Funderar lite kring detta med hjulinställning.
Har en 02:a europa modell sänkt i original samt spacers bak, och det är en bil med z-51 paket.
Nu till frågan. Skall jag be firman kolla på original c5 hjul inställning eller behöver han ha mer uppgifter baserat
på att den är sänkt osv.. ?
Vad säger experterna ?
Hjulinställning
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Hjulinställning
Hejsan !
Googla på "alignement", ( jag tror det stavas så ) hjulvinklar !
Jag tycker du ska satsa på lite "agressivare" vinklar än original !
Googla på "alignement", ( jag tror det stavas så ) hjulvinklar !
Jag tycker du ska satsa på lite "agressivare" vinklar än original !
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Hjulinställning
Hejsan !
Här är en länk:
http://www.brakeandfrontend.com/issue/a ... ntid=78465
Det finns många fler o bättre !
Här är en länk:
http://www.brakeandfrontend.com/issue/a ... ntid=78465
Det finns många fler o bättre !
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Hjulinställning
Pratade med Anders på Vette.se när jag gjorde hjulinställning på min C5:a för ett par månader sedan.
Han tyckte jag skulle köra efter standard uppgifterna.
Andreas som gjorde min hjulinställning var mycket noggrann och fick "0" värde överlag, bilens känns stabilare att köra nu.
Jag kör till 99% på väg, har blivit någon gång på strippen men ingen bankörning.
Mvh
Hasse
Han tyckte jag skulle köra efter standard uppgifterna.
Andreas som gjorde min hjulinställning var mycket noggrann och fick "0" värde överlag, bilens känns stabilare att köra nu.
Jag kör till 99% på väg, har blivit någon gång på strippen men ingen bankörning.
Mvh
Hasse
_________________
Hans Wijk
C8 Cabriolet
Hans Wijk
C8 Cabriolet
Re: Hjulinställning
Hej Tack för era svar.
Jag har en erkänt duktig "nya zeeländare" som jag var hos häromdagen med vardagsbilen och pratade vette.
Han tyckte oxå jag skulle ta originalinställningarna om jag inte åker bana. Men vad jag förstår finns det otaliga
möjligheter att anpassa inställningarna efter tycke o smak.
Jag har en erkänt duktig "nya zeeländare" som jag var hos häromdagen med vardagsbilen och pratade vette.
Han tyckte oxå jag skulle ta originalinställningarna om jag inte åker bana. Men vad jag förstår finns det otaliga
möjligheter att anpassa inställningarna efter tycke o smak.
Re: Hjulinställning
Kör du mest på vägen, så ställ in bilen efter originalinställningarna.
Det är den bästa kompromissen för dig, det finns ingen anledning att slita
upp däck i förtid, få högre bränsleförbrukning, få en nervösare bil om du
inte kör väldigt avancerat. De som provade fram originalinställningen har lagt
mycket tid på det för att det ska funka för 90% av användarna.
Janne 289.
Det är den bästa kompromissen för dig, det finns ingen anledning att slita
upp däck i förtid, få högre bränsleförbrukning, få en nervösare bil om du
inte kör väldigt avancerat. De som provade fram originalinställningen har lagt
mycket tid på det för att det ska funka för 90% av användarna.
Janne 289.
Re: Hjulinställning
D.v.s. feta amerikanska kärringar...
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final