MMT Goes West Superchaged LT1
MMT Goes West Superchaged LT1
Tja får väll presentera mig ny på forumet
David Mattsson heter jag
Yrke: Lastbilschaffis Som kör Mestadels i mellan Växjö och Norge
Hobby: Motorstyrning Av de flästa slag
Senaste bygge: Toyota Supra Bästa Et emmaboda 06 12.425 och 189km/h
Får se om vetten blir snabbare (fel o jämföra olika budget förmodligen vinner chevan kommer omodda den för mr pengar)
Nya Bygget en C4 från 92 med Lt1 Spis
Från att ha byggt några quattro bilar med turbo snubblade jag över en supra som Såldes till förmån för ett nytt projekt och eftersom många av mina vänner kallar mig för raggare så kände jag att det var dags att lämna högtenologi och prova på Tumgängor och Stötstänger.
Målet med bygget .. ja vad ska jag äga Terapi arbete under dom kalla vintermånaderna så att flickvännen har något kul o köra till sommaren.
Recept:
Utgångsbilen En C4 från Texas som gått 21000mil ovanligt många mil säger vissa men den är ju förmodligen inte lika mycket trippad som en som har gått 11k mil på autobahn
Står nu Reggad och Klar i mitt garage nerplockad
Här följer lite bilder på vad jag har hunnit med hitintills
Köpte en sådanhär det kan ju vara Fränt
Då kom jag på att man nog ska fixa till motorn innan man hänge på en sådan
Handlade lite saker Från pesåker samt ett par hedders på ebay som inte passar
Till salu
detta är något som jag hoppas ska förbättra uplevelsen lite från Glaskartong känslan
Om man ska Ladda på så kan ju en riktig vev vara bra eller åtminstone bättre än orginal Stod länge i valet o kvalet om man skulle köra 350 eller 383 men satt o räknade lite på det här med utväxlingen på kompressorn och kompå att jag inte kan varva så mycket om jag ska ha ladd tidigt med komprssorn samt mycket ladd
Följde med fins stakar med
Och -31cc kolvar i 0.030"öd från SRP
Totalt kostade kittet 18000:- tullat o klat hemma i sveige inkl balansering
dock så Visar det sig tråkigheter på bilden nedan
efter detta Så får vi balansera om veven igen var ca 1.7grm skildnad på storändarna samt runt ett gram totalvikt kommer inte ihåg idag ....
Ska iallafall balansera om veven
Blocket är lämnat på Borrning Hoss Liba Motor i degerberga
Lasse kommer även utföra balansering och mira fräsning av ventiler såfort jag portat klart
Mera saker på g
Rullvippor 1.6 eller 1.5 ?
Ventilfjädrar
Tändsystem
Spridare storlek ca 850cc
Mappsensor Gm orginal 3bar
Soppapumpar
Mappning har hittat Bränsle och tändning i mjukvaran men funderar lite på om någon har en Damos/addresfil till den här boxen
Någon som har tipps och ider på saker jag missat säg till
David Mattsson heter jag
Yrke: Lastbilschaffis Som kör Mestadels i mellan Växjö och Norge
Hobby: Motorstyrning Av de flästa slag
Senaste bygge: Toyota Supra Bästa Et emmaboda 06 12.425 och 189km/h
Får se om vetten blir snabbare (fel o jämföra olika budget förmodligen vinner chevan kommer omodda den för mr pengar)
Nya Bygget en C4 från 92 med Lt1 Spis
Från att ha byggt några quattro bilar med turbo snubblade jag över en supra som Såldes till förmån för ett nytt projekt och eftersom många av mina vänner kallar mig för raggare så kände jag att det var dags att lämna högtenologi och prova på Tumgängor och Stötstänger.
Målet med bygget .. ja vad ska jag äga Terapi arbete under dom kalla vintermånaderna så att flickvännen har något kul o köra till sommaren.
