Årets projekt
Årets projekt
Efter 3:e målningen
Ska snart börja plocka i värmepaket, nya elsystemet osv osv.
sen ska spisen i också, men med annan luftburk.
och tillslut nya lådan. Sen blir det åka av
Ska snart börja plocka i värmepaket, nya elsystemet osv osv.
sen ska spisen i också, men med annan luftburk.
och tillslut nya lådan. Sen blir det åka av
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Årets projekt
Snofsigt fint och vackert Bjerka.
Vad är det för spec på maskinen?
Vad är det för ny låda du hänger i?
Vad är det för spec på maskinen?
Vad är det för ny låda du hänger i?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Re: Årets projekt
Det är ett LT1 block som är borrat 0.30 nu.Ricky skrev:Snofsigt fint och vackert Bjerka.
Vad är det för spec på maskinen?
Vad är det för ny låda du hänger i?
original vev (smidd såklart )
högkomp kolvar
edelbrock performer 750cfm
edelbrock torker 2 inslug
compcam 279/297 lyft .479/.465
comp hydraliska lyftare
högtrycks oljepump
allt är nytt invändigt, 11.9 i komp
Lådan är en Tremec TKO-600
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Årets projekt
Blir fint det där
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Årets projekt
Fint bygge:-) funkar det bra att köra bensin med 11,9 i komp eller ska du köra annat bränsle?
Medlemsnummer 3955
Re: Årets projekt
Det vet jag inte än, men har inte tänkt mig något annat. Får väl slå i oktanbooster annars..
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Årets projekt
Blästrat och om målat med nytt värmepaket, det ska bli skönt att få lite värme på sommarmornarna
Monterat och klart
Monterat och klart
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Årets projekt
Jag stötte på lite patrull när tempgivaren skulle monteras. Gängan är konisk och går inte ner mer än så här. Så under termostathuset blir det för tight för att få plats med givaren. Var på hansen idag och kollade om det fanns termostathus som var vinklade något med framåt men det fanns inte, bara rakt fram och inte heller tempgivare som byggde mindre uppåt.
Lösningen på problemet: Gänga om tempgivaren med rak 1/2" gänga, samt svarva ner övre delen (5mm utan gänga). Nu går givaren ner hela vägen utan att kärva.
Tillverka en bricka i aluminium på 10mm.
Tack Bernte för hjälpen med fräsen
Sen högglanspolera för att få bort de fula reporna och få lite finish på det hela.
Monterat och klart. Gott om plats !!
Lösningen på problemet: Gänga om tempgivaren med rak 1/2" gänga, samt svarva ner övre delen (5mm utan gänga). Nu går givaren ner hela vägen utan att kärva.
Tillverka en bricka i aluminium på 10mm.
Tack Bernte för hjälpen med fräsen
Sen högglanspolera för att få bort de fula reporna och få lite finish på det hela.
Monterat och klart. Gott om plats !!
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Årets projekt
Proffsig lösning!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Årets projekt
Proffsig lösning!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Årets projekt
Tack och förbannat rolig också. Det är kul med "egenfixade" grejer B)Smuggler skrev:Proffsig lösning!