Mantorp inställt

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Arrangörsroller är ju inget man bara hoppar på. Är ju bäst om man kan få växa in sig i en organisation.
Men det är bra Foppa att du och brorsan hade lösningen på det mest ansvarsfulla och en "Gör så här" pärm underlättar säkerligen.

Tomten har helt rätt inställning -..............the fat lady sings-
Jag känner allvaret och skickar ett mail om min tillgänglighet till CCSR
Kanske är fler som känner sig manade.

Hur som helst är det viktigt om vi kan rädda Klubbmästerskapet i sista minuten.
Kommentarer från styrelsen vore också på sin plats då spekulationer inte gagnar klubben. Inflamerade debatter har ju lätt att blossa upp annars.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Tomten skrev:
Till sist: Robert Palmqvist, gå och kamma dig och inta sedan en mer ödmjuk hållning. Det är dej vi har att tacka för att det inte blev något Malmby 2007 t.ex.
Vad är detta för dumt påhopp! Du vet ju själv att Volvo hyrde Malmby under 2007, så att våra bokningar sprack - och jag tog redan före sommaren 2007 beslut att hoppa av racingansvaret för Mälardalen, för vem vill jobba gratis åt en styrelse som inte är trovärdig - inte jag i vart fall.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
gibson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor jun 08, 2006 10:30
Ort: Stockholm

Inlägg av gibson »

CCS Racing

Ni har kanske sett den ”Nyhet&Notis” som jag la ut här i veckan om att Mantorp kommer att ställas in. Denna lilla notis fick som resultat att vi idag har en person som kommer att ansvara för Mantorp, vilket i sin tur betyder att Mantorp blir av i år. Alltså:

Klubbmästerskap 8-10 Augusti 2008 = SANT

Jag återkommer med mer information här, i CorvetteMagasinet och forum inom mycket kort.

Ha en riktigt skön helg!

Skönt att det löste sig och kul att se alla rektioner från racing sugna,vill gärna tro att dom även hade en viss effekt på att det ordnade upp sig.
Hoppas fortfarande på att det även tillkommer mindre lokala arrangemang
som superstage/dragracing på tex Malmby.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Skönt om det nu löst sig, vi får hoppas och tro att detta besked står sig.
Det är viktigt att cluben inte "slaktar" en sådan här helig ko både för oss som vill köra och för tillväxten inom såväl racingen som cluben totalt.

Ett stort tack till er som nu ser till att det blir av. Denna tråd var väl ett lysande exempel på konstrutiv kritik och debatt.

Vi ses på Mantorp!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

En stor eloge till er alla som ställer upp för racingen, engagerar er och bidrar till att Mantorp blir av!!!

Det är väl också så att ett inställt Mantorp hade också varit en black om foten för oss pensionärer, det hade ju inte blivit någon Mantorpsfilm att beskåda nästa år.

Låt alla medlemsgrupper få sin beskärda del av önskade träffar, som den nyss gjorda enkäten visar, men till det krävs ju att det finns frivilliga funktionärer, som också backas upp av medlemmarna.
Att allt som ofta på detta forum kräva att vissa skall avgå tror jag definitivt inte främjar klubbens arbete att rekrytera klubbfunktionärer på olika nivåer.
Ställer man upp som frivillig i rollen som medhjälpare, kontaktman, styrelseledamot och är beredd att påta sig ansvar vill man nog också få positiv, konstruktiv kritik för sin insats och inte endast uppmaningar att avgå.

Och ni som anmält er till att bli funktionärer i klubben utan att blivit kontaktade, ta förnyad kontakt med styrelsemedlemmar och kontaktmän, för ni behövs om klubben skall leva vidare i framtiden.

Men till er som skall hålla i trådarna för Mantorp 2008 vill jag önska Lycka Till!!!

Hälsningar
Janne - en ev de där pensionärerna som gubbåker.
PS Jag tänkte nästan skriva att några av er kanske någon dag kommer att tillhöra den där skaran som tillhör klubbens medelålder på ca 50 år DS
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

Jag håller med Janne, snart är ni också gubbar hela bunten :lol: :lol: :lol:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

[Hälsningar
Janne - en ev de där pensionärerna som gubbåker.
PS Jag tänkte nästan skriva att några av er kanske någon dag kommer att tillhöra den där skaran som tillhör klubbens medelålder på ca 50 år DS[/quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det har inte ett dugg med åldern att göra Janne! Enligt min hustru ligger mitt förstånd runt en 20-årings(i bästa fall) - det är väl därför jag kommer så bra överens med Frisk och övriga "ynglingar"! Nä här gubbåks inte utan här skall gasas! :twisted:

Återigen tack till er som fixade det!!!!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

Enligt min hustru ligger mitt förstånd runt en 20-årings(i bästa fall)
Ja du Lars, vi gamlingar får nog diskutera över en öl vad det innebär att ha en 20-årings förstånd...
Hälsningar från en pensionär sedan 5 år tillbaka.
Användarens profilbild
Janne
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 137
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:21
Ort: Gärds Köpinge

Inlägg av Janne »

Ja du BOBROB om du känner att det är styrelsen du jobbar åt, och inte medlemmarna så var det nog lika bra att du hoppade av.

Jag har har hela tiden varit övertygad om att någon ska ta i detta arrangemang. Det behövs bara lite hjälp från någon som gjort det innan.
Det underlättar otroligt mycket.

Själv är jag väldigt glad att Mantorp blir av, då jag köpt en någotsånär modern bil med både broms och tak.