Recept:
Utgångsbilen En C4 från Texas som gått 21000mil ovanligt många mil säger vissa men den är ju förmodligen inte lika mycket trippad som en som har gått 11k mil på autobahn
Står nu Reggad och Klar i mitt garage nerplockad
Här följer lite bilder på vad jag har hunnit med hitintills
Köpte en sådanhär det kan ju vara Fränt
Då kom jag på att man nog ska fixa till motorn innan man hänge på en sådan
Handlade lite saker Från pesåker samt ett par hedders på ebay som inte passar
Till salu
detta är något som jag hoppas ska förbättra uplevelsen lite från Glaskartong känslan
Om man ska Ladda på så kan ju en riktig vev vara bra eller åtminstone bättre än orginal Stod länge i valet o kvalet om man skulle köra 350 eller 383 men satt o räknade lite på det här med utväxlingen på kompressorn och kompå att jag inte kan varva så mycket om jag ska ha ladd tidigt med komprssorn samt mycket ladd
Följde med fins stakar med
Och -31cc kolvar i 0.030"öd från SRP
Totalt kostade kittet 18000:- tullat o klat hemma i sveige inkl balansering
dock så Visar det sig tråkigheter på bilden nedan
efter detta Så får vi balansera om veven igen var ca 1.7grm skildnad på storändarna samt runt ett gram totalvikt kommer inte ihåg idag ....
Ska iallafall balansera om veven
Blocket är lämnat på Borrning Hoss Liba Motor i degerberga
Lasse kommer även utföra balansering och mira fräsning av ventiler såfort jag portat klart
Mera saker på g
Rullvippor 1.6 eller 1.5 ?
Ventilfjädrar
Tändsystem
Spridare storlek ca 850cc
Mappsensor Gm orginal 3bar
Soppapumpar
Mappning har hittat Bränsle och tändning i mjukvaran men funderar lite på om någon har en Damos/addresfil till den här boxen
Någon som har tipps och ider på saker jag missat säg till
Jaha en topp klar blev mestadels o matcha den mot insug och slipa av det värsta
orginal var ju ganska grovjutet...
Ingen Bmw M topp direkt Observera att insuget och packningen stämmer överens men inte toppen
Lär ju bli bättre än orginal ska ju ändå trycka igenom den
Sedan var det mycket ojämnheter i förbänningsrummern så dom fick sig en törn dom Med
Skal dock mätas upp när jag fräst ventilsätena
orginal var ju ganska grovjutet...
Ingen Bmw M topp direkt Observera att insuget och packningen stämmer överens men inte toppen
Lär ju bli bättre än orginal ska ju ändå trycka igenom den
Sedan var det mycket ojämnheter i förbänningsrummern så dom fick sig en törn dom Med
Skal dock mätas upp när jag fräst ventilsätena
'Mattsson skrev:någon som vet om man behöver byta Spjällhus när man ändå ska åka med kompressor.... har lite dåligt med kunskap i just detta ämne
NEJ
Även om många tror att man får mer effekt på orginalsnurror så är det inte så.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Nu har jag portat klart topparna å ska lämna dom på Mira fräsning
Någon som har tips Gällande Radier och vinklar ?
Ska Flödestesta topparna samtidigt för o avgöra vilka vippor det blir käns meningslöst med 1.6 vippor om topparna flödar max redan vid 11mm lyft
eller vad säger ni?
Nu Intercooler på G med Blir Förmodligen ett Cellpaket anpassat för Subaru återkommer med bilder när det är hemma och provmonteras
Gonatt
Någon som har tips Gällande Radier och vinklar ?
Ska Flödestesta topparna samtidigt för o avgöra vilka vippor det blir käns meningslöst med 1.6 vippor om topparna flödar max redan vid 11mm lyft
eller vad säger ni?
Nu Intercooler på G med Blir Förmodligen ett Cellpaket anpassat för Subaru återkommer med bilder när det är hemma och provmonteras
Gonatt
Funderat lite på det eftersom systemet är uppbygt på Ve ...
Läste lite om det i din tråd ang Syclon mjukvaran går den o köra i min box eller måste man ha hela ecun från syclonen ? såg att du hadde moddat en hel del
IC ska man ju ha får väll modda den lite men värkar passa hyfsat
men behöver lite andra fästpunkter
Läste lite om det i din tråd ang Syclon mjukvaran går den o köra i min box eller måste man ha hela ecun från syclonen ? såg att du hadde moddat en hel del
IC ska man ju ha får väll modda den lite men värkar passa hyfsat
men behöver lite andra fästpunkter
eller kan du göra följande. Då kompressorn laddar linjärt styr SA i tabellen som vanligt vs rpm och full last och sedan soppan i PE vs rpm eller VE......... Finns folk som kört så med mycket bra resultat.
Du kan köra syclonekoden i -727 och -730 och -749 ECM dock inte i LT1 ECM. Finns säkert fler men dessa vet jag.
Jo, det har blivit en del med åren, får se vad nästa grej blir... ej 100% spikat än.... ... men det funderas mycket
Du kan köra syclonekoden i -727 och -730 och -749 ECM dock inte i LT1 ECM. Finns säkert fler men dessa vet jag.
