Lite som pågår hos vette.se
Lite som pågår hos vette.se
Har tagit lite bilder under januari/februari på vad om pågår hos oss, tyvärr är det för många bilar som passerar igenom för att jag ska hinna med några seriösa projektrådar. Jag tänkte i alla fall försöka med en C5 Z06 som finns med här bland bilderna, mer om den lite senare ...
Oljeläckage projekt, den läckte olja vid främre packboxen, styrservopumpen läckte, lådan läckte och diffen läckte på alla sidor ... allt nu totalsanerat och nya packningar/packboxar där det behövdes + ny remskiva/damper, ny styrservopump, ny koppling, slavcylinder och mastercylinder.
Svarta cabben är en -07a som nu fått en LS7 motor monterad med torrsump och uppgraderat bränslesystem, Z06 skärmar och bromsar mm. Blåa Z06an är vår tänkta projektkandidat som vi tänkte köra i denna tråd.
LS7an som ska i den blåa Z06an på bilden ovan + mycket annat godis ...
LS7an med torrsump och det uppgraderade bränslesystemet i -07 cabben som även var med två bilder upp.
Gula 'liket', snart som ny. DRM bilen som väntar på att bli upphämtad av nya ägaren.
Z06 -08 med byggd motor (alla interna delar smidda) blowercam mm. Har också ett A&A T-trim kompressorkit och 8-rib system, uppgraderat bränslesystem och mycket annat godis.
Svarta -07 cabben på väg ut, ska hämtas upp av ägaren imorgon, Z06an med kompressorn står och väntar på att bli uppkopplad i dynon och mappas - sen ska den också ut !
Denna har nog de flesta sett förut, den har fått nya smidda kolvar, en lite vassare kam (likadan som i DRM bilen), lite uppgraderat chassi. A&A kitet installerade vi förra året. Väntar nu bara på att åka upp på dynon och mappas, sen ska den ut !
Nyanländ Z06a -07 som ska få portade toppar, vassare kam, FAST 102mm med 102mm spjäll, headers samt helt uppgraderat chassi, bromsar samt racestolar.
Samma Z06a -07 helt original än så länge ........
Den här har ni nog sett förut .... nu är ramen riktad och allt ihopsvetsat, väntar bara på alla delar som dyker upp på måndag.
Och vi får väl släppa videon också http://www.youtube.com/watch?v=oSWvWhEKVtc
Bilen var utrustad med 4-punktsbur, Racestol och 6 punktsbälte - hastigheten var över 170km/h och föraren klev ur helt oskadd. Nått sånt här kan hända alla oavsett om det är på strippen eller på rundbana - se till att alltid ha skyddsutrustning !
Det var allt som är på gång just nu, är du snabb och kikar förbi så kan du se alla bilarna där just nu och inte minst träffa oss Kaffe har vi alltid. Det kommer in ytterligare två bilar första veckan i mars för att få A&A kompressorkit monterade så det fylls alltid på med nytt om du inte hinner hit just nu. Om du är intresserad att boka in jobb så kan det vara bra att veta att vi just nu har fullt fram till mitten av mars och vi har lite spridda bokningar i april och maj.
Vi ses !
Oljeläckage projekt, den läckte olja vid främre packboxen, styrservopumpen läckte, lådan läckte och diffen läckte på alla sidor ... allt nu totalsanerat och nya packningar/packboxar där det behövdes + ny remskiva/damper, ny styrservopump, ny koppling, slavcylinder och mastercylinder.
Svarta cabben är en -07a som nu fått en LS7 motor monterad med torrsump och uppgraderat bränslesystem, Z06 skärmar och bromsar mm. Blåa Z06an är vår tänkta projektkandidat som vi tänkte köra i denna tråd.
LS7an som ska i den blåa Z06an på bilden ovan + mycket annat godis ...
LS7an med torrsump och det uppgraderade bränslesystemet i -07 cabben som även var med två bilder upp.
Gula 'liket', snart som ny. DRM bilen som väntar på att bli upphämtad av nya ägaren.
Z06 -08 med byggd motor (alla interna delar smidda) blowercam mm. Har också ett A&A T-trim kompressorkit och 8-rib system, uppgraderat bränslesystem och mycket annat godis.
Svarta -07 cabben på väg ut, ska hämtas upp av ägaren imorgon, Z06an med kompressorn står och väntar på att bli uppkopplad i dynon och mappas - sen ska den också ut !
Denna har nog de flesta sett förut, den har fått nya smidda kolvar, en lite vassare kam (likadan som i DRM bilen), lite uppgraderat chassi. A&A kitet installerade vi förra året. Väntar nu bara på att åka upp på dynon och mappas, sen ska den ut !
