Projekt C3-69
Projekt C3-69
Här är mitt nya projekt, det finns "lite" att göra så man har ett par tusen timmar i garaget innan den är klar
Senast redigerad av BB den lör dec 17, 2011 13:36, redigerad totalt 1 gånger.
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Hejs
Grattis till en massa jobb:-)
Nu ser jag fram emot en trevlig renoveringstråd!
Ha de & Lycka till!
Kjell
Grattis till en massa jobb:-)
Nu ser jag fram emot en trevlig renoveringstråd!
Ha de & Lycka till!
Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Hej,
Gratulerar till den nya bilen. Noterar att garaget är mycket välstädat och rent! Det brukar borga för en noggrann och fin renovering/modifiering.
Vilka är nu planerna förutom LS motor?
Ser fram emot en fullsmäckad renoveringstråd med mycket bilder
Mvh: Daniel
Gratulerar till den nya bilen. Noterar att garaget är mycket välstädat och rent! Det brukar borga för en noggrann och fin renovering/modifiering.
Vilka är nu planerna förutom LS motor?
Ser fram emot en fullsmäckad renoveringstråd med mycket bilder
Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Garaget byggde jag ut och renoverade förra sommaren så att jag skulle få in en Corvette till, men jag bestämde mig för att sälja den gamla Corvetten för att renovera en ny ( det är ju så kul att renovera )
Bilen ser inte så bra ut när man bara tittar på den snabbt, men nu när jag har rensat ur bilen är jag mycket nöjd ( allt var bara inslängt i kupén ), jag har inte hittat en enda avklippt kabel och allt ser mycket bra ut, vad jag kan se just nu så finns det inga rosthål på ramen bara ytrost.
I motorutrymmet så är det bara original slangar och kablar vad jag kan se, hittade även några kritsträcksmarkeringar på olika ställen.
Detta är en bil med väldigt få ägare, jag blir den 5:e sedan den var ny ( 3 i USA, 2 i Sverige ) så det är troligtvis därför den har klarat sig så bra.
Bilen är ganska dåligt utrustad, 300hk motor (matchingnr), manuell, ingen styrservo eller bromsservo, det enda tillvalen var i princip cab och FM/AM radio ( radio och original högtalare sitter fortfarande kvar)
Ja, det ska troligtvis bli en LS-motor, men inget är bestämt ännu...
Det kommer en renoveringstråd, har bara lovat "tanten" att jag ska renovera klart badrummet först...
Bilen ser inte så bra ut när man bara tittar på den snabbt, men nu när jag har rensat ur bilen är jag mycket nöjd ( allt var bara inslängt i kupén ), jag har inte hittat en enda avklippt kabel och allt ser mycket bra ut, vad jag kan se just nu så finns det inga rosthål på ramen bara ytrost.
I motorutrymmet så är det bara original slangar och kablar vad jag kan se, hittade även några kritsträcksmarkeringar på olika ställen.
Detta är en bil med väldigt få ägare, jag blir den 5:e sedan den var ny ( 3 i USA, 2 i Sverige ) så det är troligtvis därför den har klarat sig så bra.
Bilen är ganska dåligt utrustad, 300hk motor (matchingnr), manuell, ingen styrservo eller bromsservo, det enda tillvalen var i princip cab och FM/AM radio ( radio och original högtalare sitter fortfarande kvar)
Ja, det ska troligtvis bli en LS-motor, men inget är bestämt ännu...
Det kommer en renoveringstråd, har bara lovat "tanten" att jag ska renovera klart badrummet först...
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Hejs
Kul det där med LS motor, jag går ju i sådana tankar också, men jag är för feg i detta läget att ge mej på något sådant, inte tillräckligt insatt i det här med insprut!
Fast det vore ju skoj med hyfsad effekt & hyfsad bränsle ekonomi!
Ha de!
Kjell
Kul det där med LS motor, jag går ju i sådana tankar också, men jag är för feg i detta läget att ge mej på något sådant, inte tillräckligt insatt i det här med insprut!
Fast det vore ju skoj med hyfsad effekt & hyfsad bränsle ekonomi!
Ha de!
Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Tänkte lyfta av karossen men ställningen jag lånade av en kompis vid förra karosslyftet är inte tillgänglig, så jag tänkte bygga någon sorts enkel ställning, men skulle behöva veta hur mycket en tom kaross kan väga ? någon som vet ?
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Hejsan BB !
Här har du en länk till Melrose Motorsport, dom har headers som passar när man sätter i en LS motor i en C3 !!
http://www.melroseheaders.com/products/ ... C3_LSx.php
Här har du en länk till Melrose Motorsport, dom har headers som passar när man sätter i en LS motor i en C3 !!
http://www.melroseheaders.com/products/ ... C3_LSx.php
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Tack för tipset Peter, ska kolla upp hur mycket de kostar.
