Sommarmötet

Prata om klubbens årliga sommarmöte, förslag och idéer till förbättring, förnyelse eller bara prata minnen.
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 190
Blev medlem: sön jun 20, 2004 23:32
Ort: Bålsta
Kontakt:

Sommarmötet

Inlägg av Foppa »

Vill bara ge alla arrangörer samt frivilliga personer som hjälpt till vid sommarmötet ett stort TACK... de här gör vi om nästa år nån annanstans... 8)

Peter m barn å x
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Jo det måste vara hårt jobb att få allt att klaffa. Förresten finns det någon lista för frivilliga krafter till nästa möte ? Om inte annat så kan man ju säkert hjälpa till med lite avlastning så inte alla funktionärer måste ligga i hela tiden hehe. Det är ju meningen att alla ska ha kul eller hur?

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Terner skrev:Jo det måste vara hårt jobb att få allt att klaffa. Förresten finns det någon lista för frivilliga krafter till nästa möte ? Om inte annat så kan man ju säkert hjälpa till med lite avlastning så inte alla funktionärer måste ligga i hela tiden hehe. Det är ju meningen att alla ska ha kul eller hur?

/Terner
Du gjorde ju ett stort jobb redan på detta sommarmötet Terner. Personalen slapp ju bära tillbaka någon öl! :roll: :roll: :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Vart tog alla bilder och filmer vägen??
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Min film tappade ljudet ska jobba på det när det blir svalare he :)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Jag kommer att göra Summer on Wheels Corvette Summer snart :)
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Kan någon vara snäll och skvallra om var vi befinner oss nästa år på mötet?? vill ju planera in det redan nu. Och då med förutsättningen att det inte ligger för långt hemifrån....
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Såvitt jag hört skall det vara i Vansbro med studiebesök hos Vansbros Norskklubb. I deras medlemsavgift ingår ett järnspett och andemeningen med föreningen är att när de blivit tillräckligt många skall de samlas längs Norska gränsen och spetta ut Norge i altanten! :lol: :lol: :lol:

Vill du ha ett bättre svar så fråga Nutte i styrelsen om han nu talar om det i detta skede! :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Såvitt jag hört skall det vara i Vansbro med studiebesök hos Vansbros Norskklubb. I deras medlemsavgift ingår ett järnspett och andemeningen med föreningen är att när de blivit tillräckligt många skall de samlas längs Norska gränsen och spetta ut Norge i altanten!
:o :lol: :lol: :lol:
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 151
Blev medlem: mån jan 26, 2004 15:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Joakim »

Lars J skrev:Såvitt jag hört skall det vara i Vansbro med studiebesök hos Vansbros Norskklubb. I deras medlemsavgift ingår ett järnspett och andemeningen med föreningen är att när de blivit tillräckligt många skall de samlas längs Norska gränsen och spetta ut Norge i altanten! :lol: :lol: :lol:
Nej nej det var ju inte alls så vi skulle göra... :!: :!:
Vi skulle ju förklara Norge krig och hoppa på dem och när de sedan försvarar sig så ger vi oss direkt....!!!!!! :D Då när vi blir en del av Norge så får vi ju både tillgång till all deras olja som kan bli till kraftfull bensin i våra Vettar :twisted: och sedan :!: nästan det bästa av allt... det kommer springa en massa mer charmiga och mkt söta Norskor omkring både här och där... :D :D :D :D :D :D

Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:lol: :lol:
:lol: :lol:
:lol: :lol:
8)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Kan vi inte bjuda in Norskorna till 2006 års sommarmöte så vi själva kan bedömma om det är lönt? :shock: :shock: :shock:

Och Frisken Korvett är ett fartyg och Corvette är en bil! Är du osäker så kör ner din i sjön och se om den funkar där också :oops: :oops: :oops:
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det stavas ju likadant..... och vette57 kan du ju sudda bort nu :P :lol:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Jo i och för sig är min Bel Air 57:a såld i våras med rejäl förlust.

Anledning till detta är att två herrar i GNARP, Peter Granath som driver GGP Auto och Lars Berglin som finns med i senaste numret av Power och numera driver Gällsta Lack blåste mig rejält. I artikeln varnar Lars Berglin just för blåsningar när man handlar via nätet utan att ha sett bilen. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser sådant. Med tankle på storleken på förlusten så blir det till att gråta! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Men skulle hästarna springa rätt någon gång så blir det en Bel Air igen så jag väntar att ändra. I vinter får jag väl nöja mig med att slicka såren.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Kan någon vara snäll och skvallra om var vi befinner oss nästa år på mötet?? vill ju planera in det redan nu. Och då med förutsättningen att det inte ligger för långt hemifrån....
Nu då?

:D
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Nä.............

/Lars/ :idea:
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jo då var det allmänt känt nu då.... jag kommer iaf! Taskigt för er alla men mig slipper ni inte undan så lätt :wink: Om nu bilen håller hela vägen vill säga :D Öland! Here we come!!



Undra om man kan burna över hela bron???? :twisted:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

frisk skrev:Jo då var det allmänt känt nu då.... jag kommer iaf! Taskigt för er alla men mig slipper ni inte undan så lätt :wink: Om nu bilen håller hela vägen vill säga :D Öland! Here we come!!



