Hej hej
Re: Hej hej
Cool, det måste vi göra..
Jag trodde att det var färdigplastat på ett tag nu, men icke sa nicke..
Jag hoppades på att sprickan i dörren bara var en delaminering, men åter igen. PLASTIC PADDING och WELLPAPP.
Jag har plockat bort det dubbla efter jag tog bilden och slipat ner allt för att börja återuppbyggningen..
Jag trodde att det var färdigplastat på ett tag nu, men icke sa nicke..
Jag hoppades på att sprickan i dörren bara var en delaminering, men åter igen. PLASTIC PADDING och WELLPAPP.
Jag har plockat bort det dubbla efter jag tog bilden och slipat ner allt för att börja återuppbyggningen..
1963 C2 med eller utan tak...
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: Hej hej
Hej,bjerka skrev:Cool, det måste vi göra..
Jag trodde att det var färdigplastat på ett tag nu, men icke sa nicke..
Jag hoppades på att sprickan i dörren bara var en delaminering, men åter igen. PLASTIC PADDING och WELLPAPP.
Jag har plockat bort det dubbla efter jag tog bilden och slipat ner allt för att börja återuppbyggningen..
Oj det där såg inte särskilt roligt ut, plötsligt känns mina plastproblem små i jämförelse.
Är själva dörrskinnet också borta? Har nämligen ett nedre hörn som spruckit bort på min förardörr och väntar med spänning på att se hur man gör för att få det snyggt lagat..
Riktigt snygg bil och du verkar vara på god väg att få ut den på vägen igen
Mvh
Re: Hej hej
BTW jag drog nya bromsledningar i helgen
o idag blev mina nya broms slangar klara..
o idag blev mina nya broms slangar klara..
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Tack Hon SKA ut i sommar och rastas, så är det bara !axelg89 skrev: Hej,
Oj det där såg inte särskilt roligt ut, plötsligt känns mina plastproblem små i jämförelse.
Är själva dörrskinnet också borta? Har nämligen ett nedre hörn som spruckit bort på min förardörr och väntar med spänning på att se hur man gör för att få det snyggt lagat..
Riktigt snygg bil och du verkar vara på god väg att få ut den på vägen igen
Mvh
På bilden ser du att en "liten" bit fattas och det är inte värre än så. Sen är det ända upp till ovankant på bilden (+ lite till) som är bortplockat nu.
Det återstår att se om det blir så värst snyggt. Jag väntar också med spänning haha..
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Fina bromsslangar! Är det du som tillverkat dom eller har du låtit tillverka dom efter din spec?
Ser inte riktigt ut som såna man köper från staterna.
Din dörr var ju inte speciellt vacker... Måste dock kännas bättre med pp och wellpapp än alunät och hönsskt som använts framgångsrikt på amerikanska renoveringar genom åren
Ser inte riktigt ut som såna man köper från staterna.
Din dörr var ju inte speciellt vacker... Måste dock kännas bättre med pp och wellpapp än alunät och hönsskt som använts framgångsrikt på amerikanska renoveringar genom åren
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Hej hej
En kompis gjorde dom idag, efter de gamla som satt. Tack Hugo !
Vet någon anledningen till att det är en kort och en längre slang bak ? Jag hade ingen aning så han gjorde efter de gamla.
Ja, dörren kunde ju så klart varit värre. tex kunde den ju varit helt borta
Vet någon anledningen till att det är en kort och en längre slang bak ? Jag hade ingen aning så han gjorde efter de gamla.
Ja, dörren kunde ju så klart varit värre. tex kunde den ju varit helt borta
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Kan tänkas att jag har lite historia om din 63:a ! Hälsningar Lövis
Re: Hej hej
Vad roligt !LÖVIS skrev:Kan tänkas att jag har lite historia om din 63:a ! Hälsningar Lövis
Du har PM.
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Tack själv.
Efterforskade i arkivet mitt på den 63:a cab som importerades av bilfirma Rolf Haider ny 1963 som jag pratade om.
Det var inte Haider själv som hade bilen som var testbil i Teknikens värld.Dom direktimporterade den till en person som hette
Christer Lindahl. Christer bror hade en ny likadan 63:a cab på beställning enligt artikeln. Den bilen kan vara din. I så fall hette första ägaren Lindahl i efternamn. Detta var juni 1963.//Lövis
Efterforskade i arkivet mitt på den 63:a cab som importerades av bilfirma Rolf Haider ny 1963 som jag pratade om.
Det var inte Haider själv som hade bilen som var testbil i Teknikens värld.Dom direktimporterade den till en person som hette
Christer Lindahl. Christer bror hade en ny likadan 63:a cab på beställning enligt artikeln. Den bilen kan vara din. I så fall hette första ägaren Lindahl i efternamn. Detta var juni 1963.//Lövis
Re: Hej hej
Jag har kollat lite också...
Det är inte bilen i Poppe filmen
http://www.imcdb.org/vehicle_248224-Ope ... -1961.html
Regskylten säger AA762 och min hette AA368 har jag för mig (är på jobbet nu)
Jag saknar första regbeviset det tidigaste jag har är från hösten 64. Men finns det inte i något riksarkiv för sådant ?