Ingen som vet vad en tom C3 kaross kan väga ?
Ingen som vet vad en tom C3 kaross kan väga ?
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Hej,
Melrose headers har jag i min C3,a!
Tror de kostade 900-1000 USD.
// Håkan
Melrose headers har jag i min C3,a!
Tror de kostade 900-1000 USD.
// Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
Re: Nu är bilen äntligen hemma
Nu har jag börjat, karossen är rensad och det är dax att lyfta.
En stund senare
En stund senare
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Projekt C3-69
Kul att läsa om ditt nya projekt igen! Hur ser ramen ut nu när du fått möjlighet att titta närmare på den? Rostig eller fin?
Tänk på att det är mycket stor sannolikhet att din kaross, liksom min, innehåller en del asbest i plasten Man använde det i den bruna grundfärgen som finns undertill/motorrum och i kupe´n och även i spackel eller "limmet" som håller kaross delarna samman...
Gasmask med rätt typ av filter, utsug/ damsugare och skyddskläder gäller.
/Daniel
Tänk på att det är mycket stor sannolikhet att din kaross, liksom min, innehåller en del asbest i plasten Man använde det i den bruna grundfärgen som finns undertill/motorrum och i kupe´n och även i spackel eller "limmet" som håller kaross delarna samman...
Gasmask med rätt typ av filter, utsug/ damsugare och skyddskläder gäller.
/Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Projekt C3-69
Hejs
Hur länge höll man på med asbets i karosserna?
Det är ju inget trevligt matreal!
Ha de!
Kjell
Hur länge höll man på med asbets i karosserna?
Det är ju inget trevligt matreal!
Ha de!
Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Projekt C3-69
Ramen ser mycket bra ut,endast ytrost.
Det enda skadan på ramen är att balken framför motorn är intryckt.
Jag sa så här i ett tidigare inlägg " jag har inte hittat en enda avklippt kabel och allt ser mycket bra ut" men jag får nog kolla elsystemet noga eller byta ut det för jag hittade den här bakom intrumentpanelen
Hittade även ett bo i "ventilationsburken" bakom torpeden och ett bo inne i växellådsbaken
Det enda skadan på ramen är att balken framför motorn är intryckt.
Jag sa så här i ett tidigare inlägg " jag har inte hittat en enda avklippt kabel och allt ser mycket bra ut" men jag får nog kolla elsystemet noga eller byta ut det för jag hittade den här bakom intrumentpanelen
Hittade även ett bo i "ventilationsburken" bakom torpeden och ett bo inne i växellådsbaken
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Projekt C3-69
Ha, den där kan du hänga i backspegeln som "doftgran"
Intryckt motorbalk hör liksom till när man köper en gammal Corvette... Går ju dessbättre att bygga om till ett skottsäkert utförande.
Asbesten fanns nog kvar en bit in på 70 talet, mitten kanske? vet ej. Vet dock att man analyserat färg/spackel i staterna och konstaterat asbest, så största försiktighet är på sin plats!
Intryckt motorbalk hör liksom till när man köper en gammal Corvette... Går ju dessbättre att bygga om till ett skottsäkert utförande.
Asbesten fanns nog kvar en bit in på 70 talet, mitten kanske? vet ej. Vet dock att man analyserat färg/spackel i staterna och konstaterat asbest, så största försiktighet är på sin plats!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Projekt C3-69
Den där gnagaren ser inte ut som han tänker ställa till med för mycket skada.
Han kanske inte tålde asbesten?
Han kanske inte tålde asbesten?
Mvh
Thomas
Thomas
Re: Projekt C3-69
Det går inte så snabbt just nu, håller på att demontera delar från ramen och polera alla skruvar som är ok att använda igen, alla skruvar ska lämnas in på ytbehandling.
Väntar på delar till kuggtångstyrningen som jag ska bygga, det blir en kopia av Steeroids Kittet .
Hoppas att den blir lika bra som den förra jag byggde till min "gamla" bil.
http://www.garaget.org/?car=38177&image=2248045
Gott Nytt År
Väntar på delar till kuggtångstyrningen som jag ska bygga, det blir en kopia av Steeroids Kittet .
Hoppas att den blir lika bra som den förra jag byggde till min "gamla" bil.
http://www.garaget.org/?car=38177&image=2248045
Gott Nytt År
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Projekt C3-69
Julafton kom 2 veckor för sent fick hem lite delar så jag kan komma vidare med bla inpassningen av motor och låda.
