Lite som pågår hos vette.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: Lite som pågår hos vette.se
Längtar verkligen att få se nåt liknande C3 C4 projekt. Som sagt att dagens C3 och C4 or kan kännas lite mopedaktigt med dom projekten som du pysslar med här.
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
Re: Lite som pågår hos vette.se
Säg inte det, det finns mycket potential i C1-C4 bilarna också - om man nu vill gå ifrån att ha bilen helt original.kungricky skrev:Längtar verkligen att få se nåt liknande C3 C4 projekt. Som sagt att dagens C3 och C4 or kan kännas lite mopedaktigt med dom projekten som du pysslar med här.
Jag kan väl läcka lite och säga att vi har ett C4 projekt på gång som vi nog kör en projekttråd med här. Det är en -93 automat som ska 'byggas om' , allt ska bli klart med upplägget nu i veckan så förhoppningsvis får vi ett go av han som vill ha bygget gjort
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Ska bli riktigt intressant!vette.se skrev:Säg inte det, det finns mycket potential i C1-C4 bilarna också - om man nu vill gå ifrån att ha bilen helt original.kungricky skrev:Längtar verkligen att få se nåt liknande C3 C4 projekt. Som sagt att dagens C3 och C4 or kan kännas lite mopedaktigt med dom projekten som du pysslar med här.
Jag kan väl läcka lite och säga att vi har ett C4 projekt på gång som vi nog kör en projekttråd med här. Det är en -93 automat som ska 'byggas om' , allt ska bli klart med upplägget nu i veckan så förhoppningsvis får vi ett go av han som vill ha bygget gjort
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Re: Lite som pågår hos vette.se
vette.se skrev:Säg inte det, det finns mycket potential i C1-C4 bilarna också - om man nu vill gå ifrån att ha bilen helt original.kungricky skrev:Längtar verkligen att få se nåt liknande C3 C4 projekt. Som sagt att dagens C3 och C4 or kan kännas lite mopedaktigt med dom projekten som du pysslar med här.
Jag kan väl läcka lite och säga att vi har ett C4 projekt på gång som vi nog kör en projekttråd med här. Det är en -93 automat som ska 'byggas om' , allt ska bli klart med upplägget nu i veckan så förhoppningsvis får vi ett go av han som vill ha bygget gjort
Tror att det kan vara en Gul bil..eller...
mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
Re: Lite som pågår hos vette.se
De som är riktigt nyfikna får komma förbi i mitten mars så har vi bilen här - vi avslöjar inga namn eller regnummer på kunderMickeW skrev: Tror att det kan vara en Gul bil..eller...
mvh
MickeW
Det som ska göras är att montera en LS6a som gav lite över 400 bakhjulshästar i den C5 Z06a som den kommer från Bilen har redan en preppad TH700 (4L80) låda så det ska inte vara något problem. Nu är det inte nån Dana44 bakaxel i den här bilen men den är inte tänkt att vara någon racebil utan mer en sleeper så det ska nog inte vara något problem. Vi startar en separat projekttråd för denna när vi kommer igång.
Re: Lite som pågår hos vette.se
En av C5orna med LS7 nästan klar, det enda vi saknar är batterirelokeringskitet som har varit på backorder ett tag men som ska dyka upp nästa vecka - sen är det provstart och mappning !
Nästan färdigt i motorummet, bara tändstift o tändkablar som ska i.
Med LS7 kåporna ..... vi ska även anpassa de röda C5 Z06 så de kan användas.
Nästan färdigt i motorummet, bara tändstift o tändkablar som ska i.
Med LS7 kåporna ..... vi ska även anpassa de röda C5 Z06 så de kan användas.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Fick hem lite tjusiga fälgar igår
Forgeline med custom lack, 19*10" fram och 19*12.5" bak. Helt enorm finish, inte bara på framsidan utan HELA fälgen !
Skyddsplasten skämmer dem lite på bilderna men de kommer vara här ca 2-3 veckor innan de går ut på kundbil så kom förbi och kika
Forgeline med custom lack, 19*10" fram och 19*12.5" bak. Helt enorm finish, inte bara på framsidan utan HELA fälgen !