Det är inte bilen i Poppe filmen
http://www.imcdb.org/vehicle_248224-Ope ... -1961.html
Regskylten säger AA762 och min hette AA368 har jag för mig (är på jobbet nu)
Jag saknar första regbeviset det tidigaste jag har är från hösten 64. Men finns det inte i något riksarkiv för sådant ?
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Hej igen ! Nej jag såg det också att det inte är din bil i Poppe filmen.
Men jag kan tipsa om ett nummer du kan ringa och söka din bils historia på registreringsnummer AA 368.
Länstyrelsen i Stockholms Län 08/ 785 40 00. Fråga dig fram i eventuell växel om fordons/ägar historik på AA registrerade bilar.
Du får vara beredd på att det kan kosta en avgift för dom att plocka fram. Det kan ligga på kartotek (bladformsarkiv)att dom manuellt får bläddra fram dokumenten eller kanske att det finns mikrofilmat.
Men jag kan tipsa om ett nummer du kan ringa och söka din bils historia på registreringsnummer AA 368.
Länstyrelsen i Stockholms Län 08/ 785 40 00. Fråga dig fram i eventuell växel om fordons/ägar historik på AA registrerade bilar.
Du får vara beredd på att det kan kosta en avgift för dom att plocka fram. Det kan ligga på kartotek (bladformsarkiv)att dom manuellt får bläddra fram dokumenten eller kanske att det finns mikrofilmat.
Re: Hej hej
Tack för tipset, nu letas det i arkiven.. De skulle kolla i källaren på en gång
Bra tips ! Tack så mycket !
Bra tips ! Tack så mycket !
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Va bra ! Låt mig få veta resultatet, mycket nyfiken hur det går. //Lövis
Re: Hej hej
Nån som har ett tips om hur jag lossar listen, den har liksom klivit upp över.... Ja ni ser själva.
Jag har provat lite men inte lyckats
Jag har provat lite men inte lyckats
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Du kan snakke med hyggelig kar fra Maine i USA, han har nettopp gjort dette du nå gjør på sin egen c2.
Jack Panzica heter han, og han var i norge (og hele europa) i høst, og han hadde kontakt med corvetteclub-norway.
Du kan kontakte han gjennom PM på http://corvetteclub.no/phpBB2/viewtopic ... &start=150
han er veldig aktiv på corvetteclub-norway's forum, flere ganger i uka. Og han synes sikkert det er hyggelig å prate med en svenske
eller hans egen hjemmeside
http://www.corvettevagabond.com/Covette ... _Page.html
Jack Panzica heter han, og han var i norge (og hele europa) i høst, og han hadde kontakt med corvetteclub-norway.
Du kan kontakte han gjennom PM på http://corvetteclub.no/phpBB2/viewtopic ... &start=150
han er veldig aktiv på corvetteclub-norway's forum, flere ganger i uka. Og han synes sikkert det er hyggelig å prate med en svenske
eller hans egen hjemmeside
http://www.corvettevagabond.com/Covette ... _Page.html
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher
― Margaret Thatcher
Re: Hej hej
Det er nok veldig viktig å tape rundt frontruta slik du ser Jack Panzica gjør, for at lakken ikke skal bli skadet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher
― Margaret Thatcher
Re: Hej hej
Som et forslag i tillegg , karbonmatter kan også brukes på slike områder som beskrevet her.Smuggler skrev:Prova med väv istället för huggen matta. Brukar inte väta bra med huggen matta och epoxi. Risk för att laminatet blir fullt med luft och får dålig hållfasthet.
Mvh Daniel
Kan også kombineres med kevlarmatter, da vil det bli skuddsikkert
(det er ekstremt viktig å få ut all luft, bruk rulle)
http://www.youtube.com/watch?v=NXRYCJyFFqQ
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher
― Margaret Thatcher
Re: Hej hej
Slå en signal om du behöver tips. Jag har bytt övre mittenlisten på min 65:a. Är det lika på din 63:a blir du tvungen att ta bort gummilisten på A-stolpen. Den döljer 3 st skruvar. Sen även den blanka inre listen på A stolpen. För den som är lös på din ska vara överlappande i nedre långa listen/som är inskjuten i den som är lös och är skruvad också i ovankant via ett hål i rutramen. Invecklat värre.
//Lövis
//Lövis
Re: Hej hej
LÖVIS skrev:Slå en signal om du behöver tips. Jag har bytt övre mittenlisten på min 65:a. Är det lika på din 63:a blir du tvungen att ta bort gummilisten på A-stolpen. Den döljer 3 st skruvar. Sen även den blanka inre listen på A stolpen. För den som är lös på din ska vara överlappande i nedre långa listen/som är inskjuten i den som är lös och är skruvad också i ovankant via ett hål i rutramen. Invecklat värre.