Ingen idé att bara vila, det var bara att sätta igång att provmontera motor och låda, blir en trevlig kombination i en C3:a tror jag , men den ramlar inte bara på plats, måste lösa lite problem bla med urtrampningslagret, men problem är till för att lösas.
Nu när motorn är provmonterad så kan jag se hur mycket plats det är under motorn, så nästa projekt att bygga kuggstångstyrning.
Ingen idé att bara vila, det var bara att sätta igång att provmontera motor och låda, blir en trevlig kombination i en C3:a tror jag , men den ramlar inte bara på plats, måste lösa lite problem bla med urtrampningslagret, men problem är till för att lösas.
Nu när motorn är provmonterad så kan jag se hur mycket plats det är under motorn, så nästa projekt att bygga kuggstångstyrning.
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Projekt C3-69
Hej,
om servopumpen sitter på samma ställe som på LS1 motorn så
är det taskig frigång mellan remskiva o bakre bulten på övre bärarmen.
Även ut o ingång till värmepaketet kan kollidera med höger övre bärarm.
Saker som jag stötte på när jag la i min LS1 motor.
mvh Håkan
om servopumpen sitter på samma ställe som på LS1 motorn så
är det taskig frigång mellan remskiva o bakre bulten på övre bärarmen.
Även ut o ingång till värmepaketet kan kollidera med höger övre bärarm.
Saker som jag stötte på när jag la i min LS1 motor.
mvh Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Projekt C3-69
Hejs
LS3, skoj!
Mycket bilder & förklaringar hur du gör, platsbrist, elektronik m.m.
Ha de!
LS3, skoj!
Mycket bilder & förklaringar hur du gör, platsbrist, elektronik m.m.
Ha de!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Projekt C3-69
Det ÄR platsbrist för styrservoremskivan och in/ut gångarna för värme paketet + termostathuset.
Läste lite på Corvette forumet i USA om dessa problem och de pratade om att använda en mindre remskiva från någon annan bil ( kommer inte ihåg vilken ) och sedan får man vinkla in/utgångarna till värmepaketet, hittade även ett termostathus på ebay till LS3:an som gick rakt ut
Läste lite på Corvette forumet i USA om dessa problem och de pratade om att använda en mindre remskiva från någon annan bil ( kommer inte ihåg vilken ) och sedan får man vinkla in/utgångarna till värmepaketet, hittade även ett termostathus på ebay till LS3:an som gick rakt ut
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Projekt C3-69
Enebris skrev:Hej,
om servopumpen sitter på samma ställe som på LS1 motorn så
är det taskig frigång mellan remskiva o bakre bulten på övre bärarmen.
Även ut o ingång till värmepaketet kan kollidera med höger övre bärarm.
Saker som jag stötte på när jag la i min LS1 motor.
mvh Håkan
Hur löste du dessa problem ?, har du några bilder ?
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Projekt C3-69
Hej,
ska se om jag kan ta några bilder i veckan......
Som du skriver, rakt termostathus funkar fint.
In o utgångarna fick en på jobb tillverka gängade 45 graders anslutningar
som blev perfekt mot bärarmen.
Remskivan behöll jag, fick bli en riktig "fullösning" där!
Fick slipa ner "bullen" på axeln till bärarmen,
kapa skallen på bulten, fasa o försänka i axeln och sedan svetsa dit
bulten från "andra" hållet.....
Alltså att gängan o muttern är mot/i hjulhuset.....
mvh Håkan
ska se om jag kan ta några bilder i veckan......
Som du skriver, rakt termostathus funkar fint.
In o utgångarna fick en på jobb tillverka gängade 45 graders anslutningar
som blev perfekt mot bärarmen.
Remskivan behöll jag, fick bli en riktig "fullösning" där!
Fick slipa ner "bullen" på axeln till bärarmen,
kapa skallen på bulten, fasa o försänka i axeln och sedan svetsa dit
bulten från "andra" hållet.....
Alltså att gängan o muttern är mot/i hjulhuset.....
mvh Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
Re: Projekt C3-69
Hej!Enebris skrev:Hej,
ska se om jag kan ta några bilder i veckan......
Som du skriver, rakt termostathus funkar fint.
In o utgångarna fick en på jobb tillverka gängade 45 graders anslutningar
som blev perfekt mot bärarmen.
Remskivan behöll jag, fick bli en riktig "fullösning" där!
Fick slipa ner "bullen" på axeln till bärarmen,
kapa skallen på bulten, fasa o försänka i axeln och sedan svetsa dit
bulten från "andra" hållet.....
