Motorlampa

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Peter.Bark
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor sep 21, 2017 14:56

Motorlampa

Inlägg av Peter.Bark »

Hej,jag har ett problem med min C6 09:a,vad som händer är att om bilen är igång och inte är i parkläge,alltså alla andra lägen och jag trycker på Accesery mode så tänds motorlampan,är bilen i parkläge stängs den av som vanligt med samma knapp,inga problem.Lampan släcks sen automatiskt efter x antal starter och tänds inte mer,får upp felkod P1682,men varför lyser inte motorlampan jämt isådana fall..Bilen går helt normalt och som ett skott..Någon som vet nåt..?🙂👍
MickeLina
Rookie
Rookie
Inlägg: 95
Blev medlem: sön jan 13, 2008 0:56
Ort: Sthlm

Re: Motorlampa

Inlägg av MickeLina »

från Usa forumen tipsas om detta:

Make sure your battery is good and fully charged. Couple relays to check.

Circuit/System Description
There are 2 ignition 1 voltage circuits supplied to the engine control module (ECM). The first ignition circuit is provided by the powertrain relay, through a fuse. This ignition 1 voltage circuit supplies power to all the internal ECM circuits associated with the throttle actuator control (TAC) operation. The second ignition 1 voltage circuit is supplied by the run crank relay through a fuse, and is used to power the remaining internal ECM circuits. If the ECM detects a voltage difference between the 2 ignition 1 voltage circuits, DTC P1682 will set.

Circuit/System Verification
If DTCs P0685, P0689, or P0690 are set, diagnose those DTCs first.
Important: On the scan tool, the powertrain relay is referred to as the ignition relay.

Ignition ON, engine OFF, observe both the Ignition 1 Voltage signal and the EC Ignition Relay Feedback signal parameters on the scan tool. Both parameter values should display no more than 3 volts difference between the 2 parameters.
⇒ If the vehicle passes the Circuit/System Verification test, operate the vehicle within the Conditions for Running the DTC. You may also operate the vehicle within the conditions that are captured in the Freeze Frame/Failure Records data list.

Circuit/System Testing
Important: You must perform the Circuit/System Verification before proceeding with Circuit/System Testing.

Ignition ON, observe the Ignition 1 Signal and the EC Ignition Relay Feedback scan tool parameter to determine which is less than B+.
Ignition OFF, remove the relay that corresponds to the scan tool parameter that is less than B+.
Important: A resistance of 5 ohms or greater in the circuit or underhood fuse block will cause the DTC to set.

Ignition ON, connect a 3A fused jumper wire between B+ and the applicable ignition 1 circuit terminal. Verify that the applicable scan tool parameter displays B+.
⇒ If the applicable scan tool parameter is less than the specified value, test the ignition 1 circuit for an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the ECM.

If all circuits test normal, replace the applicable relay.
Peter.Bark
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor sep 21, 2017 14:56

Re: Motorlampa

Inlägg av Peter.Bark »

Tackar för svar,det konstiga är ju dock att motorlampan bara tänds då acesseryknapeen trycks in,och det är alltid besiktnigsgubbarna som lyckas med det.😅Så det kan ju inte vara ett aktivt fel,då lampan slocknar av sej själv efter tre starter och nån mil,för att sen inte tända sej förräns nästa besiktning typ.Vad händer igentligen med bilen när acesseryknappen trycks in när bilen är igång och i driveläge..🤔🤔
Skriv svar