MMT Goes West Superchaged LT1
Passade på o bromsa bilen när jag var o mappade en 940 hoss Liba idag
Resultate blev 313hk vid 5000varv och över 480nm från 2000-4250
Lamda Låg på ca 0.86 vid maxvarv och 0.84 vid 2000 kanske ska gå lite snålare som sugis men det är egentligen ganska ointresant.
Ska börja på kompressor monteringen så fort jag har tid men ska prova bilen på emmaboda innan .
Ang effekten så sitter där Orginal luftfilter och avgas system med kattar och allt. När kompressorn åker på så Försvinner det mesta av avgasrening och dylikt
Letar fortfarande efter fullängds hedders någon som har tips kan man anbvända F-body på min om man struntar i kattar och sådant ?
Resultate blev 313hk vid 5000varv och över 480nm från 2000-4250
Lamda Låg på ca 0.86 vid maxvarv och 0.84 vid 2000 kanske ska gå lite snålare som sugis men det är egentligen ganska ointresant.
Ska börja på kompressor monteringen så fort jag har tid men ska prova bilen på emmaboda innan .
Ang effekten så sitter där Orginal luftfilter och avgas system med kattar och allt. När kompressorn åker på så Försvinner det mesta av avgasrening och dylikt
Letar fortfarande efter fullängds hedders någon som har tips kan man anbvända F-body på min om man struntar i kattar och sådant ?
Är nu i full gång med och monterar kompressorn på vetten men det är ju endel jobb när man ska bygga alla ic rör och förlänga AC rör osv tur att Micke På Chipcenter har Lite Lokal och Svets så man får ihop bilen
Det var nära det Blev turbo men Ska åka med P600an i Sommar sedan får vi se vad det blir kanske näjer mig med den men jag tror knapt det
Det var nära det Blev turbo men Ska åka med P600an i Sommar sedan får vi se vad det blir kanske näjer mig med den men jag tror knapt det
Dax för lite bilder
Var i söndags ute hoss den här killen som ser ut att vara ganska upptagen med sitt innertak
Fick iallafall låna svarv och kallsåg
Såhär blev resultatet
Ac har fått stryka på foten ska försöka få tag i ett mindre torkfilter
Sedan är det trångt som **** vid inloppet någon som har tips ?
Var i söndags ute hoss den här killen som ser ut att vara ganska upptagen med sitt innertak
Fick iallafall låna svarv och kallsåg
Såhär blev resultatet
Ac har fått stryka på foten ska försöka få tag i ett mindre torkfilter
Sedan är det trångt som **** vid inloppet någon som har tips ?
Du kan inte köpa nya pressade gummislangar som "bara är gummi" samt längre.. Då borde det gå att buntbanda fast dem på framvagnsbryggan.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Mattsson skrev:nu är jag inte med problemet är inloppet till kompressorn det ligger för nära kylaren
AHHHH jag trodde att det var AC'n
orginal så sitter det en mycket platt sak som går 90grader nedåt på inloppet. du borde kunna plasta ihop en sådan hem hjälv av polyester och gammla big pack förpackningar
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Jaha Då börjar bitarna komma på plats
Ska ärligt erkänna att jag är ganska kass på å Tiga Aluminium men det får duga
Tack för tipset men jag röjde loss med kapen blev väll sådär men det duger till mig
Fantastiskt mycket jobb iallafall och bygga alla rör och dylikt
Synd att man inte är rik då hadde man köpt ett färdigt kit men ännu sålänge är själva kompressor satsen under 15000:- så det är ju lite skildnad.
Ska ärligt erkänna att jag är ganska kass på å Tiga Aluminium men det får duga
Tack för tipset men jag röjde loss med kapen blev väll sådär men det duger till mig
Fantastiskt mycket jobb iallafall och bygga alla rör och dylikt
Synd att man inte är rik då hadde man köpt ett färdigt kit men ännu sålänge är själva kompressor satsen under 15000:- så det är ju lite skildnad.