Alltså att gängan o muttern är mot/i hjulhuset.....
mvh Håkan
Är bara nyfiken....blir det inte hur som helst ganska tajt ändå med tanke på motorns rörelser?
Eller används "stummare" motorfästen?
C5 Z06
"Horsepower is how fast you hit the wall,Torque is how far you take the wall with you"
http://www.garaget.org/?car=232555
http://www.garaget.org/?car=89586
"Horsepower is how fast you hit the wall,Torque is how far you take the wall with you"
http://www.garaget.org/?car=232555
http://www.garaget.org/?car=89586
Re: Projekt C3-69
Hej,
använder poly fästen till motor och låda.
Har ca 5 mm frigång mellan rem/remhjul och bärarm/axel.
300 mil förra året utan problem trots friskt gasande.
mvh Håkan
använder poly fästen till motor och låda.
Har ca 5 mm frigång mellan rem/remhjul och bärarm/axel.
300 mil förra året utan problem trots friskt gasande.
mvh Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Projekt C3-69
Hejsan !
Det kanske går att shimsa upp motorfästena ?
Lite måste man kunna lägga i mellan ?
Det kanske går att shimsa upp motorfästena ?
Lite måste man kunna lägga i mellan ?
Re: Projekt C3-69
Det bästa och snyggaste måste väl ändå vara att byta ut remskivan till en lite mindre om vi nu ska prata detaljer, istället för att slipa, fixa o trixa eller shimsa upp motorfästen, det är ju inget vedbobygge vi diskuterar, eller.........
Röd C4 / -91 Coupe 6-vxl manuell
Re: Projekt C3-69
Jag har löst problemet med ut/ingångarna till värmepaketet
Ingången går precis bredvid bärarmen så den behövde jag inte göra något åt, och till utgången hittade jag ett vinklat rör som löste problemet.
Har även beställt ett mindre remhjul till styrservot som jag hoppas ska fungera.
Ingången går precis bredvid bärarmen så den behövde jag inte göra något åt, och till utgången hittade jag ett vinklat rör som löste problemet.
Har även beställt ett mindre remhjul till styrservot som jag hoppas ska fungera.
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Re: Projekt C3-69
Vad ligger en LS3:a på för effekt/vrid? Ser ut att bli en mycket fin kombination med Tremeclådan. Har du klurat på drivaxelvinklarna än?? Elsystemet, visst finns det stammar att köpa till och med från GM för att montera dessa motorer i andra bilar?
www.mastmotorsports.com har ju en massa fina trimdelar till dessa motorer. Har läst om Mast i Chevy High Performance tidningen och de verkar kunniga och ödmjuka, en egenskap som icke skall föraktas! LS motorerna verkar ju dessutom vara mycket tacksamma att modfiera.
Förresten, har inte fått iväg fjädern, men den kommer.
Ser fram emot fortsatta uppdateringar, blir riktigt intressant att följa denna motorkonvertering!!
/Daniel
www.mastmotorsports.com har ju en massa fina trimdelar till dessa motorer. Har läst om Mast i Chevy High Performance tidningen och de verkar kunniga och ödmjuka, en egenskap som icke skall föraktas! LS motorerna verkar ju dessutom vara mycket tacksamma att modfiera.
Förresten, har inte fått iväg fjädern, men den kommer.
Ser fram emot fortsatta uppdateringar, blir riktigt intressant att följa denna motorkonvertering!!
/Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Projekt C3-69
Ls3:an är 376:a, dvs 6,2 liter och den har 430hk /574 Nm.
Jag har beställt ett "GMperformance harness and controller kit" där ingår bla en färdig programerad databox och alla kablar till motorn, så förhoppningsvis ska det inte vara så svårt att få den att fungera.
Men det är lite andra saker som måste fixas innan den fungerar, Bränslepump, bränslfilter, regulator, bygga om varvräknaren till elektrisk m.m m.m
Målet är att motorn ska se ut som om den kunde ha varit monterad 1969, dvs inga databoxar m.m i motorutrymmet. (fast det kommer nog bli lite bättre puts på delarna än vad det var 1969...)
Jag har beställt ett "GMperformance harness and controller kit" där ingår bla en färdig programerad databox och alla kablar till motorn, så förhoppningsvis ska det inte vara så svårt att få den att fungera.
Men det är lite andra saker som måste fixas innan den fungerar, Bränslepump, bränslfilter, regulator, bygga om varvräknaren till elektrisk m.m m.m
Målet är att motorn ska se ut som om den kunde ha varit monterad 1969, dvs inga databoxar m.m i motorutrymmet. (fast det kommer nog bli lite bättre puts på delarna än vad det var 1969...)
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se