I Axels Garage, Corvette 1969 mm
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Va bra Axel! Inget hål i huven
Va bra Axel! Inget hål i huven
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Har du ett "luftproblem"?axelg89 skrev:Hej Kjell,
Jo, går faktiskt konstant i funderingarna hur jag ska lösa mitt luftproblem. Ska försöka hålla mig borta från hål i huven!
C3:an har ju väldigt bra ventilation i maskinrummet redan som det är med bla sina luftutsläpp i framskärmarna..
Jag flyttade ner min kylare 6cm för att få möjlighet att ta in kalluft till luftburken via en duct den vägen men har än så länge avstått från att utnyttja den möjligheten pga att jag just nu inte ser luft-temperaturen som något stort problem.
Det talas mycket om effekten av kall luft och "övertryck" i insugningsluften men det känns som det litegrand stannar vid teorier på dessa bilar..
Min bil toppar med nuvarande setup ca 200km/h och i låg fart stiger naturligtvis insugstemperaturen pga bristfällig fartvind/genomströmning i motorrummet, detta har för mig ingen betydelse alls då motorns bestyckning kan hantera detta.
Under framfart i högre hastigheter är genomströmning betydligt större, faktiskt så stor att inte ens elfläktarna behagar starta ens under fullt effektuttag och därmed bör enligt mina teorier temperaturen på den cirkulerande luften i motorrummet ha sjunkigt betydligt.
Jag har ännu inte mätt lufttempen i min luftburk men det ska jag absolut göra under klubbmästerskapet då jag har laglig och praktisk möjlighet att köra för fullt under längre tid.
Själv vill jag (som alltid) ifrågasätta dessa vedertagna "sanningar" innan jag köper resultatet och tills dess stannar de för min del vid att enbart vara teorier.
Det är bara sån jag är..
Jag är naturligtvis mottaglig för en tilrättavisning i form av reella konkreta temperaturavläsningar eller någon form av effektmätning.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hej Ricky,
Kanske var lite grov i mitt beskrivande av "problemet". Håller med dig om att skillnaden inte bör vara så stor, tror dock att mina olindade headders och förvärmningskanalerna är den största boven. Dessa ska täppas till/lindas nu i nästa vecka och det är då mycket möjligt att jag nöjjer mig och hamnar i samma sits som du . I dagsläget har jag markant sämre gång vid stadskörning i höga temperaturer +15 grader och bensinen i flottörerna kokar ut i motorn om jag inte stänger av pumpen nån minut innan motorn stängs av efter längre körning, och så ska det ju inte vara . Har dock absolut 0 problem med vattentempen vilken jag tvärtom generellt tycker är för kall.
Nästa del av "problemet" är att jag med nya motorn inte längre kommer ha plats för en luftrenare likt den jag har idag utan att våldföra mig på huven...
Tänkte förresten att jag kanske skulle kunna ta en tur ut till dig den 14e eller 15e om du är hemma? Hämta bränslefiltret och den där dekalen?
Mvh
Kanske var lite grov i mitt beskrivande av "problemet". Håller med dig om att skillnaden inte bör vara så stor, tror dock att mina olindade headders och förvärmningskanalerna är den största boven. Dessa ska täppas till/lindas nu i nästa vecka och det är då mycket möjligt att jag nöjjer mig och hamnar i samma sits som du . I dagsläget har jag markant sämre gång vid stadskörning i höga temperaturer +15 grader och bensinen i flottörerna kokar ut i motorn om jag inte stänger av pumpen nån minut innan motorn stängs av efter längre körning, och så ska det ju inte vara . Har dock absolut 0 problem med vattentempen vilken jag tvärtom generellt tycker är för kall.
Nästa del av "problemet" är att jag med nya motorn inte längre kommer ha plats för en luftrenare likt den jag har idag utan att våldföra mig på huven...
Tänkte förresten att jag kanske skulle kunna ta en tur ut till dig den 14e eller 15e om du är hemma? Hämta bränslefiltret och den där dekalen?
Mvh
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hoppas du inte missförstår mig nu, det är ju mycket möjligt att det verkligen GÖR skillnad med kallare insugsluft, jag har bara inte sett något verkligen konkret på detta.
Hur är det med de lindade heddersen? Under fart trycks nog mycket värme ner under bilen av fartvinden som strömmar genom motorrummet, men hur blir det med tempen i lågfart/tomgång/cruising?
Hur mycket mindre temperatur släpper lindade hedders ut i motorrummet?
Förlåt att jag kverulerar men jag är verkligen nyfiken av mig då det gäller effekten av dessa modifieringar.