//Lövis
Ehhhrrrmm... ja ok, en smula förvirrande. Men jag är med, tror jag.... Jag ska ge mig i kast med det senare
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Jag håller med om att jag förrvirrade dig. Den listen som är lös på din bil ska vara påskjuten på nedre tvärgående listen. Kan hända att den blivit stukad i kanten.
Den har en U-profil i utförandet. Listen som är lös på din bil sitter fastskruvad under gummilisten längs med takstolpen. Kallad A-stolpe. Och i klammer längs ner mot karossen/gummilisten.
Det är hel knäppt med prydnadslisterna runt rutan. För att ta bort en list måste man ta bort exempelvis 4 andra för att komma åt skruvar till den man håller på med.
Dom överlappar varann.
//Lövis
Den har en U-profil i utförandet. Listen som är lös på din bil sitter fastskruvad under gummilisten längs med takstolpen. Kallad A-stolpe. Och i klammer längs ner mot karossen/gummilisten.
Det är hel knäppt med prydnadslisterna runt rutan. För att ta bort en list måste man ta bort exempelvis 4 andra för att komma åt skruvar till den man håller på med.
Dom överlappar varann.
//Lövis
Re: Hej hej
Jag har tagit del av bilderna du visat och den ser lite knuffad ut här och där. Det har blivit en del "blåmärken" på madamen under årens lopp.
Det behövs plåstras om. Hon behöver TLC (Tender Love Care )
Det behövs plåstras om. Hon behöver TLC (Tender Love Care )
Re: Hej hej
Det är som Lövis säger alla lister hänger ihop ,följ Lasses beskrivning och var försiktig när du lossarLÖVIS skrev:Jag håller med om att jag förrvirrade dig. Den listen som är lös på din bil ska vara påskjuten på nedre tvärgående listen. Kan hända att den blivit stukad i kanten.
Den har en U-profil i utförandet. Listen som är lös på din bil sitter fastskruvad under gummilisten längs med takstolpen. Kallad A-stolpe. Och i klammer längs ner mot karossen/gummilisten.
Det är hel knäppt med prydnadslisterna runt rutan. För att ta bort en list måste man ta bort exempelvis 4 andra för att komma åt skruvar till den man håller på med.
Dom överlappar varann.
//Lövis
Listen i underkant av rutan den sitter i clips som brukar vara dåliga
Och för att byta chipsen behöver du plocka ut rutan,och det vill du väl undvika
/Jerka
Re: Hej hej
Mmm.. det löser sig nog..
Dörren en fixad iaf. plastad spacklad och slipad..
Dörren en fixad iaf. plastad spacklad och slipad..
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Hur går det med Länsstyrelsen ? Har det flutit upp något om första ägaren ? Och har du kollat Fuel Injection paketen vi pratade om ?
Vet du om det satt Knockoff fälgar eller var det en navkapselbil ? Och har du någon Hardtop ?
Det verkar som det är i motor rummet den mesta ombyggnaden skett, bortsett skärmbreddare och huv på karossdelen ?
//Lövis
Vet du om det satt Knockoff fälgar eller var det en navkapselbil ? Och har du någon Hardtop ?
Det verkar som det är i motor rummet den mesta ombyggnaden skett, bortsett skärmbreddare och huv på karossdelen ?
//Lövis
Re: Hej hej
Det jag fick från länstyrelsen var ett papper som jag redan hade från 64.
Har inte hunnit kolla något med fuelen men hardtoppen försvann i Gävle och den var röd (bilen var då blå metalic).
Hjulen har jag inte en aning om, men jag har pratat med ett barnbarn till ägare nummer 2 och han ska leta fram gamla bilder på henne under påsken.
Har inte hunnit kolla något med fuelen men hardtoppen försvann i Gävle och den var röd (bilen var då blå metalic).
Hjulen har jag inte en aning om, men jag har pratat med ett barnbarn till ägare nummer 2 och han ska leta fram gamla bilder på henne under påsken.
1963 C2 med eller utan tak...
Re: Hej hej
Jaha, Det var ju synd att det inte kom något från 63-64 perioden. Kanske ägare nr 2:s anhöriga har någon öppning i historien.
Hard-toppen kan vara svår att hitta om inte omöjligt. Ibland flyter det upp toppar till salu här i Sverige. Men det är sällsynt.
Fråga runt på kommande möten om någon säljer. Ht:n är en tung pjäs och otymplig. Man måste vara två när man monterar den.
Jag vet, för jag har en till min 65:a. Funderar på att köpa en hängare att sättas i garagetaket mitt, nu står den på golvet lutad mot en vägg.
Hard-toppen kan vara svår att hitta om inte omöjligt. Ibland flyter det upp toppar till salu här i Sverige. Men det är sällsynt.
Fråga runt på kommande möten om någon säljer. Ht:n är en tung pjäs och otymplig. Man måste vara två när man monterar den.
Jag vet, för jag har en till min 65:a. Funderar på att köpa en hängare att sättas i garagetaket mitt, nu står den på golvet lutad mot en vägg.
Re: Hej hej
Okey ! En tanke bara eftersom bilen haft HT.