Skyddsplasten skämmer dem lite på bilderna men de kommer vara här ca 2-3 veckor innan de går ut på kundbil så kom förbi och kika
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Lite bilder från den andra C5an där vi håller på med LS7 konvertering. Denna blir lite vassare med en roadracing kam från DRM och FAST102 med 102mm spjäll samt C6 Z06 MAF. Bilen är nästan klar nu, vi fick hem FAST insuget och spridaradaptrarna så nu sitter allt på plats efter lång väntan - tyvärr är leveransförmågan hos US firmor inte den bästa
Den andra C5an med LS7 väntar fortfarande på batterikitet - trist !
Planen är provstart på måndag
Den andra C5an med LS7 väntar fortfarande på batterikitet - trist !
Planen är provstart på måndag
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Lite som pågår hos vette.se
Om någon funderar på att skaffa ny motor.Åk och titta på dessa C5or medan dom är kvar.Det ser så jäkligt nice ut och är skit syggt gjort.Att den ena är min gör ju det hela ännu roligare.I alla fall för mig hehe.
Kenta C5 Z06 427 Ls7
Kenta C5 Z06 427 Ls7
Re: Lite som pågår hos vette.se
Våren är här ! eller ........
Tre bilar färdiga att hämtas av kund, en dubbelturbo och två banbilar med PFADT chassi, 4-punkts bur, Sparco stolar/bälten
En av banbilarna som fått en av våra trimmade LS7 motorer
Samma bil med PFADT 4-punktsbur, Sparco delar som väntar på montering - kunden monterar själv stolarna i bilen
Den andra banbilen med en Lingenfelter 402' motor och A&A kompressorkit med 8-rib, dessutom kör den på E85
Tre bilar färdiga att hämtas av kund, en dubbelturbo och två banbilar med PFADT chassi, 4-punkts bur, Sparco stolar/bälten
En av banbilarna som fått en av våra trimmade LS7 motorer
Samma bil med PFADT 4-punktsbur, Sparco delar som väntar på montering - kunden monterar själv stolarna i bilen
Den andra banbilen med en Lingenfelter 402' motor och A&A kompressorkit med 8-rib, dessutom kör den på E85
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Såhär trevligt fullt har vi haft hela vintern, nu börjar flera nya projekt droppa in bla C4 projektet som vi drar igång så snart vi har alla delar.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
en fråga passar 04:ans tank i en c5 från 98
eller går det att bygga om ?
eller går det att bygga om ?
Re: Lite som pågår hos vette.se
Själva tanken passar men problemet är att de gjorde om bränslessystemet under -03 så att tankarmaturen sitter i toppen på tanken, inte i sidan som det var i de tidigare årsmodellerna. Om du behöver en tank skulle jag rekommendera att du skaffar en från en 98-02 bil, kolla med Osby skroten, de borde ha.fotograf2 skrev:en fråga passar 04:ans tank i en c5 från 98
eller går det att bygga om ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
- WolfMan
- Corvetteälskare
- Inlägg: 314
- Blev medlem: fre feb 20, 2009 23:54
- Ort: Håbo Kommun Uppland
- Kontakt:
Re: Lite som pågår hos vette.se
vette.se skrev:Såhär trevligt fullt har vi haft hela vintern, nu börjar flera nya projekt droppa in bla C4 projektet som vi drar igång så snart vi har alla delar.
Vackert ..... det e så man längtar att få ut kärran sin ....
A Nice Humbel Dude Ho Like Car´s Ho Runs On Alcohole.
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
Re: Lite som pågår hos vette.se
En förstärkt låda nyss hemkommen, specialbyggd och garanterad till 1250lbft som ska i en av bilarna vi håller på och bygger
Lite delar till COG-belt bygget vi håller på med, en Procharger F1R och intercooler.