Nyanländ Z06a -07 som ska få portade toppar, vassare kam, FAST 102mm med 102mm spjäll, headers samt helt uppgraderat chassi, bromsar samt racestolar.
Samma Z06a -07 helt original än så länge ........
Den här har ni nog sett förut .... nu är ramen riktad och allt ihopsvetsat, väntar bara på alla delar som dyker upp på måndag.
Och vi får väl släppa videon också http://www.youtube.com/watch?v=oSWvWhEKVtc
Bilen var utrustad med 4-punktsbur, Racestol och 6 punktsbälte - hastigheten var över 170km/h och föraren klev ur helt oskadd. Nått sånt här kan hända alla oavsett om det är på strippen eller på rundbana - se till att alltid ha skyddsutrustning !
Det var allt som är på gång just nu, är du snabb och kikar förbi så kan du se alla bilarna där just nu och inte minst träffa oss Kaffe har vi alltid. Det kommer in ytterligare två bilar första veckan i mars för att få A&A kompressorkit monterade så det fylls alltid på med nytt om du inte hinner hit just nu. Om du är intresserad att boka in jobb så kan det vara bra att veta att vi just nu har fullt fram till mitten av mars och vi har lite spridda bokningar i april och maj.
Vi ses !
Senast redigerad av vette.se den tis nov 09, 2010 20:48, redigerad totalt 5 gång.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Hmm Länken verkar inte funka Anders ! Kris !!!vette.se skrev:Och vi får väl släppa videon också http://www.vette.se/vid/p8090245.mov Du måste förmodligen högerklicka och spara filmen. Du bör också ha Quicktime player installerad om du inte har en codec till Windows egen player.
Bilen var utrustad med 4-punktsbur, Racestol och 6 punktsbälte - hastigheten var över 170km/h och föraren klev ur helt oskadd. Nått sånt här kan hända alla oavsett om det är på strippen eller på rundbana - se till att alltid ha skydssutrustning !
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Högerklicka på länken och spara filmen, det fungerar inte att klicka direkt av någon anledning.Bengt skrev:Hmm Länken verkar inte funka Anders ! Kris !!!vette.se skrev:Och vi får väl släppa videon också http://www.vette.se/vid/p8090245.mov Du måste förmodligen högerklicka och spara filmen. Du bör också ha Quicktime player installerad om du inte har en codec till Windows egen player.
Bilen var utrustad med 4-punktsbur, Racestol och 6 punktsbälte - hastigheten var över 170km/h och föraren klev ur helt oskadd. Nått sånt här kan hända alla oavsett om det är på strippen eller på rundbana - se till att alltid ha skydssutrustning !
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Nix testat på 2st PC W7/XP. Nån annan som kan komma åt filmen ?
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Nix, inte jag heller....Om man sparar filmen är den bara 1.6KB och inte en igenkänd .mov film...
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
kan inte heller se den
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Det verkar bara fungera för mig när den ligger på vår server ...
Har lagt den på vårt youtube konto istället RtuneRototest, testa länken i ursprungliga posten nu.
Har lagt den på vårt youtube konto istället RtuneRototest, testa länken i ursprungliga posten nu.
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Nu funkar det! Satan vad otrevligt... Väl värda pengar med skyddsutrustning iaf!
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Så börjar vi på vårt lilla Z06 projekt ...
Bilen är en 2002 Z06 i princip original, har endast ett avgassystem monterat. Originalmotorn har lite kompressionsproblem på en cylinder
Nu åker det i en byggd LS7 motor dvs alla interna delar smidda och extremt välbalanserade, vass kam men fortfarande avgaslegal, portade toppar, portat manifold och spjäll, denna uppsättning har våtsump och 58x på veven om man vill flytta motorn till en C6a senare. GM C6 Z06 koppling, PFADT motor och diff fästen, Callaway Honker insug, stor aluminumkylare, oljekylare för motor, Racetronix bränslesystem, 58x trigger box, backbone plate, Breathless shifter osv ....
Snart dags att släppa ner allt.
Ett par timmar senare ....
Ser väl ut som alla andra LS6or med 8 år på nacken, lite skitig och dan
Hmm, vänta nu, lådan ser lite grisig ut
Verkar läcka på flera ställen .... nu blir inte kunden glad
Vi får ta ur lådan och titta över den, har vi tur är det bara lite tätningar som behöver åtgärdas.
