Anmälningar och turordning?

Prata om klubbens årliga sommarmöte, förslag och idéer till förbättring, förnyelse eller bara prata minnen.
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Anmälningar och turordning?

Inlägg av Terner »

Hur vet man vilket anmälningsnummer man har? En del snackar om vilket nummer dom har men vilket har jag? Vill ju bo på Strand nästa möte och hur vet jag hur jag ligger till?

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Undrar jag med! :roll:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Såvitt jag kan se så har ni hamnat i Pålsboda som ligger 27 km från Borgholm. Men det går ju buss.........

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Lars J skrev:Såvitt jag kan se så har ni hamnat i Pålsboda som ligger 27 km från Borgholm. Men det går ju buss.........

/Lars/
Tur man har lite power under huven då !!

Ajaj nu balla detta ämne med ur....

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Terner skrev:
Lars J skrev:Såvitt jag kan se så har ni hamnat i Pålsboda som ligger 27 km från Borgholm. Men det går ju buss.........

/Lars/
Tur man har lite power under huven då !!

Ajaj nu balla detta ämne med ur....

/Terner

Power hjälper inte dig Terner när du inte kan se skyltarna...............

/Lars/ :twisted:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Anonymous skrev:
Terner skrev: Tur man har lite power under huven då !!

Ajaj nu balla detta ämne med ur....

/Terner

Power hjälper inte dig Terner när du inte kan se skyltarna...............

/Lars/ :twisted:
Ahhh nu har vi äntligen avslöjat den berömda "Gästens" identitet hihi...

Och visst vem behöver skyltar med så hjälpsamma Corvettevänner?

/Terner

PS. Till denna säsong ska jag skaffa bromsar då vågar man ju gasa lite mer DS
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du kan börja med att slå loss de gamla bromsarna för de måste ju ha legat på hela säsongen 2005...........

/A-nonym/
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag undrar precis samma sak. Jag har fått bekräftan och allt och vill också bo på Strand, vissa rykten säger att strand hotell blev fullbokat mellan 07:00-07:45 på måndagen??Jag vill minnas jag bokade på onsdagen?

Medl. 622

/Robban
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Anonymous skrev:Jag undrar precis samma sak. Jag har fått bekräftan och allt och vill också bo på Strand, vissa rykten säger att strand hotell blev fullbokat mellan 07:00-07:45 på måndagen??Jag vill minnas jag bokade på onsdagen?

Medl. 622

/Robban
Och Frisk & Terner som trodde jag skojade med Pålsboda! Jag får väl hämta er så ni kommer i tid!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Hur många rum har Strand?
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Terner skrev:Hur många rum har Strand?
Svar:
12 st enkelrum
90 dubbelrum
23 flerbäddsrum? Är det här polskorna är?

Så det blir Pålsboda för dig och Frisk, men det är en trevlig stuga!

/Lars/
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Nu ligger listan ute på var vi hamnade beträffande boende under sommarmötet! Blev det Strand eller Pålsboda för dig Frisken? :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Ekerum C, 1,5 mil söderut :(
Vad står C:et för? Camping eller centrum?
Har vi fått en tältplats kanske? :?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Om jag INTE åker till Borgholm så har jag budgivning på mitt rum på den "enda" hotellet. :lol:
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Stingray skrev:Om jag INTE åker till Borgholm så har jag budgivning på mitt rum på den "enda" hotellet. :lol:
Är du rädd för att bli filmad...... :oops:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
fryx
Rookie
Rookie
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jan 30, 2006 0:58
Ort: Dalarna

Inlägg av fryx »

hamnade också på Ekerum C, vad står detta C för? blir trångt om vi ska ha med tältet?? :roll:
Hagbard
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 21
Blev medlem: tor mar 10, 2005 21:29
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Hagbard »

Anmälde mig till 2006 års sommarmöte direkt på måndag morgon när jag kom hem från sommarmötet i Ronneby...

Ändå han man inte få en plats på Strand hotell :cry:

Jag trodde jag var säker när jag bokade på en gång,
Surt att hotellet han bli fullbokat på en timme :|
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Ekerum R???
Va fan???? :roll:
Vart ligger ekerum och vad e R? reserv??
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

frisk skrev:Ekerum R???
Va fan???? :roll:
Vart ligger ekerum och vad e R? reserv??
Ekerum Golf & Resort är en mycket fin anläggning som ligger på vänster sida på väg upp mot Borgholm ca 1,5 mil innan. Är det här ni hamnat så bor ni flottare än vi på Strand, men det är ju tråkigt att vi inte hamnar på samma ställe. Jag får väl ställa mitt rum till förfogande för lite försnack innan middagarna etc.