Samma prylar och en 418' motor(på stativet) byggd med enbart smidda delar, högkompad med 10.5:1 för den kommer gå på E85 med ca 1bars laddtryck. V har börjat lite smått med fästen mm vattenskuret i 10mm stål . Vi får hem COG-remhjulen nästa vecka så vi kan mäta upp och tillverka distanser till det yttre fästet där själva kompressorn sitter.
Lite delar till COG-belt bygget vi håller på med, en Procharger F1R och intercooler.
Samma prylar och en 418' motor(på stativet) byggd med enbart smidda delar, högkompad med 10.5:1 för den kommer gå på E85 med ca 1bars laddtryck. V har börjat lite smått med fästen mm vattenskuret i 10mm stål . Vi får hem COG-remhjulen nästa vecka så vi kan mäta upp och tillverka distanser till det yttre fästet där själva kompressorn sitter.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
En bil till helt klar, hämtas av kund imorgon. Första omgången den var här blev det dubbelturbo, den här gången banracing chassi, WorldChallenge huv, APR vinge, Katech kolfibersidokjolar, Forgeline fälgar, racestolar, bälten etc etc. Det vi inte hann få hem var kolfiberläppen med mittbromljuset, nu sitter en kromad version som ska bort men det fixar kunden själv när den kommer hem.
Jag var lite tveksam till de röda fälgarna men när man ser bilen i verkligheten så är den helt grym, du kan också se den i Club Corvettes monter på Elmia mässan i påsk !
Jag var lite tveksam till de röda fälgarna men när man ser bilen i verkligheten så är den helt grym, du kan också se den i Club Corvettes monter på Elmia mässan i påsk !
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
- WolfMan
- Corvetteälskare
- Inlägg: 314
- Blev medlem: fre feb 20, 2009 23:54
- Ort: Håbo Kommun Uppland
- Kontakt:
Re: Lite som pågår hos vette.se
vette.se skrev:En bil till helt klar, hämtas av kund imorgon. Första omgången den var här blev det dubbelturbo, den här gången banracing chassi, WorldChallenge huv, APR vinge, Katech kolfibersidokjolar, Forgeline fälgar, racestolar, bälten etc etc. Det vi inte hann få hem var kolfiberläppen med mittbromljuset, nu sitter en kromad version som ska bort men det fixar kunden själv när den kommer hem.
Jag var lite tveksam till de röda fälgarna men när man ser bilen i verkligheten så är den helt grym, du kan också se den i Club Corvettes monter på Elmia mässan i påsk !
clart racig bil ... rött e gött .....
A Nice Humbel Dude Ho Like Car´s Ho Runs On Alcohole.
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
Re: Lite som pågår hos vette.se
Första Edelbrock klar att mappa, den går på dynon på måndag. Kom och kika imorgon om du vill se hur det ser ut i verkligheten, öppet 10:00-13:00
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
- WolfMan
- Corvetteälskare
- Inlägg: 314
- Blev medlem: fre feb 20, 2009 23:54
- Ort: Håbo Kommun Uppland
- Kontakt:
Re: Lite som pågår hos vette.se
Nice tror allt det blir en sådan instalation i min till nästa vinter ..... lagom diskret.vette.se skrev:Första Edelbrock klar att mappa, den går på dynon på måndag.
Kom och kika imorgon om du vill se hur det ser ut i verkligheten, öppet 10:00-13:00
Får komma ut i morn å kolla in .... det hela å luffta vetten på samma gång
A Nice Humbel Dude Ho Like Car´s Ho Runs On Alcohole.
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
Re: Lite som pågår hos vette.se
Om det var fullt i verkstan tidigare så är det nu hysteriskt fullt
Vi håller inte bara på med Corvette utan det är en del Camaro/Trans-Am/Firebird som vi arbetar med, denna -01a får en ny C6 Z06 koppling.