Fortsättning följer
Bilen är en 2002 Z06 i princip original, har endast ett avgassystem monterat. Originalmotorn har lite kompressionsproblem på en cylinder
Nu åker det i en byggd LS7 motor dvs alla interna delar smidda och extremt välbalanserade, vass kam men fortfarande avgaslegal, portade toppar, portat manifold och spjäll, denna uppsättning har våtsump och 58x på veven om man vill flytta motorn till en C6a senare. GM C6 Z06 koppling, PFADT motor och diff fästen, Callaway Honker insug, stor aluminumkylare, oljekylare för motor, Racetronix bränslesystem, 58x trigger box, backbone plate, Breathless shifter osv ....
Snart dags att släppa ner allt.
Ett par timmar senare ....
Ser väl ut som alla andra LS6or med 8 år på nacken, lite skitig och dan
Hmm, vänta nu, lådan ser lite grisig ut
Verkar läcka på flera ställen .... nu blir inte kunden glad
Vi får ta ur lådan och titta över den, har vi tur är det bara lite tätningar som behöver åtgärdas.
Fortsättning följer
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Så var gamla motorn ur, helt komplett -02 LS6 som på bild är eventuellt till salu. Observera dock att det är dålig komp på en cylinder(7) så den behöver en genomgång.
Dags att rengöra innan nya motorn lyfts på ....
Dags att rengöra innan nya motorn lyfts på ....
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Nya maskinen på plats tillsammans med nya American Racing 1 7/8" headers. Måste säga att det är de absolut bästa headersen på marknaden idag, med deras konstruktion med x-pipan före kattarna så ökar flödet avsevärt samtidigt som kattarna inte får så mycket stryk eftersom varje avgaspuls går parallellt genom två kattar.
Nya aluminumkylaren på plats med lite modifierad fläktkåpa. På högra sidan finns anslutningar för oljekylning som vi kommer använda till styrservot.
Oljekylaren till motoroljan och Breathless växelspaken som väntar på att monteras ihop.
Nya aluminumkylaren på plats med lite modifierad fläktkåpa. På högra sidan finns anslutningar för oljekylning som vi kommer använda till styrservot.
Oljekylaren till motoroljan och Breathless växelspaken som väntar på att monteras ihop.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Det lilla som vi hann med idag ... större delen av tiden gick till att flytta den kraschade gula bilen till en pelarlyft och placera hela motorpaketet med drivlina under chassit - delar till den kommer på måndag så det blir att börja plocka ihop.
Åter till den blåa Z06an,
Catch tank + ventilation till vevhuset. Slangen som går neråt är dräneringsslangen som avslutas i hjulhuset med en liten ventil där man kan tömma tanken vid behov - ingen olja i insuget eller luftfiltret här inte Anslutningen till motorn är på baksidan med en grov AN10 anslutning för bra luftflöde. Mer bilder kommer när motorn är upplyft i bilen.
Åter till den blåa Z06an,
Catch tank + ventilation till vevhuset. Slangen som går neråt är dräneringsslangen som avslutas i hjulhuset med en liten ventil där man kan tömma tanken vid behov - ingen olja i insuget eller luftfiltret här inte Anslutningen till motorn är på baksidan med en grov AN10 anslutning för bra luftflöde. Mer bilder kommer när motorn är upplyft i bilen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Bakvagnen grovrengjord, väntar nu på att lådan ska bli klar.
Den inte allt för vackra lådan, ska nu rengöras och få alla tätningar utbytta innan den monteras tillbaks.
Tuben var i bra skick, inget märkbart slitage och lager samt hardybussningar var ok så den är bara att bulta tillbaks
Den inte allt för vackra lådan, ska nu rengöras och få alla tätningar utbytta innan den monteras tillbaks.
Tuben var i bra skick, inget märkbart slitage och lager samt hardybussningar var ok så den är bara att bulta tillbaks
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
länge sen något uppdaterades här
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Väntar på att få tillbaks lådan, det visade sig att den behövde lite renovering utöver tätningar. Så snart lådan är tillbaks ska allt sättas ihop och drivlinan lyftas tillbaks i bilen.bagge skrev:länge sen något uppdaterades här
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Lite stiltje i väntan på lådan, har i varjefall satt dit ny koppling och slavcylinder och satt tillbaks tuben igen.
PFADTs motorfästen monterade
PFADTs motorfästen monterade
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Maskin tillbaks i bilen igen, oljekylare till motorolja sitter framför kondensorn. Så snart som kylarkåpan är tillbaks igen så kommer det nästan se ut som en standard Z06 under huven, de flesta ser ingen skillnad
Ny kraftig tunnelplåt monterad med extra värmeisolering. Ovanför oljefiltret ser du adaptern för oljekylaren till motorn.