Föresten någon som har en aning om vad den här kärran kommer och kunna ladda och hur stora spridare jag kan tänkas behöva
Har tänkt montera två 984 pumpar i tanken alt två Valbro 255
men vad kan man behöva i spridarstorlek om man inte kör med en progresiv regulator
Jag har 32Lbs ca 310 eller nåt sånt nu funderar på o köpa 650cc men räcker det tro
Har tänkt montera två 984 pumpar i tanken alt två Valbro 255
men vad kan man behöva i spridarstorlek om man inte kör med en progresiv regulator
Jag har 32Lbs ca 310 eller nåt sånt nu funderar på o köpa 650cc men räcker det tro
vad har du för storlek på remhjulet på kompressorn?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Lite uppdate
Den laddar inte så jättemycket som jag hadde hoppats på Ca 0.55bar vid 6000 varv och då varvar kompressorn 60000 vilket är maxvarvet enligt procharger så mer blir det nog inte tyvär men bra börjar den gå iaf.
Har monterat 60LBS spridare och justerat om sprutet lite men nu räcker inte soppa pumpen längre ska hänga i en extra och se om det klarar sig
Den laddar inte så jättemycket som jag hadde hoppats på Ca 0.55bar vid 6000 varv och då varvar kompressorn 60000 vilket är maxvarvet enligt procharger så mer blir det nog inte tyvär men bra börjar den gå iaf.
Har monterat 60LBS spridare och justerat om sprutet lite men nu räcker inte soppa pumpen längre ska hänga i en extra och se om det klarar sig
Lyfter ur lådan illa bums och ser till att du får den preppad innan semesten börjar. annars blir det inget kört på bra längeMattsson skrev:Jaha då försvann 3an idag ...
Vag gör jag nu tycker ni
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Har ringt runt lite men det värkar bli en dyr historia och preppa lådan hoss en firma ska kolla en till i morgon annars får det vänta just nu håller jag på och pressar hö till mina kor ...
Var ute och patade lite med en kompis som tyckte att vi skulle riva ner lådan själva och byta det som behövs borde inte vara någon omöjlighet men är lite osäker på det så får nog bli om han ställer upp med hjälp
(jag har renoverat liknande lådor på tunga maskiner tidigare)
funderar på vad man ska byta förutom lameller/stållameller
Fins ju så kallade Shift kit man kan montera typ B&M men justerar dom upp inkoplingstrycket eller får man justera det med fjädrar eller ingår alt sånt i ett sånt kit ?
Fick pris på o preppa den riktigt med ny grövre axel och 5 rullars planetväxlar men det sluta på runt 20 pluss moms pluss ny turbin..
Var ute och patade lite med en kompis som tyckte att vi skulle riva ner lådan själva och byta det som behövs borde inte vara någon omöjlighet men är lite osäker på det så får nog bli om han ställer upp med hjälp
(jag har renoverat liknande lådor på tunga maskiner tidigare)
funderar på vad man ska byta förutom lameller/stållameller
Fins ju så kallade Shift kit man kan montera typ B&M men justerar dom upp inkoplingstrycket eller får man justera det med fjädrar eller ingår alt sånt i ett sånt kit ?
Fick pris på o preppa den riktigt med ny grövre axel och 5 rullars planetväxlar men det sluta på runt 20 pluss moms pluss ny turbin..
www.eatab.com skulle ha 17 inkl. förstärkt turbin å moms
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Vet inte ngn annan i Sverige än Alexandra enginering som preppat TH700 att hålla i kompressormatad motor och få det att hålla.
Kollat JoBys vedermödor med att få lådorna att hålla?
www.700r4l60e.com eller PATC säljer kit om du vill pilla själv.
MVH
MN
Kollat JoBys vedermödor med att få lådorna att hålla?
www.700r4l60e.com eller PATC säljer kit om du vill pilla själv.