Vi har rullat ut tre kompressorbilar denna vecka: två C6 -08, en med 535rwhp och en med 561rwhp samt en Z06 -08 med 565rwhp. Dessutom gjorde vi slutmappning av en -04 Z06 med LS7 motor, den hade 451rwhp(sugmotor)
-08 Z06an på dynon: http://www.youtube.com/v/fdglrAMR9LY
-04 Z06 med LS7 på dynon: http://www.youtube.com/watch?v=PmHqxjiz2Hc
En lite intressant jämförelse mellan olika kompressormodeller som vi använder i byggen just nu. Från vänster har vi en Procharger P1 sen en Procharger F1 och den sista är en Procharger F2
Vi håller inte bara på med Corvette utan det är en del Camaro/Trans-Am/Firebird som vi arbetar med, denna -01a får en ny C6 Z06 koppling.
Vi har rullat ut tre kompressorbilar denna vecka: två C6 -08, en med 535rwhp och en med 561rwhp samt en Z06 -08 med 565rwhp. Dessutom gjorde vi slutmappning av en -04 Z06 med LS7 motor, den hade 451rwhp(sugmotor)
-08 Z06an på dynon: http://www.youtube.com/v/fdglrAMR9LY
-04 Z06 med LS7 på dynon: http://www.youtube.com/watch?v=PmHqxjiz2Hc
En lite intressant jämförelse mellan olika kompressormodeller som vi använder i byggen just nu. Från vänster har vi en Procharger P1 sen en Procharger F1 och den sista är en Procharger F2
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Första Edelbrock
Hur gick det för edelbrock corvetten i dynon
Re: Första Edelbrock
Vi väntar på en map/tempgivare från Edelbrock, den som var med var trasig. Vi ska ha den på tisdag nästa vecka.fotograf2 skrev:Hur gick det för edelbrock corvetten i dynon
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Lite som pågår hos vette.se
Häftig video på en bekant 04 Z06a på dynon hehe.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm) på denna dyno.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm) på denna dyno.
Re: Lite som pågår hos vette.se
Ibland dyker det upp lite udda bilar i verkstan, idag en Bentley V12 twin turbo
Om du ska kunna vara med och leka bland de snabbaste i sommar får du börja fundera på en bra däcksuppsättning.
Det har gått ut ett antal såna här uppsättningar nu under våren, med en sån här uppsättning körde Tomten en hög tia med bara 440hk på bakhjulen förra säsongen
Om du ska kunna vara med och leka bland de snabbaste i sommar får du börja fundera på en bra däcksuppsättning.
Det har gått ut ett antal såna här uppsättningar nu under våren, med en sån här uppsättning körde Tomten en hög tia med bara 440hk på bakhjulen förra säsongen
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
En av bilarna som vi installerar F1R kompressor med COG drivning, provstartad igår. Motorn är en 418' maskin med smidda delar rakt igenom och vi kommer ladda lite över 1bar
Bara lite smågrejer kvar att montera, vi får tillbaks ett par rör som är på svetsning på måndag och kan sen få ihop alla tryckrör. Denna uppsättning har dubbla dumpar, en direkt efter kompressorn och en precis innan spjället. Mer bilder kommer när allt är på plats i början på nästa vecka.
Den modifierade/rostiga balken fram är inget som vi har gjort
Bara lite smågrejer kvar att montera, vi får tillbaks ett par rör som är på svetsning på måndag och kan sen få ihop alla tryckrör. Denna uppsättning har dubbla dumpar, en direkt efter kompressorn och en precis innan spjället. Mer bilder kommer när allt är på plats i början på nästa vecka.
Den modifierade/rostiga balken fram är inget som vi har gjort
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Vi har gjort en hel del C6 konverteringar till Grand Sport och Z06. Idag lyckades jag komma ihåg att ta lite bilder på en 'body' konvertering av en C6a -08. Bilen nedan är nyimporterad och ska efter konverteringen till regbesiktning.
Z06/ZR1/Grand Sport är de klart snyggaste versionerna av C6an och är en populär uppgradering för de som har en vanlig C6a, Grand Sport konverteringen består av totalt 137 delar så det är mycket mer än det som syns utanpå som behövs.
Det första vi gör är att ta upp de hål som behövs i fronten för strålkastarspolningen samt i framskärmarna för sidoblinkers, sen går allt i väg på lack. Väl tillbaks börjar det stora pusslet att göra en exakt Grand Sport kopia(i varje fall utseendemässigt). Alla delar vi använder är GM original, undvik billiga kopior, de ger bara problem.