Det saknas något ... Vi väntar fortfarande på lådan, PFADT diff fäste ska dit när vi plockar ner för att sätta tillbaks lådan.
Ny kraftig tunnelplåt monterad med extra värmeisolering. Ovanför oljefiltret ser du adaptern för oljekylaren till motorn.
Det saknas något ... Vi väntar fortfarande på lådan, PFADT diff fäste ska dit när vi plockar ner för att sätta tillbaks lådan.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Undanställd i väntan på delar. Det som är kvar att göra är att montera i lådan, PFADT diff-fäste, Luftintag (Callaway Honker), ECS diff/vxllådsbur, Caravaggio rear-spoiler (se bilden nedan) och lite lackjobb.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
I väntan på lådan till den blåa Z06an så har mycket annat blivit gjort.
Bla har vi mappat en -08 Z06 med kompressor som vi byggt (se bild tidigare i tråden på svarta Z06an) 763rwhp, 915Nm på bakhjulen
Mappat en -06 Z06 med kompressor som vi byggt (se bild tidigare i tråden på Castrol bilen) 622hk på bakhjulen med bara 5psi laddtryck
Monterat kompressor i en -04 Corvette och väntar på att få tillbaks lådan till den nyrenoverad och förstärkt (automat).
Rivit motorn ur en -99a som sen gått till US för renovering och är nu tillbaks i bilen som väntar på mappning.
Vi har fått tillbaks topparna(portade) och fått hem FAST102(portat) med NW 102mm spjäll till den gråa Z06an som är med tidigare i tråden, väntar på kammen till den.
Sen har vi lagt mycket tid på den kraschade gula Z06an som imorgon(måndag) kommer vara körbar men vi har allt glasfiber arbete kvar. Vi har monterat lite godsaker i den och förbättrat APS dubbelturbosystemet och bränslesystemet på flera punkter, bland godsakerna har vi ett Methanol sprut system och en eboost2 boostcontroller där vi kommer kunna ställa boost från ca 7psi upp till 20psi efter behov.
Vevhusventilation/oljeavskiljare och tank/tryckpump för meth sprutet. Vi har monterat Meth sprutet så att vi kan använda både spolarvätsketanken samt extra tanken du ser på bilden.
Bla har vi mappat en -08 Z06 med kompressor som vi byggt (se bild tidigare i tråden på svarta Z06an) 763rwhp, 915Nm på bakhjulen
Mappat en -06 Z06 med kompressor som vi byggt (se bild tidigare i tråden på Castrol bilen) 622hk på bakhjulen med bara 5psi laddtryck
Monterat kompressor i en -04 Corvette och väntar på att få tillbaks lådan till den nyrenoverad och förstärkt (automat).
Rivit motorn ur en -99a som sen gått till US för renovering och är nu tillbaks i bilen som väntar på mappning.
Vi har fått tillbaks topparna(portade) och fått hem FAST102(portat) med NW 102mm spjäll till den gråa Z06an som är med tidigare i tråden, väntar på kammen till den.
Sen har vi lagt mycket tid på den kraschade gula Z06an som imorgon(måndag) kommer vara körbar men vi har allt glasfiber arbete kvar. Vi har monterat lite godsaker i den och förbättrat APS dubbelturbosystemet och bränslesystemet på flera punkter, bland godsakerna har vi ett Methanol sprut system och en eboost2 boostcontroller där vi kommer kunna ställa boost från ca 7psi upp till 20psi efter behov.
Vevhusventilation/oljeavskiljare och tank/tryckpump för meth sprutet. Vi har monterat Meth sprutet så att vi kan använda både spolarvätsketanken samt extra tanken du ser på bilden.
Senast redigerad av vette.se den tis mar 16, 2010 21:05, redigerad totalt 1 gånger.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Lite gjort på blåa Z06an idag, monterat Callaway Honker insug och lite annat smått. Nu ska bara huven på så är bilen klar på motorsidan. Vi ska få hem lådan i veckan så snart är det dags för dyno Lådan var tyvärr i behov av mer än rengöring och nya packningar, flera lager, drev mm utbytta till förstärkta delar för att klara LS7an.
Senast redigerad av vette.se den fre mar 26, 2010 22:40, redigerad totalt 2 gång.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Fick in lådan idag så nu är det snart provstart och mappning
Låda, diff och PFADT diff fäste innan montering,
Allt ihopmonterat, buren bara fäst i diffen än så länge. Stålringar med fästen för stagen monteras i framkant på lådan i samband med att den monteras ihop med tuben.
