Hur bred är en C6?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Gearbox
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 127
Blev medlem: ons apr 29, 2009 12:24
Ort: Borås

Hur bred är en C6?

Inlägg av Gearbox »

Jag har fått ett mått på 1844 mm men antar att det är med infällda backspeglar? Om det blir en Z06:a så har fått en uppgift på 1924 mm med infällda speglar? Stämmer dom här siffrorna? Jag vet att jag låter tetig men dom har bytt portar på mitt garage så insläppet har krymt till 2215,5 , vilket skulle lämna mig 2 cm på varje sida på en vanlig C6 med speglarna ute. En ZO6:a blir jävligt tajt.

Varför jag låter petig är att jag har haft en C5a och alltid fällde in höger spegel innan jag körde in och upplevde det som trångt. En gång när jag kom hem på natten så hade grannen parkerat illa så jag fick köra in lite snett och gick på hörnet. Omlack på fronten för 10K, vill helst undvika det igen. Så nu vill jag ha en större kärra i ett mindre garage. Finns det nån som vet exakta måtten på bägge modellerna eller som kan tänka sig att gå ut och mäta på sin egen bil?
Med en schysst C5:a slår du hela trafikpolisen med häpnad

gearbox blogg:
http://www.sporthoj.com/blogg/?gearbox
Användarens profilbild
Gearbox
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 127
Blev medlem: ons apr 29, 2009 12:24
Ort: Borås

Re: Hur bred är en C6?

Inlägg av Gearbox »

Oj, här var det riktigt segt. Finns det ingen C6/ZO6-ägare på forumet som äger en tumstock eller måttband?
I värsta fall får jag väl provköra en kärra och ta mig till garaget och prova mig fram.
Med en schysst C5:a slår du hela trafikpolisen med häpnad

gearbox blogg:
http://www.sporthoj.com/blogg/?gearbox
Björn Sundh
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 30, 2022 21:00
Ort: Partille

Re: Hur bred är en C6?

Inlägg av Björn Sundh »

185 cm är med infällda speglar för ”base-modellen”
Min garageöppning är ca 220cm och jag fäller in ena backspegeln.
Mätte ett slarvigt mått och med båda backspeglar utfällda så blir den ca 218cm bred.
Skriv svar