Sommarmötet
Sommarmötet
Vill bara ge alla arrangörer samt frivilliga personer som hjälpt till vid sommarmötet ett stort TACK... de här gör vi om nästa år nån annanstans...
Peter m barn å x
Peter m barn å x
Jo det måste vara hårt jobb att få allt att klaffa. Förresten finns det någon lista för frivilliga krafter till nästa möte ? Om inte annat så kan man ju säkert hjälpa till med lite avlastning så inte alla funktionärer måste ligga i hela tiden hehe. Det är ju meningen att alla ska ha kul eller hur?
/Terner
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Du gjorde ju ett stort jobb redan på detta sommarmötet Terner. Personalen slapp ju bära tillbaka någon öl!Terner skrev:Jo det måste vara hårt jobb att få allt att klaffa. Förresten finns det någon lista för frivilliga krafter till nästa möte ? Om inte annat så kan man ju säkert hjälpa till med lite avlastning så inte alla funktionärer måste ligga i hela tiden hehe. Det är ju meningen att alla ska ha kul eller hur?
/Terner
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Jag kommer att göra Summer on Wheels Corvette Summer snart
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Såvitt jag hört skall det vara i Vansbro med studiebesök hos Vansbros Norskklubb. I deras medlemsavgift ingår ett järnspett och andemeningen med föreningen är att när de blivit tillräckligt många skall de samlas längs Norska gränsen och spetta ut Norge i altanten!
Vill du ha ett bättre svar så fråga Nutte i styrelsen om han nu talar om det i detta skede!
/Lars/
Vill du ha ett bättre svar så fråga Nutte i styrelsen om han nu talar om det i detta skede!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Såvitt jag hört skall det vara i Vansbro med studiebesök hos Vansbros Norskklubb. I deras medlemsavgift ingår ett järnspett och andemeningen med föreningen är att när de blivit tillräckligt många skall de samlas längs Norska gränsen och spetta ut Norge i altanten!
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Nej nej det var ju inte alls så vi skulle göra...Lars J skrev:Såvitt jag hört skall det vara i Vansbro med studiebesök hos Vansbros Norskklubb. I deras medlemsavgift ingår ett järnspett och andemeningen med föreningen är att när de blivit tillräckligt många skall de samlas längs Norska gränsen och spetta ut Norge i altanten!
Vi skulle ju förklara Norge krig och hoppa på dem och när de sedan försvarar sig så ger vi oss direkt....!!!!!! Då när vi blir en del av Norge så får vi ju både tillgång till all deras olja som kan bli till kraftfull bensin i våra Vettar och sedan nästan det bästa av allt... det kommer springa en massa mer charmiga och mkt söta Norskor omkring både här och där...
Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Kan vi inte bjuda in Norskorna till 2006 års sommarmöte så vi själva kan bedömma om det är lönt?
Och Frisken Korvett är ett fartyg och Corvette är en bil! Är du osäker så kör ner din i sjön och se om den funkar där också
/Lars/
Och Frisken Korvett är ett fartyg och Corvette är en bil! Är du osäker så kör ner din i sjön och se om den funkar där också
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Jo i och för sig är min Bel Air 57:a såld i våras med rejäl förlust.
Anledning till detta är att två herrar i GNARP, Peter Granath som driver GGP Auto och Lars Berglin som finns med i senaste numret av Power och numera driver Gällsta Lack blåste mig rejält. I artikeln varnar Lars Berglin just för blåsningar när man handlar via nätet utan att ha sett bilen. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser sådant. Med tankle på storleken på förlusten så blir det till att gråta!
Men skulle hästarna springa rätt någon gång så blir det en Bel Air igen så jag väntar att ändra. I vinter får jag väl nöja mig med att slicka såren.
/Lars/
Anledning till detta är att två herrar i GNARP, Peter Granath som driver GGP Auto och Lars Berglin som finns med i senaste numret av Power och numera driver Gällsta Lack blåste mig rejält. I artikeln varnar Lars Berglin just för blåsningar när man handlar via nätet utan att ha sett bilen. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser sådant. Med tankle på storleken på förlusten så blir det till att gråta!
Men skulle hästarna springa rätt någon gång så blir det en Bel Air igen så jag väntar att ändra. I vinter får jag väl nöja mig med att slicka såren.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Nää finns inga mackar på bron Frisk....frisk skrev:Jo då var det allmänt känt nu då.... jag kommer iaf! Taskigt för er alla men mig slipper ni inte undan så lätt Om nu bilen håller hela vägen vill säga Öland! Here we come!!
Undra om man kan burna över hela bron????
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Terner & Frisk kan ni vara bussiga och hålla TILL HÖGER när vi kör över bron så jag slipper slita ner mina bromsar i år också!
Som vanligt tar jag med 20 liter vatten, 12 liter olja och en plastback till er så jag kan hjälpa till och samla upp alla delar som trillar av.
Och vi gör väl "som vanligt" de första två gångerna ni stannar och tankar så går jag runt och tar foto eftersom min tank fortfarande är nästan full!
/Lars/
Som vanligt tar jag med 20 liter vatten, 12 liter olja och en plastback till er så jag kan hjälpa till och samla upp alla delar som trillar av.
