direkt ett mejl då sakerna är skickade från dom.Skulle något vara restat får du ett mejl på det också.Från Ecklers får du inget som hellst information hur det är med ordern.Och du får inte heller ett Tracking nummer heller.De är inte alls service mindad alls.Clubben skulle försöka förhandla till sig rabatt från någon annan firma.De lovar rabbat när man handlar därifrån,men det är bara lösa ord,för oftast får man inte det alls.
Lars
Summit har inte inrednings delar till Corvette.Det jag menar är att Summit har mycket bättre upplägg och ordning på handlandet.Som tex du ser direkt hur statusen är på ordern,och du ser direkt på hemsidan då delarna är redo att sheppas ut från dom.Du får direkt ett mejl då sakerna är skickade från dom.Skulle något vara restat får du ett mejl på det också.Från Ecklers får du inget som hellst information hur det är med ordern.Och du får inte heller ett Tracking nummer heller.De är inte alls service mindad alls.Clubben skulle försöka förhandla till sig rabatt från någon annan firma.De lovar rabbat när man handlar därifrån,men det är bara lösa ord,för oftast får man inte det alls.
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Re: Problem men Ecklers
Den rabatt som klubben har är upp till 25%. Det beror alltså på vilken typ av del det är. Där är det faktiskt detsamma med alla de stora, de har lite olika möjligheter till att ge rabatter beroende på typ av del. Tex en väldigt vanlig del som ett avgassystem, där ges oftast ingen rabatt alls eftersom det är en hårt konkurrens utsatt produkt vilket trycker ner marginalerna i alla led, köper du tex en Corvette T-shirt kan du säkerligen få 25% rabatt eftersom det inte är så hård konkurrens och marginalerna är höga.Hånta skrev:Mpe
Summit har inte inrednings delar till Corvette.Det jag menar är att Summit har mycket bättre upplägg och ordning på handlandet.Som tex du ser direkt hur statusen är på ordern,och du ser direkt på hemsidan då delarna är redo att sheppas ut från dom.Du får direkt ett mejl då sakerna är skickade från dom.Skulle något vara restat får du ett mejl på det också.Från Ecklers får du inget som hellst information hur det är med ordern.Och du får inte heller ett Tracking nummer heller.De är inte alls service mindad alls.Clubben skulle försöka förhandla till sig rabatt från någon annan firma.De lovar rabbat när man handlar därifrån,men det är bara lösa ord,för oftast får man inte det alls.
Lars
Summit är en lysande stjärna på himlen när det gäller information om lagerstatus och lagda ordrar, av alla vi handlar av (det är många) så kommer ingen i närheten av Summit. Du har ett eget konto där du loggar in och kan se alla dina ordrar, status, trackingnummer etc. Alla andra borde se och lära (även vi )
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se