Jag hadde tex själv MSD:s "isolerande strumpor" över tändhattarna för att skydda dessa mot värmen från heddersen (något som utlovades enligt produktreklamen) och det första som hände var att jag grillade en tändhatt..
Ergo -produkten var värdelös.
Lösningen var tändhattar som var möjliga att vinkla (genom att böja dessa) upp till 30gr så att en luftspalt på några milimeter uppstog mellan hedders och tändhatt.
Hadde MSD sagt detta på en gång hadde jag naturligtvis aldrig köpt strumporna.
Hur är det med de lindade heddersen? Under fart trycks nog mycket värme ner under bilen av fartvinden som strömmar genom motorrummet, men hur blir det med tempen i lågfart/tomgång/cruising?
Hur mycket mindre temperatur släpper lindade hedders ut i motorrummet?
Förlåt att jag kverulerar men jag är verkligen nyfiken av mig då det gäller effekten av dessa modifieringar.
Jag hadde tex själv MSD:s "isolerande strumpor" över tändhattarna för att skydda dessa mot värmen från heddersen (något som utlovades enligt produktreklamen) och det första som hände var att jag grillade en tändhatt..
Ergo -produkten var värdelös.
Lösningen var tändhattar som var möjliga att vinkla (genom att böja dessa) upp till 30gr så att en luftspalt på några milimeter uppstog mellan hedders och tändhatt.
Hadde MSD sagt detta på en gång hadde jag naturligtvis aldrig köpt strumporna.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Förvärmnings kanalen i insuget tror jag (utan att på något sätt kunna bevisa) absolut att man tjänar på att plugga.
Vad effekten detta blir under fullt varvtal vet jag inte, kanske luftflödet genom förgasare/insug kyler ner hela härligheten markant, för det flödar ju rätt ordentligtpå full pedal.
Men det känns ju definitivt som man kan tjäna på en pluggning då bilen går mycket på lågfart/cruising/tomgång och kan man få ner risken för att bränslet kokar i flottörhusen är det ju bra..
Jag har själv pluggade förvärmningskanaler av den anledningen samt värmesköld mellan förgasare och insug + termopackning och 1/2" spacer.
Själv kör jag även utan stänkplåten under insuget som förhindrar varm olja från att värma upp insuget men den enda anledningen till detta är att den inte fick plats pga lyftarna.
Vattentempen har jag heller inga problem med, den är mycket stabil och med cirkulationshål borrat i termostaten ligger motorn faktiskt lite lågt i temp om man inte "ligger på" och kör lite inspirerat.
Vad effekten detta blir under fullt varvtal vet jag inte, kanske luftflödet genom förgasare/insug kyler ner hela härligheten markant, för det flödar ju rätt ordentligtpå full pedal.
Men det känns ju definitivt som man kan tjäna på en pluggning då bilen går mycket på lågfart/cruising/tomgång och kan man få ner risken för att bränslet kokar i flottörhusen är det ju bra..
Jag har själv pluggade förvärmningskanaler av den anledningen samt värmesköld mellan förgasare och insug + termopackning och 1/2" spacer.
Själv kör jag även utan stänkplåten under insuget som förhindrar varm olja från att värma upp insuget men den enda anledningen till detta är att den inte fick plats pga lyftarna.
Vattentempen har jag heller inga problem med, den är mycket stabil och med cirkulationshål borrat i termostaten ligger motorn faktiskt lite lågt i temp om man inte "ligger på" och kör lite inspirerat.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Scoop och huv är ett intressant tema.
Vad hadde du tänkt dig här?
Jag är lite fundersam på scoop som tar in luften i bakkant..
GM:s tester visade att man under fart fick ett övertryck framför vindrutan vilket resulterade i tex L88-scoopet samt Camarons och Chevellens "Cowl Induction" scoop.
Liknande luftintag finns väl på 1973 och uppåt C3:or också..?
Dessa scoop med luftintag framför vindrutan användes även i TransAm racing och NASCAR.
Gemensamt för samtliga ovan nämnda är att de tätar mot luftburken och ska "pressa" luft in i denna under fart.
I dag ser man ofta dessa scoop utan att dessa tätar mot förgasaren och min fundering blir då hur detta påverkar strömningen i motorrummet?
Det vore kul om någon med ett sådant scoop kunde tejpa fast några "streamers" i form av enkla pappremsor eller liknande i bakkant på scoopet för att bekräfta luftströmmens riktning.
Vad hadde du tänkt dig här?
Jag är lite fundersam på scoop som tar in luften i bakkant..
GM:s tester visade att man under fart fick ett övertryck framför vindrutan vilket resulterade i tex L88-scoopet samt Camarons och Chevellens "Cowl Induction" scoop.