På plats, du ser lite av stålfästena i lådan om du tittar lite under vaggan.
Imorgon blir det att montera mittsektionen av ARE headersen och B&B PRT systemet, sen provstart
Låda, diff och PFADT diff fäste innan montering,
Allt ihopmonterat, buren bara fäst i diffen än så länge. Stålringar med fästen för stagen monteras i framkant på lådan i samband med att den monteras ihop med tuben.
På plats, du ser lite av stålfästena i lådan om du tittar lite under vaggan.
Imorgon blir det att montera mittsektionen av ARE headersen och B&B PRT systemet, sen provstart
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Blåa C5 Z06an klar nu, 493hk, 616Nm på bakhjulen med en helt avgaslegal kam - ca 60hk mer än en original C6 Z06, ca 165hk mer än en C5 Z06
Nu är det bara att ta tag i alla de andra bilarna
Nu är det bara att ta tag i alla de andra bilarna
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Snart rullar den gula också !
Har hängt på alla glasfiberpaneler och passat in allt, nu ska det iväg på lack !
Lyktorna är inte justerade ifall någon tänkte kommentera det
Lite eljobb kvar sen är det provstart
Har hängt på alla glasfiberpaneler och passat in allt, nu ska det iväg på lack !
Lyktorna är inte justerade ifall någon tänkte kommentera det
Lite eljobb kvar sen är det provstart
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Ett annat projekt som pågår, kompressor mm ska i denna 2004 cabbe. Hade en 2004 Coupe förra veckan vi satte kompressor i så bara i år har vi gjort 8 bilar. En C6 -06 mappade vi idag med A&A kit samt headers - 537hk på bakhjulen.
-04an nerplockad, det är så mycket som ska göras så det går snabbast såhär.
Lådan ska förstärkas, diff/vagga mm får nöja sig med tvätt.
Lite av godiset som ska i förutom kompressorkitet: Kooks headers, Baer bromskivor, Hawk street belägg, Stålomspunna slangar, -04 Z06 dämpare och Hotchkis krängningshämmare sen är det lite lull-lull också
-04an nerplockad, det är så mycket som ska göras så det går snabbast såhär.
Lådan ska förstärkas, diff/vagga mm får nöja sig med tvätt.
Lite av godiset som ska i förutom kompressorkitet: Kooks headers, Baer bromskivor, Hawk street belägg, Stålomspunna slangar, -04 Z06 dämpare och Hotchkis krängningshämmare sen är det lite lull-lull också
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Full fart på kompressorinstallationerna nu
Vi har levererat ut 3 bilar denna vecka, en -04 Coupe med A&A kit - 467hk på bakhjulen, en -04 cab med A&A kit - 472hk på bakhjulen och en miljöbil ..... en C6a -05 med A&A kit, jo den körs på E85 611hk på bakhjulen, se bilden nedan !
Vi har levererat ut 3 bilar denna vecka, en -04 Coupe med A&A kit - 467hk på bakhjulen, en -04 cab med A&A kit - 472hk på bakhjulen och en miljöbil ..... en C6a -05 med A&A kit, jo den körs på E85 611hk på bakhjulen, se bilden nedan !
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
Ibland håller man på med lite annorlunda 'C5or' som denna dubbelturbomatade 2001a
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp kraschen
På med en C1 kaross
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp krasc
Lite kul delar till ett bygge vi håller på med
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp krasc
Nu blir jag lite nyfiken, behövs det alltså oljekylare till servostyrningen?vette.se skrev: Nya aluminumkylaren på plats med lite modifierad fläktkåpa. På högra sidan finns anslutningar för oljekylning som vi kommer använda till styrservot.
Har ni mätt upp vad man får för temperaturer i servo-oljan eller "märker" man att styrningen beter sig annorlunda med varm olja?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Re: Lite som pågår hos vette.se samt film från Mantorp krasc
Det sitter en oljekylare för styrservot som standard på C6 Z06, Z51 och C5 Z06, kommer inte ihåg om den var standard även på C5or med Z51 paket. Tyvärr sitter den tokigt placerad så många gånger behöver man flytta den eller ersätta med annan oljekylare.Ricky skrev:Nu blir jag lite nyfiken, behövs det alltså oljekylare till servostyrningen?vette.se skrev: Nya aluminumkylaren på plats med lite modifierad fläktkåpa. På högra sidan finns anslutningar för oljekylning som vi kommer använda till styrservot.
Har ni mätt upp vad man får för temperaturer i servo-oljan eller "märker" man att styrningen beter sig annorlunda med varm olja?