Länk till Ekerum: http://www.ekerum.com/

Finns även en stugby i Ekerum: http://www.golfochstugoroland.se/index.php?pageid=2


/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jo jag medelar att jag besviket drar mig ur då jag inte e intresserad av att köra 100mil mellan hotellet och corvette-händelserna på mötet. Tycker det e urkasst att lägga dessa sommarmöten på ställen som inte kan ta emot alla, eller iaf dom flesta, under samma tak. Och säg inte att det inte finns hotell för det för det finns det. Dock så känner jag till hotellbranschen sisodär men om vi kan ta emot lätt 700-800pers på ett hotell i Göteborg så borde det finnas fler ställen i sverige..... Mycket besviken! :cry: Får hoppas att det blir bättre nästa år.....
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håller med,,,
Ett av mina sommarmöten som jag varit på har varit skräp,
det var förra gången det var på öland..... Annars har det
varit underbara möten,,,

Nu är det på öland igen och är redan skräp....
Hur kan man ta där igen ??
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Kan förstå din och andras besvikelse Frisk. Tror dock inte det är lätt att få fram en anläggning som både har rum som behövs, restaurang som klarar att servera så många på en gång samt en omgivning som det går att ställa ut våra bilar i. Men visst tar rummen slut på en timma som någon påstod så är det inte bra!

MEN det är inte 100 mil utan 1,5. När jag var i Sunne 2004 så ordnades det bussar mellan övriga hotel och Selma Lagerlöv Spa då de inte heller kunde hysa oss alla, och det är ingen liten anläggning.

Var hemma på lunchen och då hade kallelsen till sommarmötet kommit och där framgick det att bussar mellan hotellen kommer att ordnas.
Vidare så har du hamnat på Ekerum Resort Frisk som enligt min mening är flottare än Strand, men visst det är ändå inte det samma som att bo där aktiviteterna äger rum.

Som jag tidigare nämnt så står mitt rum till förfogande då det alltid är trevligt med lite "försnack" innan man går och käkar.

Jag har fått lära mig en gång att: ALLT går utom ofödda barn och tennsoldater!


/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Ok det är 1,5mil... det kan jag överleva. Men hur va det för din del? Kommer du och Terner??
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Klart du ska komma Frisk!
Du kommer bara att ångra dig när du sitter hemma och stirrar ut genom fönstret och vet att vi andra har kul....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

"man behöver ju inte gå över ån för att hämta vatten!"

Det räcker ju att gå ut i garaget för att se den snyggaste corvetten :P :lol:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

frisk skrev:Ok det är 1,5mil... det kan jag överleva. Men hur va det för din del? Kommer du och Terner??
Enligt kallelsen är det faktiskt "bara" 1 mil !!!!

Terner tror jag bokade av sig när han sålt sin bil tidigare i år. Kanske kan vara lite ångestfyllt att gå och titta på alla fina C-3:or när man precis sålt sin egen.

Själv är jag inbokad torsdag den 15 juni på Strand. Har "bara" två grejer som måste lösas.

1. Min hustrus bror gifter sig den 16. Kommer jag inte runt det så blir det väl att åka ner en vända till Hbg fredag em och upp till er igen, bara 70 mil...........

2. Jag har sålt min Vette eftersom jag beställt en ny. Den har dock inte kommit hittills, och det har inte gått att få något ordentligt besked när leverans kan ske.

Men eftersom allt går utom ofödda barn och tennsoldater så ordnar det sig säkert!

Då siktar jag på att vi ses på sommarmötet Frisk, fikapausen utanför Ljungby är ju redan inbokad!
8)
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Hur blir det med sommarmötet Frisken? :roll:

Det behövs unga "friska" gossar som du i cluben, som inte bara ser problem och gnäller. :wink:

Tänkte ett tag att vi kunde rejsa över bron och vinnaren tar rummet på Strand! Men det är nog en dålig idé då det troligaste resutatet blivit att "farbror blå" stått på andra sidan med en STOR sax och klippt körkort!

En annan lösning är att läcka ut till Tommy att det skall lottas ut en 68 cab bigblock på Ekerum med rumsnummret som lottsedel! Han byter säkert med dig då!

Inte f-n skall jag väl behöva sitta och fika själv utanför Ljungby?

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Funderar fortfarande men det lutar åt att det får bli nån egen träff här på "the westkust" eller neråt danmark till :P :D

Jag har nån vecka till att fundera......
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det ena utesluter inte det andra Frisk! 8)

Jag tycker dock inte någon lokal träff kommer i närheten av sommarmötet, där "får" du ju allt serverat, fika, grillkväll, rallyt, Gran de final på lördagen, hej då fika m,m och sist men inte minst träffa likasinnade Corvette polare!

Kom igen nu Frisken!!!!! :twisted:
Skriv svar