Janne 289
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det har inte med åldern att göra när det gäller pansionärsträffar i corvette-sammanhang. Det är stilen på träffarna som avgör om det är en pensionärs-träff :wink: En pensionärs-träff kan uppskattas av alla men det är kanske inte en sån träff man tänker på när man vill ut med sin sportbil och måla vägarna. Sen dricker ju inte jag kaffe, då jag e en renlevnadsmänniska :wink:
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

jag är ny vad det gäller banracing, men det var därför jag köpte en vette.
jag vill köra så det ryker :lol:
så därför vill jag bara tillägga att nyrekryteringen här suger :shock:
licenskurs ?
upp till kamp för mer racing :lol:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Janne skrev:Ja du BOBROB om du känner att det är styrelsen du jobbar åt, och inte medlemmarna så var det nog lika bra att du hoppade av.
Jodu Janne, jag jobbar ju för medlemmarna/Corvetteägarna på ett annat sätt --- nämligen genom att pressa ner och sänka priset på Corvettedelar i Sverige! ---och när klubben fått en värdig styrelse som lyssnar på medlemmarna, så kan jag nog bidraga en del i klubben också - notera hur många funktionärer i klubben som hoppat av senaste året - vad beror det på?
Senast redigerad av Bobrob den fre feb 29, 2008 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

COOLMACHINE skrev:Jag håller med Janne, snart är ni också gubbar hela bunten :lol: :lol: :lol:

8)
Jag är ju också gubbe - 60 i sommar - men inte f-n gubbåker jag med min Corvette för det! Fråga polisen i Täby, som kollar in mig varje dag! Z06'an blev påställd redan i januari i år.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

Bobrob skrev:Fråga polisen i Täby, som kollar in mig varje dag!
ps: du borde skaffa dig en cobra för en tusenlapp så blir du förvarnad var dem är :shock: :roll: 8) har räddat mig många gånger :lol:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Bra Tommy! Då börjar du förstå varför jag med flera länge krävt en EXTREN REVISION av klubbens ekonomi. Vi vill ha mer insyn i detaljerna eftersom klubben omsätter så mycket pengar.

Jag noterar också att anmälningsavgifterna á 400:- (+200.000:-) vid förra årets Sommarmöte inte blivit noterade som INTÄKTER i resultaträkningen - vart tog de vägen?
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

forsberg skrev:
Bobrob skrev:Fråga polisen i Täby, som kollar in mig varje dag!
ps: du borde skaffa dig en cobra för en tusenlapp så blir du förvarnad var dem är :shock: :roll: 8) har räddat mig många gånger :lol:
Ok - köper den direkt. Var finns den? Fungerar den säkert för dagens radarpistoler?
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Det föreligger inga oegentligheter i redovisningen enligt min åsikt utan alla poster finns med... och jag anser fortfarande att man INTE diskuterar klubbens ekonomi på detta forum då det är öppet för andra än medlemmar så alla poster som har med det att göra kommer att raderas.

Vad jag däremot funderar på är att skapa en rubrik som endast medlemmar i klubben kan skriva i och där kan ni även ventilera såna saker som inte har med utomstående att göra. Detta måste respekteras.

Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

Stingray skrev:och jag anser fortfarande att man INTE diskuterar klubbens ekonomi på detta forum då det är öppet för andra än medlemmar så alla poster som har med det att göra kommer att raderas.

Vad jag däremot funderar på är att skapa en rubrik som endast medlemmar i klubben kan skriva i och där kan ni även ventilera såna saker som inte har med utomstående att göra. Detta måste respekteras.

Tommy
Hmmmm....vad finns där att dölja undrar jag genast.... :roll: så å så många bullar ....så å så mycket kaffe....å även om det fanns så skulle inte jag va intresserad ändå.....men raka rör å öppna papper tycker jag är en skyldighet gentemot klubbmedlemmar....
jag som inte hunnit bli medlem ännu börjar ju allvarligt talat att fundera på att inte bli det efter denna tråkiga läsning....
jag är med i en annan klubb å där redovisas allt öppet,,,ser inte problemet :?: :shock:
respektera tokigheter...ALDRIG av mig i alla fall.
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

NU missförstod du..... ALLT redovisas öppet även i vår klubb MEN... spekulationer, fel fakta och påhopp tycker jag INTE man skriver öppet utan man tar reda på fakta först, och sedan så ska vissa saker inte diskuteras utanför klubben. Så är det bara.

Observera också att denna tråd handlar om Mantorp och klubbmästerskapen, alltså fortsätter vi inte diskussionen om styrelsen här utan det kan göras i annan tråd.
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

Stingray skrev:NU missförstod du..... ALLT redovisas öppet även i vår klubb MEN... spekulationer, fel fakta och påhopp tycker jag INTE man skriver öppet utan man tar reda på fakta först, och sedan så ska vissa saker inte diskuteras utanför klubben. Så är det bara.

Observera också att denna tråd handlar om Mantorp och klubbmästerskapen, alltså fortsätter vi inte diskussionen om styrelsen här utan det kan göras i annan tråd.
Jaha den kommer väl runt 2010 då om man ska använda denna tidigare tråd som referens för produktivitet :wink: :wink:
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=4491
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Eftersom jag öppnade tråden så kan du gärna för min del stänga den eftersom orsaken till tråden och problemet nu är avklarat.
Nån kan ju öppna en ny tråd med glädjen om att se framemot Årets Största Händelse :D

Medlemsengagemang kommer inte att vara den sista gången vi behöver skriva om.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Låst