Varning för oseriös verkstad i Örebro, tips på andra?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Varning för oseriös verkstad i Örebro, tips på andra?

Inlägg av Lars Jakobsson »

Har sedan bilen kom hem anförtrott service jobben åt en bilfirma som heter Mobima i Örebro, första besöket gick bra.. då var det bara olje service.

Andra besöket gick tyvärr betydligt sämre, hade felindikation på "ride control". Ville få en "Cat Off" installerad(Vilket jag beställde 3v i förväg). Att få en växlingslampa installerad (allt utom en kabel var installerad i förväg och det var signal kabeln).

Vad löste dom? Ingenting!, "Service ride control" tändes direkt när jag satte mig i bilen. "Cat Off" hade dom inte fått tag på, trots att verkstads chefen sa att dom fanns i stockholm så det var inga problem. Växlingslampan klarade dom inte av att installera eftersom dom inte hade nått kopplingschema, "auktoriserad" Corvette verkstad? ;).
Har även haft inne en jobb bil där i samma sväng, med samma resultat.
Fusk limmade delar, bara slarv!
Kort sagt, jävligt missnöjd! Utför enbart amatör jobb!



Funderar på att vända mig till "Costum" i Örebro nästa gång, några tankar om dom?
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
arvekula
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: ons jan 25, 2006 16:44
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av arvekula »

Stämmer! Vet att vi tidigare har disskuterat mobima på forumet, även då var tonen tämligen negativ.
Precis som du har jag haft blandade resultat från mobima, vid de senare tillfällena har dom inte gjort ett smack med bilen, men betalt har dom tagit.
Camaro Z28 -> Corvette C5 -> .. får vi se till sommaren
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Varför inte "lova" dom att ni kommer att tipsa hela corvette klubben om deras usla service om dom nu kräver betalning för ogjorda jobb?

Anmäl dom till ARN också
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Denna diskution känns väldigt ensidig. Finns ju två sidor på varje mynt.
Kasta inte bäver i trähus.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Stämmer

Inlägg av Ingo »

Peter skrev:Denna diskution känns väldigt ensidig. Finns ju två sidor på varje mynt.
det stämmer.
Man vet aldrig vad som beställts,och vad som lovats.
"Det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda" :D
men jag har lärt mig efter att jobbat som meck över 10 år, att är något komplicerat och verkar besvärligt men man behöver inga specialverktyg,då ska man göra det själv,eljest blir man bara besviken.
De få gånger man lämnat in en bil ,typ garantier och liknande så är det alltid något man blir missnöjd över.
men samtidigt vill man inte göra jobbet själv är det ju bra att ha någon att skälla på.. :lol:
Och de flesta sakerna gör ju proffsen både bättre och snabbare än man själv,eftersom dom förhoppningsvis redan klarat av backjobben och vet vad dom sysslar med. :wink:
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Ni vill inte ha tips om dåliga verkstäder alltså? Det är väl bättre att alla lever i sin egen värld och inte gör nån annan tjänsten att slippa uppleva dåliga verkstäder.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Visst

Inlägg av Ingo »

Lars Jakobsson skrev:Ni vill inte ha tips om dåliga verkstäder alltså? Det är väl bättre att alla lever i sin egen värld och inte gör nån annan tjänsten att slippa uppleva dåliga verkstäder.
men ska man vara just så ska ju även verkstaden få uttala sig.
Vi har haft trådar om skumraskfirmor som lurar på folk skitbilar.
men då slutar det alltid med att tråden försvinner för att firman hotar med stämning ,och moderatorer blir byxis..
Så om båda sidors versioner kommer fram,så finns väl inget att klaga på.
Mac
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 115
Blev medlem: mån apr 21, 2008 19:25
Ort: Öland

Inlägg av Mac »

Bra Lars!

Självklart ska man kunna kräva av en verkstad att de utför jobben professionellt. Är inte verkstaden kunnig nog att utföra arbetet så ska dom givetvis inte anta sig det.
Jag vill iaf inte betala för något som en verkstad eventuellt kan laga och blir man missnöjd med ett dåligt utfört arbete är det bara att klaga!