Jo, det har blivit en del med åren, får se vad nästa grej blir... ej 100% spikat än.... ... men det funderas mycket
Sådär ja Nuså Var o Balanserade veven Tråkigt att man betlat för o få det gjort i Usa och sedan fins det ändå lite obalans när man Efterkontrolera det här hemma
Sedan var det dags o fila kolvringar tog ingen bild på det dock men la mig på 0.6mm på båda
Sen fotade Martina lite jag är rätt dålig på det
Så här ser det ut når man har slipat blocket fritt för stroker veven har 1.5mm eller mer fritt runt om hela vägen
Fruktansvärt kladdigt Med Monterings Olja till kommar ser nästan Blödigt ut
På väg in
På plats
Stp Kan man ha istället för Asambly Lube typ samma ska
Lagrena på plats samt Fina ARP pinbult
Och så Veven
En Översocial Katt
Dags att dra
Kamdrivning Std Ej ställbar men dyr ändå om man kör Optispark1
Nu är det Kväll
Alt för i dag
Sedan var det dags o fila kolvringar tog ingen bild på det dock men la mig på 0.6mm på båda
Sen fotade Martina lite jag är rätt dålig på det
Så här ser det ut når man har slipat blocket fritt för stroker veven har 1.5mm eller mer fritt runt om hela vägen
Fruktansvärt kladdigt Med Monterings Olja till kommar ser nästan Blödigt ut
På väg in
På plats
Stp Kan man ha istället för Asambly Lube typ samma ska
Lagrena på plats samt Fina ARP pinbult
Och så Veven
En Översocial Katt
Dags att dra
Kamdrivning Std Ej ställbar men dyr ändå om man kör Optispark1
Nu är det Kväll
Alt för i dag
och vart tog bilderna vägen?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Mattsson skrev:.......................
nu nåste nämligen lägga mycket tid på o fixa med min betesmark
Va 17, får du ingen mat hemma?
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
Nu ser jag bilderna
har du satt dit oljetåget än?
På bilderna har du nämligen satt bultarna för windagetray på fel ställen. har mycket svårt att tro att tåget går på
Är det orginalblocket förresten?
har du satt dit oljetåget än?
På bilderna har du nämligen satt bultarna för windagetray på fel ställen. har mycket svårt att tro att tåget går på
Är det orginalblocket förresten?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Så sant, Jake har falkögon, så här satte jag mina iaf.
http://www.vetteforum.org/attachment.ph ... 1112043785
http://www.vetteforum.org/attachment.ph ... 1112043827
http://www.vetteforum.org/attachment.ph ... 1112043785
http://www.vetteforum.org/attachment.ph ... 1112043827
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Nu var motorn Uppstartad och provkörd bilder kommer sen
Har problem med at den på tomgång Går Fett dvs ryker svart och har mätt lamdat med min bredbandare o den ligger på 0.76 ca på tomgång
Har mätt upp Tempgivare Både vatten och insug TPS MApsensor men inte hittat några avvikande värde får dock en felkod på mager bränsle blandning ??? på Vänster Bank (code 44) och då fetar den ännumer..
HAr provat o kopla ur Lamda sonderna utan någon skildnand har även mätt upp dom och dom är ok bränsletryck utan vacum 3Bar
Vad har jag missat o kolla ? HJÄLP!
Sedan sätter den Code 51 ibland har dock orginal eprom i memcalen så det borde va ok
Har problem med at den på tomgång Går Fett dvs ryker svart och har mätt lamdat med min bredbandare o den ligger på 0.76 ca på tomgång
Har mätt upp Tempgivare Både vatten och insug TPS MApsensor men inte hittat några avvikande värde får dock en felkod på mager bränsle blandning ??? på Vänster Bank (code 44) och då fetar den ännumer..
HAr provat o kopla ur Lamda sonderna utan någon skildnand har även mätt upp dom och dom är ok bränsletryck utan vacum 3Bar
Vad har jag missat o kolla ? HJÄLP!
Sedan sätter den Code 51 ibland har dock orginal eprom i memcalen så det borde va ok
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
Code 51 kan i värsta fall betyda att databoxen är felaktig och måste bytas, det har jag råkat ut för med min förra bil (C4) och då hamnar datorn i läge "limp home" vilket betyder att det går att ta sig hem men motorn går skittaskigt!
Hoppas att det inte är det felet på din bil.
Hoppas att det inte är det felet på din bil.
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"