Vi installerar också ett Europakit så bilen blir precis som en Europasåld bil med korrekta kabelstammar, lyktglas och strålkastarspolning. På denna bild är bakskärmen på plats(sidomarkeringen är orange, kameran spökar lite )
En framskärm på plats ....
Fronten nästan på plats ....
Vi avslutar med att ställa om bilens datorer med vår Tech IIa så att den står i Europaläge. Ska försöka ta lite bilder på den färdiga bilen imorgon.
Z06/ZR1/Grand Sport är de klart snyggaste versionerna av C6an och är en populär uppgradering för de som har en vanlig C6a, Grand Sport konverteringen består av totalt 137 delar så det är mycket mer än det som syns utanpå som behövs.
Det första vi gör är att ta upp de hål som behövs i fronten för strålkastarspolningen samt i framskärmarna för sidoblinkers, sen går allt i väg på lack. Väl tillbaks börjar det stora pusslet att göra en exakt Grand Sport kopia(i varje fall utseendemässigt). Alla delar vi använder är GM original, undvik billiga kopior, de ger bara problem.
Vi installerar också ett Europakit så bilen blir precis som en Europasåld bil med korrekta kabelstammar, lyktglas och strålkastarspolning. På denna bild är bakskärmen på plats(sidomarkeringen är orange, kameran spökar lite )
En framskärm på plats ....
Fronten nästan på plats ....
Vi avslutar med att ställa om bilens datorer med vår Tech IIa så att den står i Europaläge. Ska försöka ta lite bilder på den färdiga bilen imorgon.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Och nu är den en Grand Sport
Det syns vad som är utbytt på bilen, dörren och andra delar som inte är utbytta är väldigt dammiga . Nu ska den in till Mr Cap för slutbehandling.
Vi sätter inte på locken för strålkastarspolarna för att undvika märken i lacken, de monteras senare så att lacken hinner härda ordentligt.
Sen kommer det in en del andra kul bilar som denna Camaro Cup bil
Det syns vad som är utbytt på bilen, dörren och andra delar som inte är utbytta är väldigt dammiga . Nu ska den in till Mr Cap för slutbehandling.
Vi sätter inte på locken för strålkastarspolarna för att undvika märken i lacken, de monteras senare så att lacken hinner härda ordentligt.
Sen kommer det in en del andra kul bilar som denna Camaro Cup bil
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Fler kul bilar vi håller på med
Burbygge pågår
LS Motorn monterad i C4an vi håller på med
Burbygge pågår
LS Motorn monterad i C4an vi håller på med
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Ett kul motorbygge vi håller på med, senaste LSx blocket (stålblock) som man kan bygga upp till 454' på
Det är speciellt gjort för överladdning till skillnad från de vanliga LS blocken, LS6 blocket vi körde med förut fick ovala cylindrar Nu nöjer vi oss med en 382' och överladdar med en F2a
Det är speciellt gjort för överladdning till skillnad från de vanliga LS blocken, LS6 blocket vi körde med förut fick ovala cylindrar Nu nöjer vi oss med en 382' och överladdar med en F2a
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Lite som pågår hos vette.se
Lite häftiga prylar En ZR1 diff ombyggd av RPM med de starkaste komponenter som finns att få tag i samt har en Quaife diff som åkte i en -06 Z06a idag ..
Diffen på plats i bilen, självklart sitter det PFADt diff-fästen och PFADT coilovers i bilen
Ett annat coolt bygge som blev klart idag, vår LSx maskin med AFR210 toppar modifierade för högre komp, kuggremsdrivning etc. Denna motor kommer matas av en Procharger F2 kompressor och bränslet är E85
Diffen på plats i bilen, självklart sitter det PFADt diff-fästen och PFADT coilovers i bilen
Ett annat coolt bygge som blev klart idag, vår LSx maskin med AFR210 toppar modifierade för högre komp, kuggremsdrivning etc. Denna motor kommer matas av en Procharger F2 kompressor och bränslet är E85
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se