Bra att vi andra får veta vad verkstäderna går för!
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 318
Blev medlem: fre jun 03, 2005 19:27
Ort: Varberg

Inlägg av Keller »

Är väll fritt fram för alla att komma till verkstadens försvar? så om någon har något gott att säga ...?
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
http://photobucket.com/albums/a165/jako ... _Corvette/
runewallinder
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: mån aug 18, 2008 17:11
Ort: Stockholm

Lars Jakobsson

Inlägg av runewallinder »

Jag blev väldigt förvånad när jag läste ditt inlägg om Mobima.
Jag delar definitivt inte din uppfattning om Mobima.
Jag har Mobima som verkstad till både Corvette och Cadillac och det är inte så att dom bara tar betalt utan dom tar betalt för det jobb dom utför.
Arbetet som du refererar till har du inte blivit fakturerad för. ( enl. Morgan på Mobima)
Jag blir upprörd när du smutskastar en märkes verkstad i forumet på så dåliga grunder.
Jag har pratat med Morgan på Mobima om vad som hände med din bil och fick följande beskrivning:
------ FUSK LIMMADE DELAR
Den detaljen hade verkstan provisoriskt limmat därför att man väntade på den nya delen som var beställd.
------ VÄXLINGSLAMPA
Växlingslampan hade du monterat själv i bilen och ville ha hjälp med inkopplingen därför så frågade verkstan dig Lars efter inkopplingsschema till den samma men utan resultat.Efersom Mobima inte har leverat växlingslampan så kopplar man inte in något okänt som kan gå fel.
Eftersom du var så händig och monterade växlingslampan så är de förvånnandsvärt att du inte också kopplade in den. Medföljde inget kopplingsschema???????`?
------ HASTIGHETSMÄTARTAVLA
Du hade själv monterat en ny hastighetsmätartavla där bytt ut din gamla som visade m.p.h tillen som visade km (300).
Jobbet som du ville ha utfört var alltså en kalibrering så att visaren stämde med den nya tavlan. MISSION IMPOSSIBLE.
Vad jag begriper så klaran ingen detta.
Jag tycker du skall rådfråga "Piller" på Custom Racing om detta han om någon kan kanske ordna detta. Han har i hela sitt liv mekat Corvetter.

Det är fräckt och oförskämt att smutskasta Mobima som du gör i ditt inlägg i Forumet när du inte berättar hela sanningen hur det har gått till.

Rune Wallinder
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

Först kanske jag kan be vår moderator att här klistra in de inlägg i ämnet, som även finns i motsvarande tråd under Corvette C6.
Det skulle ge en bättre översikt om vad som skrivits i ämnet Mobima.

Under tråden i Corvette C6 är det fler än Rune Wallinder, som definitivt inte stöder signaturen Lars Jakobssons negativa beskrivning av Mobima.

Alla har ju rätt att skriva sin åsikt, det är ju därför vi har detta forum (som är öppet för alla, även om man inte är medlem i Club Corvette Sweden).

Om det är så som Rune Wallinder beskriver situationen i sitt inlägg - vilket jag inte betvivlar - att signaturen Lars Jakobsson inte redovisar hela sanningen är detta därför mycket tråkigt, inte bara för Mobima utan även för detta forums trovärdighet. Signaturen Lars Jakobssons trovärdighet på detta forum minskar då drastiskt.
Tyvärr kan kanske även detta forum på sikt få en lägre trovärdighet om vissa inlägg inte skulle visa sig helt sanningsenliga vid närmare granskning.

Jag, som servat/servar min Corvette C6 sen den var ny hos Mobima (se även signaturen Rikard Lund) har inget att anmärka mot Mobima, tvärtom. Det kan ni utläsa av våra inlägg under Corvette C6.

Hälsningar
Janne
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Tyvärr kan kanske även detta forum på sikt få en lägre trovärdighet om vissa inlägg inte skulle visa sig helt sanningsenliga vid närmare granskning.
Första gången nånsin som jag läser ett sånt påstående! Och jag har härjat på många forum. Aldrig nånsin kan ett forum få dåligtrovärdighet för att en person gör inlägg. Om nån far med osanning och en massa påhopp så brukar man kicka/banna sådana. Detta har sköts bra på detta "lugna" och "fridfulla" forum! :wink:
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

...en parantes i tråden... :roll:
har för mig att tv4 gjorde en undersökning för ett tag sen då man lämnade in en fungerande bil
och fick hämta ut en bil som var servad dyrt för hittade fel
...tror det var så dystert som 7 av 10 firmor myglade med detta... :shock:

å då e de rätt gött att man kan göra allt själv.. :wink: ..slut parantes 8)
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Skriv svar