Undra om man kan burna över hela bron???? :twisted:
Nää finns inga mackar på bron Frisk....
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

*ASGARV*
Klockrent Terner hahaha.....

nja en liten e ju ett måste iaf :wink: Man måste ju bete sig som folk!
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: lör jun 12, 2004 20:22
Ort: Tingsryd

Inlägg av jonce »

Hej Frisk det finns en rondell innan du du viker av till Öland, så du kan ju ta några varv där, :wink: :roll: Mvh Jan :D :D
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Terner & Frisk kan ni vara bussiga och hålla TILL HÖGER när vi kör över bron så jag slipper slita ner mina bromsar i år också! :lol:

Som vanligt tar jag med 20 liter vatten, 12 liter olja och en plastback till er så jag kan hjälpa till och samla upp alla delar som trillar av.

Och vi gör väl "som vanligt" de första två gångerna ni stannar och tankar så går jag runt och tar foto eftersom min tank fortfarande är nästan full! :twisted: :twisted: :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

looool :lol:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Lars J skrev:Terner & Frisk kan ni vara bussiga och hålla TILL HÖGER när vi kör över bron så jag slipper slita ner mina bromsar i år också! :lol:

Som vanligt tar jag med 20 liter vatten, 12 liter olja och en plastback till er så jag kan hjälpa till och samla upp alla delar som trillar av.

Och vi gör väl "som vanligt" de första två gångerna ni stannar och tankar så går jag runt och tar foto eftersom min tank fortfarande är nästan full! :twisted: :twisted: :twisted:

/Lars/
Eftersom jag aldrig strävat efter ett långt och innehållslöst liv så har jag förmodligen valt rätt bil !!

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

Eftersom jag aldrig strävat efter ett långt och innehållslöst liv så har jag förmodligen valt rätt bil !!

/Terner[/quote]

Jag fick min dos när jag blev GENERALBLÅST på min senaste Bel Air 57:a. Efter mekat på halvtid i ca 1,5 mån med slå loss fastrostade bromsar som totalrenoverades, lappat avklippt el och allt annat som saknades så var det en upplevelse att få igång bilen fredag kväll för att lördag morgon ge sig iväg 12 mil till reg. besiktning tidigit i våras

Växlarna gick ej i som de skulle, i princip inga mätare fungerade, lite avgasläckage i höger fläns gjorde att vi slapp frysa då det blev varmt om benen och eftersom gummilister saknades så ventilerades avgaserna ut snabbt.
Blinkers bestod i en vippströmbrytare och tutan en knapp båda monterade mitt på instrumerntbrädan.

Full tank naturligtvis eftersom inga mätare funkade mer än hastighetsmätaren som pendlade mellan 30 och 90, oljetryck fanns ju eftersom motorn inte knackade och tempen måste ju vara bra eftersom det inte sprutade vatten och rök under huven.

Innehållslöst liv? Mja........... :roll: :roll: :roll:
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Lars J skrev:Eftersom jag aldrig strävat efter ett långt och innehållslöst liv så har jag förmodligen valt rätt bil !!

/Terner
Jag fick min dos när jag blev GENERALBLÅST på min senaste Bel Air 57:a. Efter mekat på halvtid i ca 1,5 mån med slå loss fastrostade bromsar som totalrenoverades, lappat avklippt el och allt annat som saknades så var det en upplevelse att få igång bilen fredag kväll för att lördag morgon ge sig iväg 12 mil till reg. besiktning tidigit i våras

Växlarna gick ej i som de skulle, i princip inga mätare fungerade, lite avgasläckage i höger fläns gjorde att vi slapp frysa då det blev varmt om benen och eftersom gummilister saknades så ventilerades avgaserna ut snabbt.
Blinkers bestod i en vippströmbrytare och tutan en knapp båda monterade mitt på instrumerntbrädan.

Full tank naturligtvis eftersom inga mätare funkade mer än hastighetsmätaren som pendlade mellan 30 och 90, oljetryck fanns ju eftersom motorn inte knackade och tempen måste ju vara bra eftersom det inte sprutade vatten och rök under huven.

Innehållslöst liv? Mja........... :roll: :roll: :roll:
/Lars/[/quote]

Haha den satt där den skulle men vem har sagt att jag mena ditt liv ! Hoppas du inte sätter likhetstecken mellan din Bel Air och min Vette och menar att jag borde dumpa iväg den????? Och värme saknar den inte heller hehe

:P

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

För att återföra tråden till sitt ursprung nämligen SOMMARMÖTET så är det väl bara att säga till er som ännu inte bokat: GÖR DET NU!!!
Vi ses på Öland 2006!

/Lars/ :D
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inbokad det är ju på hemmaplan iår igen :D
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Skit! Hade tänkt se fotbolls-VM live nu när det för en gångs skull nästan är på hemmaplan! Men då ska man ju till öland! Hur löser vi detta?? Finns väl nån mer fotbollsintresserad i klubben? :) Ska vi flytta på träffen till ett senare tillfälle eller ska vi dra ner öland tillfälligt till grannlandet? Blir det jobbigt så kan vi ju låta Öland ligga kvar där nere och få öl m.m. av tyskarna!? Men det kanske blir svårt att lösa? Får åka med Tommys vette annars så kan jag ju se på tv i bilen.
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Har anmält mig och familjen!
Kom på 800:de plats.
Vad jag kunde se så fanns det 370 bäddar på hotellet :cry:
Får väl sova i nån buske....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Dom har en massa hotell i tyskland. Oroa dig inte gbak :wink: :lol:
Skriv svar