Liknande luftintag finns väl på 1973 och uppåt C3:or också..?
Dessa scoop med luftintag framför vindrutan användes även i TransAm racing och NASCAR.
Gemensamt för samtliga ovan nämnda är att de tätar mot luftburken och ska "pressa" luft in i denna under fart.
I dag ser man ofta dessa scoop utan att dessa tätar mot förgasaren och min fundering blir då hur detta påverkar strömningen i motorrummet?
Det vore kul om någon med ett sådant scoop kunde tejpa fast några "streamers" i form av enkla pappremsor eller liknande i bakkant på scoopet för att bekräfta luftströmmens riktning.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Jag kör med bredbandslambda och jag har testat utan kallluftsinsuget, å jag tycker det blir mycket jämnare värden, varm som kall och om elfläktarna går, crusing eller landsväg. dessutom med mycket komp så bör man få någolunda kall luft. under typ crusing så är ju plastkarossen som en termos. men som sagt lindade hedders gör nog största skillnaden. men även kalluftsinsuget så kommer du spara lite bränsle lite mer effekt, framförallt så blir det mycket jämnare lambdavärden..... om man får ner insugsluften 20 grader så spar man mycket
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Jag tyckte mej känna lite bättre gång efter jag monterat kalluftsinsug, dock har jag inga som helst belägg för detta!
Min bils stora akilleshäl var avgassystemet!
Jag tyckte mej känna lite bättre gång efter jag monterat kalluftsinsug, dock har jag inga som helst belägg för detta!
Min bils stora akilleshäl var avgassystemet!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Många spännande teorier.. Om man söker efter dessa saker på google får man upp rätt många sidor som gjort dynoundersökningar vid olika temperaturer. Luftfuktigheten skiljer dock ofta också mellan försöken vilket gör felkällorna aningen fler.
Jänkarna hävdar dock att de ser ca 1-3% effektförlust per 10 grader F förändring. Om det nu är så så är detta ett mycket interessant område.
Har själv haft funderingar att göra något likt kungrickys insug och vi får se om jag finner tid till det i sommar
Jänkarna hävdar dock att de ser ca 1-3% effektförlust per 10 grader F förändring. Om det nu är så så är detta ett mycket interessant område.
Har själv haft funderingar att göra något likt kungrickys insug och vi får se om jag finner tid till det i sommar
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Ja, Kungrickys konstruktion är inte alls dum! Dessutom ser det lite räjsigt ut
Ja, Kungrickys konstruktion är inte alls dum! Dessutom ser det lite räjsigt ut
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
sen är det ju det där med förgasare. dom har ju inte nån insugslufttempgivare som reglerar bränsle efter tempen. då du får nog gångra med x2 när tempen på insugsluften höjs å motorn börjar gå för fett. jag får själv stå länge på tomgång innan jag ser lambda värdet börjar ändras. och står bilen i motvind på tomgång så ändras den inte alls
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
I fredags natt tog jag första steget mot en kallare motor. Började vid 10 på kvällen och tänkte optimistiskt att det borde inte ta längre än en timme att byta insugspackningar till ett par med bricka för de mittre kanalerna :/. Och sen ett oljebyte på det...
Ack så fel jag hade, allt strulade och tog tid. Höll på hela natten och blev klar 8 på morgonen därpå. Sen blev det några timmars sömn på det då silikonet fick torka innan jag drog iväg ut mot skärgården på fest. Bilen gjorde iaf stor uppmärksamhet väl där
Lite bilder från helgen:
Klockan två på morgonen ser det ut såhär, momentnyckeln är trasig och hoppet är litet:
Väntar på färjan till Tynningö:
Festens nöjda värdinnor håller tal med god bakgrund:
En bättre soluppgång:
Hej då Tynningö
Det är möjligt att det händer mer imorgon om jag lyckas plugga nog inatt
Ack så fel jag hade, allt strulade och tog tid. Höll på hela natten och blev klar 8 på morgonen därpå. Sen blev det några timmars sömn på det då silikonet fick torka innan jag drog iväg ut mot skärgården på fest. Bilen gjorde iaf stor uppmärksamhet väl där
Lite bilder från helgen:
Klockan två på morgonen ser det ut såhär, momentnyckeln är trasig och hoppet är litet:
Väntar på färjan till Tynningö:
Festens nöjda värdinnor håller tal med god bakgrund:
En bättre soluppgång:
Hej då Tynningö
Det är möjligt att det händer mer imorgon om jag lyckas plugga nog inatt
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hej Kjell och resten,
Har länge tänkt att jag ska skriva lite här men inte riktigt fått ändan ur. Sommaren bjöd på en del roliga Corvette-minnen och har många roliga, fartfyllda, däckrökiga historier att berätta. Har under sommaren kommit underfund med att jag behöver en mer driftsäker och iaf inte mer bränslekonsumerande bil då jag helt enkelt vill köra mer och inte mindre. Jag kör över 3000 mil varje år och de bästa av dem (typ 200) är i Corvetten varpå jag vill att dessa ska bli flera. Dessutom skulle det bli en dyr affär att uppgradera resten av drivlinan för att tåla den nya motorn. Av dessa anledningar såldes den nya motorn i förra veckan. Han som köpte gjorde nog en väldigt bra affär och den kommer att hamna i en -72 cab men jag själv var ganska nöjd också när jag fick tillbaka mina pengar.