Och vi gör väl "som vanligt" de första två gångerna ni stannar och tankar så går jag runt och tar foto eftersom min tank fortfarande är nästan full!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Eftersom jag aldrig strävat efter ett långt och innehållslöst liv så har jag förmodligen valt rätt bil !!Lars J skrev:Terner & Frisk kan ni vara bussiga och hålla TILL HÖGER när vi kör över bron så jag slipper slita ner mina bromsar i år också!
Som vanligt tar jag med 20 liter vatten, 12 liter olja och en plastback till er så jag kan hjälpa till och samla upp alla delar som trillar av.
Och vi gör väl "som vanligt" de första två gångerna ni stannar och tankar så går jag runt och tar foto eftersom min tank fortfarande är nästan full!
/Lars/
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Eftersom jag aldrig strävat efter ett långt och innehållslöst liv så har jag förmodligen valt rätt bil !!
/Terner[/quote]
Jag fick min dos när jag blev GENERALBLÅST på min senaste Bel Air 57:a. Efter mekat på halvtid i ca 1,5 mån med slå loss fastrostade bromsar som totalrenoverades, lappat avklippt el och allt annat som saknades så var det en upplevelse att få igång bilen fredag kväll för att lördag morgon ge sig iväg 12 mil till reg. besiktning tidigit i våras
Växlarna gick ej i som de skulle, i princip inga mätare fungerade, lite avgasläckage i höger fläns gjorde att vi slapp frysa då det blev varmt om benen och eftersom gummilister saknades så ventilerades avgaserna ut snabbt.
Blinkers bestod i en vippströmbrytare och tutan en knapp båda monterade mitt på instrumerntbrädan.
Full tank naturligtvis eftersom inga mätare funkade mer än hastighetsmätaren som pendlade mellan 30 och 90, oljetryck fanns ju eftersom motorn inte knackade och tempen måste ju vara bra eftersom det inte sprutade vatten och rök under huven.
Innehållslöst liv? Mja...........
/Lars/
/Terner[/quote]
Jag fick min dos när jag blev GENERALBLÅST på min senaste Bel Air 57:a. Efter mekat på halvtid i ca 1,5 mån med slå loss fastrostade bromsar som totalrenoverades, lappat avklippt el och allt annat som saknades så var det en upplevelse att få igång bilen fredag kväll för att lördag morgon ge sig iväg 12 mil till reg. besiktning tidigit i våras
Växlarna gick ej i som de skulle, i princip inga mätare fungerade, lite avgasläckage i höger fläns gjorde att vi slapp frysa då det blev varmt om benen och eftersom gummilister saknades så ventilerades avgaserna ut snabbt.
Blinkers bestod i en vippströmbrytare och tutan en knapp båda monterade mitt på instrumerntbrädan.
Full tank naturligtvis eftersom inga mätare funkade mer än hastighetsmätaren som pendlade mellan 30 och 90, oljetryck fanns ju eftersom motorn inte knackade och tempen måste ju vara bra eftersom det inte sprutade vatten och rök under huven.
Innehållslöst liv? Mja...........
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Jag fick min dos när jag blev GENERALBLÅST på min senaste Bel Air 57:a. Efter mekat på halvtid i ca 1,5 mån med slå loss fastrostade bromsar som totalrenoverades, lappat avklippt el och allt annat som saknades så var det en upplevelse att få igång bilen fredag kväll för att lördag morgon ge sig iväg 12 mil till reg. besiktning tidigit i vårasLars J skrev:Eftersom jag aldrig strävat efter ett långt och innehållslöst liv så har jag förmodligen valt rätt bil !!
/Terner
Växlarna gick ej i som de skulle, i princip inga mätare fungerade, lite avgasläckage i höger fläns gjorde att vi slapp frysa då det blev varmt om benen och eftersom gummilister saknades så ventilerades avgaserna ut snabbt.
Blinkers bestod i en vippströmbrytare och tutan en knapp båda monterade mitt på instrumerntbrädan.
Full tank naturligtvis eftersom inga mätare funkade mer än hastighetsmätaren som pendlade mellan 30 och 90, oljetryck fanns ju eftersom motorn inte knackade och tempen måste ju vara bra eftersom det inte sprutade vatten och rök under huven.
Innehållslöst liv? Mja...........
/Lars/[/quote]
Haha den satt där den skulle men vem har sagt att jag mena ditt liv ! Hoppas du inte sätter likhetstecken mellan din Bel Air och min Vette och menar att jag borde dumpa iväg den????? Och värme saknar den inte heller hehe
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Skit! Hade tänkt se fotbolls-VM live nu när det för en gångs skull nästan är på hemmaplan! Men då ska man ju till öland! Hur löser vi detta?? Finns väl nån mer fotbollsintresserad i klubben? Ska vi flytta på träffen till ett senare tillfälle eller ska vi dra ner öland tillfälligt till grannlandet? Blir det jobbigt så kan vi ju låta Öland ligga kvar där nere och få öl m.m. av tyskarna!? Men det kanske blir svårt att lösa? Får åka med Tommys vette annars så kan jag ju se på tv i bilen.
Har anmält mig och familjen!
Kom på 800:de plats.
Vad jag kunde se så fanns det 370 bäddar på hotellet
Får väl sova i nån buske....
Kom på 800:de plats.
Vad jag kunde se så fanns det 370 bäddar på hotellet
Får väl sova i nån buske....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h