MVH
MN
Tackar för tipsen
Delar är nu bestälda från Oregon Performance Transmission´s
Blev inte gratis precice men billigare än o lämna bort snål som man är frågan är om man är dum snål eller om det kommer o löna sig i slutändan
Time Will Tell som dom säger
Ska iallfafall bil intresant o göra det här själv
Börjar bli enformigt med Motorbyggen ....
Återkommer med Lite bilder på prylarna när dom kommit hem
Delar är nu bestälda från Oregon Performance Transmission´s
Blev inte gratis precice men billigare än o lämna bort snål som man är frågan är om man är dum snål eller om det kommer o löna sig i slutändan
Time Will Tell som dom säger
Ska iallfafall bil intresant o göra det här själv
Börjar bli enformigt med Motorbyggen ....
Återkommer med Lite bilder på prylarna när dom kommit hem
Har du satt på nån extra kylare till lådan?Mattsson skrev:Tackar för tipsen
Delar är nu bestälda från Oregon Performance Transmission´s
Blev inte gratis precice men billigare än o lämna bort snål som man är frågan är om man är dum snål eller om det kommer o löna sig i slutändan
Time Will Tell som dom säger
Ska iallfafall bil intresant o göra det här själv
Börjar bli enformigt med Motorbyggen ....
Återkommer med Lite bilder på prylarna när dom kommit hem
Nu har det trillat in lite prylar från usa men väntar fortfarande på en så kallad Forward Piston från www.700r4l60e.com HAr betalt men dom värkar vara omöjliga o fa tag på Svarar varken på mail eller telefon ... surt att det är den enda delen man väntar på...
Nuså har jag fått ihop själva den mekaniska biten av lådan
Ska börja på ventilhuset idag får hoppas det blir klart så det blir provtur till helgen
lite bilder från början
Trångt garage
Isärtagning
Här låg dom 6 brända 3-4 lamellerna 6 styck orginal nu ligger där 9 Red Alto
Lite delar som blev över
Bla Ny oljepump med 13 rotorer istället för 10 samt ej på bild Bakere Planetväxel med 5 rullar Samt lite annat
Dags för separator plattan samt ventilhus har massa grunkor från transgo som säker passar någon stans
Ny med lock up och stall på 2200-2700
Ska börja på ventilhuset idag får hoppas det blir klart så det blir provtur till helgen
lite bilder från början
Trångt garage
Isärtagning
Här låg dom 6 brända 3-4 lamellerna 6 styck orginal nu ligger där 9 Red Alto
Lite delar som blev över
Bla Ny oljepump med 13 rotorer istället för 10 samt ej på bild Bakere Planetväxel med 5 rullar Samt lite annat
Dags för separator plattan samt ventilhus har massa grunkor från transgo som säker passar någon stans
Ny med lock up och stall på 2200-2700
jaha nu har jag provat den en runda alt funkade fint tills jag kört ca 5 mil och la lådan i 1an och nu ligger den kvar där ... Backen och neutal och Park funkar men den lägger bara i 1an någon som vet vad som kan ha hänt blev lite orolig över att lamellerna eller nåt brunnit som sist men oljan är som ny och visar inga tecken på Missfärgning av Lameller...
mistänker att någon ventil kan ha hängt sig men vilken ...
Läst lite att den sk Governor kan v problemet om den inte växlar upp ...
men eftersom jag har bygt om den till manuell på 1 2 3 och Auto på D så borde man ju kunna lägga i 3 och börja på den eftersom den ska gå o starta på 3an ...? mäkligt det här.
eller måste han kunna lägga i 2an för att dom andra växlarna ska funka ?
mistänker att någon ventil kan ha hängt sig men vilken ...
Läst lite att den sk Governor kan v problemet om den inte växlar upp ...
men eftersom jag har bygt om den till manuell på 1 2 3 och Auto på D så borde man ju kunna lägga i 3 och börja på den eftersom den ska gå o starta på 3an ...? mäkligt det här.
eller måste han kunna lägga i 2an för att dom andra växlarna ska funka ?