Nu står jag åter på nollpunkten men med en bra kassa och stora funderingar...
Förutom dessa har det mest varit småskruvande under sommaren, har fortfarande problem med att den inte vill starta när det blir riktigt varmt, nu är det dock långt ifrån alltid vilket är ett framsteg..
Det kommer nog snart mer här, säsongen att skruva närmar sig ju
Har länge tänkt att jag ska skriva lite här men inte riktigt fått ändan ur. Sommaren bjöd på en del roliga Corvette-minnen och har många roliga, fartfyllda, däckrökiga historier att berätta. Har under sommaren kommit underfund med att jag behöver en mer driftsäker och iaf inte mer bränslekonsumerande bil då jag helt enkelt vill köra mer och inte mindre. Jag kör över 3000 mil varje år och de bästa av dem (typ 200) är i Corvetten varpå jag vill att dessa ska bli flera. Dessutom skulle det bli en dyr affär att uppgradera resten av drivlinan för att tåla den nya motorn. Av dessa anledningar såldes den nya motorn i förra veckan. Han som köpte gjorde nog en väldigt bra affär och den kommer att hamna i en -72 cab men jag själv var ganska nöjd också när jag fick tillbaka mina pengar.
Nu står jag åter på nollpunkten men med en bra kassa och stora funderingar...
Förutom dessa har det mest varit småskruvande under sommaren, har fortfarande problem med att den inte vill starta när det blir riktigt varmt, nu är det dock långt ifrån alltid vilket är ett framsteg..
Det kommer nog snart mer här, säsongen att skruva närmar sig ju
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Börjar du att fundera på en LS maskin? Under litern milen och mellan 345 - 630 hästar i orginal skick! Sen dit med en kompressor...
Börjar du att fundera på en LS maskin? Under litern milen och mellan 345 - 630 hästar i orginal skick! Sen dit med en kompressor...
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Jodå funderingarna finns där och har har funnits länge men det är en hel del jobb och vet inte riktigt om jag har tid med ett sådant projekt. Men kul hade det varit.magnum skrev:Hejs
Börjar du att fundera på en LS maskin? Under litern milen och mellan 345 - 630 hästar i orginal skick! Sen dit med en kompressor...
Hittade lite kul bilder på mig och bilen från en fest i sommras
Klockan 1930 ser ni en glad värd, hans kompis och hans bil
Klockan 0730 på morgonen. Lite woodstock känsla i denna bild
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Idag lämnade en större summa pengar mitt konto för färd över pölen... Nu blir det åter studentliv med nudlar och konserver men förhoppningsvis kommer det ett stort paket tillbaka om ett tag
när den och flaskorna åker fram vet man att det är dags att gömma nycklarnamagnum skrev:Hejs
Juste kostym!
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Det ligger nog något i det...
Det ligger nog något i det...
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Nu händer det iaf lite saker här..
Pappa kom hem igår från USA med en full resväska corvettedelar som jag hade beställt till honom i USA. Några saker som byts under vintern:
¤ Hela elsystemet (är skittrött på att laga jordfel och på att en sak går sönder när man lagat en annan)
¤ Nya instrument
¤ Nya motorfästen
¤ Nytt bränslesystem.
Det kommer mer...
Pappa kom hem igår från USA med en full resväska corvettedelar som jag hade beställt till honom i USA. Några saker som byts under vintern:
¤ Hela elsystemet (är skittrött på att laga jordfel och på att en sak går sönder när man lagat en annan)
¤ Nya instrument
¤ Nya motorfästen
¤ Nytt bränslesystem.
Det kommer mer...
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Var nere vid garaget i helgen och det var troligtvis sista gången bilen kördes innan vinterprojekten påbörjas och snön faller. Har tenta den 19e november och kommer inte ner igen förrens dess.
Var iaf ute på en 2 timmar lång hösttur med tjejen, hade fina och lagom hala vägar och v8an visade att den verkligen inte ville bli utbytt utan gick bättre än vad den någonsin gjort tidigare.
Avslutade helgen med att ta bort soppapumpen och tömma tanken, min 2 tim tur var väl avvägd och jag är glad att jag inte höll i burnouten lägre för då hade jag nog fått gå sista biten.
Nåja, det var allt för denna gång. Det händer inte mycket men kanske roar höstbilderna lite ändå. Det kommer snart att börja hända desto mer. .
Var iaf ute på en 2 timmar lång hösttur med tjejen, hade fina och lagom hala vägar och v8an visade att den verkligen inte ville bli utbytt utan gick bättre än vad den någonsin gjort tidigare.
Avslutade helgen med att ta bort soppapumpen och tömma tanken, min 2 tim tur var väl avvägd och jag är glad att jag inte höll i burnouten lägre för då hade jag nog fått gå sista biten.
Nåja, det var allt för denna gång. Det händer inte mycket men kanske roar höstbilderna lite ändå. Det kommer snart att börja hända desto mer. .
Senast redigerad av axelg89 den mån nov 12, 2012 23:53, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Var det dina fordon allihop? Jag som tycker det är tillräckligt jobbigt med ett fordon...
Jag ser fram mot vad som ska hända med din lilla Vette!
Var det dina fordon allihop? Jag som tycker det är tillräckligt jobbigt med ett fordon...
Jag ser fram mot vad som ska hända med din lilla Vette!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hej,
Många roliga fordon du/ni verkar ha! Tyder på ett gediget intresse.
Kanske läge att radera lite registreringsskyltar så inga oönskade personer får för sig att hälsa på... Går ju tyvärr inte att gardera sig mot sånt helt och hållet men det är ju onödigt att göra det lättare än vad det behöver vara!
Mvh: Daniel
Många roliga fordon du/ni verkar ha! Tyder på ett gediget intresse.
Kanske läge att radera lite registreringsskyltar så inga oönskade personer får för sig att hälsa på... Går ju tyvärr inte att gardera sig mot sånt helt och hållet men det är ju onödigt att göra det lättare än vad det behöver vara!
Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Jo Daniel, du har nog rätt. Oerhört tråkigt att det är så dock men får börja tänka på det. Kör själv linux men får väl ta och skaffa ett bildredigeringsprogram så att man får bort dem.
Alla fordon är långt ifrån mina. Men nog har du rätt i att det blir lite mycket stundvis. Jag och pappa delar intresset och garaget och ungefär hälften av fordonen tillhör väl mig. Lantbruket står för traktorerna och de tyngre maskinerna (även om just grållen inte används i det)..magnum skrev:Hejs
Var det dina fordon allihop? Jag som tycker det är tillräckligt jobbigt med ett fordon...
Jag ser fram mot vad som ska hända med din lilla Vette!
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Det är en stor dag idag i Axels garage för det ser ut såhär:
Mamma och pappa hämtade den åt mig idag och som ni ser är mamma nöjd.
Efter mycket nagelbitande och funderande är den säkert hemkommen från andra sidan pölen. Den 12e december har jag skrivit min sista tenta på ett tag och jag kommer därefter att bo i garaget ett tag frammöver
Mamma och pappa hämtade den åt mig idag och som ni ser är mamma nöjd.
Efter mycket nagelbitande och funderande är den säkert hemkommen från andra sidan pölen. Den 12e december har jag skrivit min sista tenta på ett tag och jag kommer därefter att bo i garaget ett tag frammöver
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs Axel
Vad är det för snurra? Från vilken bil? Mycket intressant!
Vad är det för snurra? Från vilken bil? Mycket intressant!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Maskinen är en LS1 och kommer från en Camaro SS 2002 med strax över 8000 mil på mätaren vilken krockades bakifrån i NJ i september. Och mycket förhandlande, tänkande och planerande samt en del nagelbitande senare står den hemma i garaget och väntar på att få hamna mellan rambenen på corvetten...magnum skrev:Hejs Axel
Vad är det för snurra? Från vilken bil? Mycket intressant!
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Hejs
Perfekt! Lådan på rätt ställe! Ska du ha den i orginalskick eller blir det något värre?
Perfekt! Lådan på rätt ställe! Ska du ha den i orginalskick eller blir det något värre?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: I Axels Garage, Corvette 1969 mm
Jo man kan ju hoppas att lådan hamnar där det ska . Tanken är till en början att ha den helt original. Känns som en god startmagnum skrev:Hejs
Perfekt! Lådan på rätt ställe! Ska du ha den i orginalskick eller blir det något värre?